Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Lactacyd (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=981421)

Fragezeichen 13-10-2004 14:41

Lactacyd

Omdat ik al een hele tijd sukkel met een vaginale schimmelinfectie en al van alles geprobeerd heb en na een uitstrijkje bleek dat er eigenlijk geen ziekmakende bacterien meer zitten maar ik wel nog altijd jeuk heb heeft de dokter mij lactacyd voorgeschreven. Nu heb ik zo'n fles met Lacytacyd intiemvloeistof maar ik weet helemaal niet wat ik er mee moet doen nu, ik weet alleen dat je het moet verdunnen met lauw water maar niet in welke verhouding en ook niet hoe ik het in mijn vagina krijg. In de bijsluiter staat niets en op internet ook niet.

Wie heeft dit wel eens gebruikt of wie weet hoe je het moet gebruiken?

MevrouwM 13-10-2004 15:13

Ik weet het ook niet hoor, maar moet je dat niet gewoon zoals zeep gebruiken. Dus dan bijvoorbeeld op je washandje doen en je er dan mee wassen. Ik weet verder niet of het echt de bedoeling is dat het helemaal in je vagina komt namelijk.
Mwah ik weet het niet, dus beetje nutteloos.

Auntie M 13-10-2004 15:51

Staat dat dan helemaal niet op de verpakking of bijsluiter? Anders vraag je het aan je huisarts of aan de apotheker of drogist.

Zit er trouwens niet iets van een spuit bij of zo (zodat je het in je vagina kan sproeien), volgens mij heb ik dat wel eens gezien.

Moenbloem 13-10-2004 15:55

Er zijn bij de drogist ook vaginale douches te koop, ik denk dat je daar die vloeistof in moet doen? :)

Fragezeichen 13-10-2004 15:56

Citaat:

Auntie M schreef op 13-10-2004 @ 16:51 :
Staat dat dan helemaal niet op de verpakking of bijsluiter? Anders vraag je het aan je huisarts of aan de apotheker of drogist.

Zit er trouwens niet iets van een spuit bij of zo (zodat je het in je vagina kan sproeien), volgens mij heb ik dat wel eens gezien.

Er staat in de bijsluiter alleen dat je het moet verdunnen met water, verder niets en op de verpakking ook niet. Ik kan het niet aan mijn eigen huisarts vragen want ik studeer nu in een andere stad en om zo een apotheek binnen te lopen om het te vragen vind ik ook een beetje raar want ik heb het spul al hier liggen.

Mijn vriend had ook ergens iets gevonden over een spuit ja, maar die zit er niet bij, tis alleen een fles. Zou je daar eventueel een gewone spuit voor kunnen gebruiken?

Hagel 13-10-2004 15:58

neneeeeee

vaginale douche moet je daarvoor gebruiken, kun je gewoon bij het rkuidvat/etos kopen. Een deel daarin doen, verdunnen met lauw water en die tuit erin doen. Staat op de sproeier hoeveel erin moet.

MissBi@tch 13-10-2004 16:10

ik heb dat ook staan gebruik t niet elke week (had ik me wel voorgenomen 1x per week ff schoon te spoelen mar vergeet t steeds :s)
je moet dus gewoon tot dat streepje die vloeistof erin doen dan de rest water en spoelen maar heel simpel en voelt niet raar ofzo vind ik...

Fragezeichen 13-10-2004 16:16

Ah okee, bedankt :) Waar staan die vaginale douches ongeveer in de drogist dan, hoe zijn ze eruit (of het doosje, pakje, whatever) en hoe duur is dat ongeveer?

Hagel 13-10-2004 18:32

Citaat:

Fragezeichen schreef op 13-10-2004 @ 17:16 :
Ah okee, bedankt :) Waar staan die vaginale douches ongeveer in de drogist dan, hoe zijn ze eruit (of het doosje, pakje, whatever) en hoe duur is dat ongeveer?
bij de tampons/maandverband meestal, prijs weet ik niet, geloof niet zo heel erg veel, paar euro.

igfy 13-10-2004 21:27

ik dacht dat dat soort dingen juist niet zo goed waren, omdat je daarmee je natuurlijke balans verstoord.. :confused:

Auntie M 13-10-2004 21:29

tsja als de dokter het haar voorschrijft zal er toch wel iets goeds aan zijn. Ik gebruik trouwens de wasemulsie en voel me er een stuk frisser mee dan alleen maar met water wassen.

Warsocket 13-10-2004 23:05

Citaat:

igfy schreef op 13-10-2004 @ 22:27 :
ik dacht dat dat soort dingen juist niet zo goed waren, omdat je daarmee je natuurlijke balans verstoord.. :confused:
met gewone zeep doe je dat omdat die basisch is
en je vagina is zuur (als bescherming)
dus met gewone zeep verneuk je je zuurgraad

lactacyd is even zuur als je vagina hoort te zijn
en omdat dat bij haar waarshijnlijk door de schimmel een beetje verstoord is
zla het wel helpen

MissBi@tch 14-10-2004 15:22

en ikd oe t ook maar zelden want als k t elke dag doe dan gaat t ammel jeuken enzo :s
mara t kan echt geen kwaad want dokters schrijven t idd ook voor ...

