![]() |
Lola's theme
Lange tijd aanschouwde hij haar in de late uurtjes
vanaf een barkruk, een glas met bier in zijn hand. Enigzins vertroebeld door zijn alcoholconsumptie en de rookwalm, die als scheiding tussen hen hangt. Samen dansend door de nachten. Zij het ultieme ritme, hij de passen. Met diepe teugen genoot hij van zijn laatste sigaret, en ook zijn glas was op dit moment meer leeg dan gevuld. Geen redenen meer om aan de bar te blijven zitten, wanneer zijn muze om andere mannen heen krult. |
Wat gaaf! Heel mooi:)
Alleen ik vind het schuingedrukte stuk niet helemaal passen. |
ja heel erg leuk gedicht!!!
en dat schuingedrukte vind ik ook niet heel erg mooi, maar dat moet toch zijn gedachten/beelden zijn die hij ziet bij dat meisje? hij ziet zichzelf toch met dat meisje dansen enzo? dan vind ik het wel er leuk inpassen... xx |
Ja, ik vind 'm heel goed! Mooi taalgebruik, mooie rijm. En dat cursieve gedeelte vind ik eigenlijk juist wel passen, omdat het de niet-werkelijkheid is (toch?).
Ook inhoudelijk goed; het gaat echt ergens over en vooral het einde is daardoor sterk. (y) |
Afstandelijk geschreven - zelfs te afstandelijk ondanks het onderwerp. Verder onaantrekkelijk woordgebruik en het mist een pointe of interessante omslag.
|
Het schuingedrukte is inderdaad zijn gedachtenspel. En zie de titel, ik hoopte de indruk te wekken dat het meisje misschien niet echt bestaat, maar enkel opgewekt wordt door het nummer Lola's Theme. Wanneer hij dat nummer hoort, is zij er.
|
helemaal nix mis mee.. wow erg mooi! het schuine gedeelte is juist mooi zow..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18. |