![]() |
fins
hey weet iemand waar je een boek kan bestellen op internet van fins. waaruit je zelf fins kan leren.
ik heb zo'n boek van de dummie reeks van italiaans, maar fins is daar niet bij. heippa lidewij |
http://www.archiefstartpunt.nl/actie...en_finland.htm
Hier staat wat, en anders kun je via de NHA een cursus doen, maar dat is wel vanuit het Engels. Jammer dat er maar weinig over te vinden is, coole taal. Schijnt wel erg moeilijk te zijn trouwens, zelfs de Duitsers noemen de grammatica onmogelijk. |
tiziano ferro :D
|
haha je tizianoooooooo. hihi (y)
hijs fantastisch :D haha ik wil fins vanwege the rasmus |
Citaat:
|
enne bedankt voor je link
xxx lidewij |
www.intertaal.nl :)
Daar kan van allerlei talen zelf-studie boeken kopen (y) (Zelf gebruik ik de methode 'Teach Yourself' voor Spaans, die bestaat ook voor Fins, maar de boeken zijn wel in het Engels. Super goede methode (y) ) |
Jääkaappi ja mikroaaltouuni!
Hoe willen ze dit in godsnaam makkelijk uitspreken? :D Geniaal volk. |
Het uitspreken is niet zo'n probleem hoor. Het punt is dat ze een stuk of 15 naamvallen hebben :|
Niet dat ze die zelf altijd gebruiken :D Oja, ik kan ook Fins: En ole hullu, olen lentokone! Haluan harrastaa jumalaista seksiä kanssasi, koska olen kännissa kuin käki. Niet dat verder ergens op slaat. |
Je bent zelf een amateur.
|
ja idd. 't uitspreken is geen probleem. klinkt echt grappig vinnik. grappige taal
|
|
Oh, harrastaa was iets van amateur, geen idee waarom ik dat weet, maar goed, vandaar. :p
|
Citaat:
|
Wat aardig van je. ;)
Heb het even opgezocht, harrastaja was amateur, harrastaa is dus wat anders gok ik. |
Je weet het tweede gedeelte niet he :p
|
|
Bijna.
|
Wat is het dan?
|
een gewone vogel :(
|
Freelang zei dat käki een Cuckoo was. Maar goed, de koekoek is ook een gewone vogel. In tegenstelling tot duiven.
|
wat is er mis met duiven :eek:
|
Kauan sitten kylän päässä syntyi kaksi poikaa,
kaksi perillistä sodanjumalan karhuntaljoin verhotun. Jo kolmen iästä, sanovat, toisiansa alkoivat harjoittaa ja kun teräksensä yhteen kalahti, saattoi kuulla ukkosen. Fins is wel grappig. |
Fins is zekers wel cool..maar lijkt wel wel erg moeilijk..ik hoorde iets van 21 naamvallen, veel succes! maar blijft cool id:D
k denk dat k zelf maar italiaans of spaans ga leren..maar das mijn keus.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58. |