Fragezeichen 14-10-2004 16:29

Allemaal ontzettend bedankt. Ik heb vanmiddag zo'n ding gekocht (kost bij de Kruidvat ongeveer 6 euro voor de mensen die geinteresseerd zijn) en daar zitten vier gebruiksaanwijzingen bij ;)

Nou stond er op de sticker van de apotheek dat ik het 2x per week moet gebruiken maar nou lees ik hier dat de jeuk dan juist toeneemt, wat raden jullie aan, hoe vaak gebruiken?

marrel 14-10-2004 16:52

Citaat:

Fragezeichen schreef op 14-10-2004 @ 17:29 :
Allemaal ontzettend bedankt. Ik heb vanmiddag zo'n ding gekocht (kost bij de Kruidvat ongeveer 6 euro voor de mensen die geinteresseerd zijn) en daar zitten vier gebruiksaanwijzingen bij ;)

Nou stond er op de sticker van de apotheek dat ik het 2x per week moet gebruiken maar nou lees ik hier dat de jeuk dan juist toeneemt, wat raden jullie aan, hoe vaak gebruiken?

als het over gewone zeep gaat zeg maar heb ik ooit gelezen dat het nooit meer dan 3x per week mag, ik denk dat je miss in het begin 2x per week moet doen omdat je er nu extra last van hebt, de bacterien (of wat dan ook) moeten ff uitgeroeit worden. Na 2 weken ofzo overstappen op 1x per week.

In zekere zin bedenk ik dit terplekke dus ik weet niet wat andere er van vinden

Auntie M 14-10-2004 18:43

Citaat:

Fragezeichen schreef op 14-10-2004 @ 17:29 :

Je hebt het voorgeschreven gekregen van de huisarts, ik denk dat hij heeft bepaald (als het op de sticker van de apotheek staat) dat dat genoeg moet zijn.
Als je denkt dat het allemaal erger wordt of niets verbeterd zou ik gewoon teruggaan naar de huisarts, maar nu volgen wat hij heeft voorgeschreven.

Dr.Martenmeisje 14-10-2004 19:01

Citaat:

Fragezeichen schreef op 13-10-2004 @ 16:56 :
Er staat in de bijsluiter alleen dat je het moet verdunnen met water, verder niets en op de verpakking ook niet. Ik kan het niet aan mijn eigen huisarts vragen want ik studeer nu in een andere stad en om zo een apotheek binnen te lopen om het te vragen vind ik ook een beetje raar want ik heb het spul al hier liggen.

Mijn vriend had ook ergens iets gevonden over een spuit ja, maar die zit er niet bij, tis alleen een fles. Zou je daar eventueel een gewone spuit voor kunnen gebruiken?

je hebt vast de navulverpakking gekocht ofzo ;-)

MissBi@tch 14-10-2004 22:51

ik zeg niet dat de jeuk altijd toenneemt ik merk zelf soms dat ik dat wel heb.. daarom gebruik ik t alleen als ik t idee heb dat t nodig is.... maar kep t dan vaker bij die vaginale zeep van lactacyd (of kruidvatmerk) die vaginale douche heb ik dat niet bij...

dus zal wel goedkomen!!!

Flower_4_u 16-10-2004 14:33

Op de verpakking van Lactacyd staat duidelijk: uitwendig gebruik. Dus zeker niet inwendig gebruiken!

Auntie M 16-10-2004 15:23

Citaat:

Flower_4_u schreef op 16-10-2004 @ 15:33 :
Op de verpakking van Lactacyd staat duidelijk: uitwendig gebruik. Dus zeker niet inwendig gebruiken!
Lactacyd Intiem is voor inwendig gebruik. Jij bedoelt waarschijnlijk de wasemulsie.

Flower_4_u 19-10-2004 17:47

Citaat:

Auntie M schreef op 16-10-2004 @ 16:23 :
Lactacyd Intiem is voor inwendig gebruik. Jij bedoelt waarschijnlijk de wasemulsie.
ja dus :o

Auntie M 19-10-2004 18:53

Citaat:

Flower_4_u schreef op 19-10-2004 @ 18:47 :
ja dus :o
Can happen :)

MissBi@tch 21-10-2004 18:10

idd zijn twee verschillende ik gebruik die uitwendige meestal en die inwendige als ik merk dak veel afscheiding heb...
maar niet te vaak...

Fragezeichen 21-10-2004 19:19

Kan het eigenlijk kwaad als je die inwendige ook voor uitwendig gebruik gebruikt? Ik gebruik het restje wat ik over heb na het spoelen vaak om me gewoon even uitwendig mee te wassen. Kan dat geen kwaad of kan ik dat beter niet meer doen?

Maryk 21-10-2004 21:25

Citaat:

Fragezeichen schreef op 21-10-2004 @ 20:19 :
Kan het eigenlijk kwaad als je die inwendige ook voor uitwendig gebruik gebruikt? Ik gebruik het restje wat ik over heb na het spoelen vaak om me gewoon even uitwendig mee te wassen. Kan dat geen kwaad of kan ik dat beter niet meer doen?
Andersom lijkt me minder goed, maar dit lijkt me wel logisch juist.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.