![]() |
Zieleroerselen
Toen mijn oma overleed schreef ik dit gedicht.
Ik hoop dat jullie het mooi vinden: Ik wil jullie allemaal maar ik ben kaal met een hoop kabaal ga ik aan de haal als een sidderaal best wel triviaal in het eerste kwartaal octagonaal ik ben paranormaal en woon in transvaal ga ik nu aan de haal??? |
Hm, eerlijk gezegd zie ik het verband niet zo tussen de schijnbare oorzaak waardoor je het gedicht schreef en het gedicht zelf. Is het meer een experiment met de rijm 'aal'? Op het eerste gezicht lijkt het gedicht niet geheel serieus bedoeld doordat het eigenlijk alleen maar om die rijm draait.
Ik zie dat het 2 jaar geleden is toen je voor het laatst poste, grappig. Ik dacht al wel dat ik je naam ergens van herkende. |
Dit doet me bitter weinig. Ik zie ook niet echt het verband tussen oorzaak en gedicht. En eerst ga je aan de haal, en op het einde vraag je je af of je aan de haal gaat... dit snap ik niet volledig. Wil je het gedicht een beetje meer uitleggen, de titel erbij,...?
|
De titel vond ik erg interessant, maar het gedicht zelf viel nogal tegen. Is dit serieus bedoeld? Daar lijkt het namelijk niet echt op.
|
Niet erg aantrekkelijk geschreven. De term 'zieleroerselen' echter wel.
|
precies, de de titel is leuk, erg goed gevonden.
Ik denk eigenlijk ook dat de titel dus op het gedicht slaat en de Aal worden op zijn oma. Een gedicht over de dood van iemand hoeft toch niet droevig te zijn. Het is meer een zieleroersel over zijn oma. (denk ik) Mijn beperkte woorden kennis zorgt er weer eens voor dat ik niet weet wat octaganaal betkent dus als je me zou willen verlichten zou dat fijn zijn. De laatste zin moet je me ook een beetje uitleggen, |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41. |