![]() |
covertips
Omdat we met onze band nu wat meer hardcore aan het maken zijn zocht ik enkele tips van bands om te coveren. Onze laatste cover was minor threat- i don't wanna hear it maar ik ben een beetje op een dood spoor beland.
Muziektechnisch gezien zijn de meeste van ons niet echt hoogstaand. Om eerlijk te zijn verre van dat maar die vorige cover is aardig gelukt. heeft er iemand tips? |
...aangezien ik jullie ken...
liedjes van the ramones?? |
hardcore
en je hebt ons al 2 jaar niet meer gezien/gehoord |
Hij zegt toch hardcore hehe. Ramones kan wel opzich.
Eff denken: Doe Fix Me van black flag. Enorm makkelijke song en toch cool. Tabs moeten ook makkelijk te vinden zijn. Tekst is gaaf. Someday...i'll feel no pain. Someday...i'll have no brain Just takeaway the part that hurts and let the rest remain.... Fix me! Fix my head... Fix me please i don't wanna be dead. Someday...we'll all be rich Someday...i won't have to listen to you bitch Just turn up the volume so you can hear all the shit we play.... Just for you! Fix me! Fix my head... Fix me please i don't wanna be dead. repeat couplet 1 Fix me! Fix my head... Fix me please i don't wanna be dead. Just fix it! |
Ja cool lied... Silverchair heeft die ook gedaan
|
En fuckin verneukt. Wat ook niet anders kan als je Silverchair heet. Klopte geen zak van. Ze lieten een couplet en een refrein compleet weg. Speelde de mainriff verkeerd(hoe doe je dat in godsnaam!!??) en verder klonk het gewoon nergens naar.
Toch apart dat een lokaal bandje die cover vele malen beter doet. Zelfs mijn band deed m beter. |
Doe 'n cover van Where Eagles Dare, dan ben je mijn koning!!
|
Mayhem - Deathcrush :cool:
|
Natuurlijk verwachte ik al zoiets:D.
En nu de ultieme afgang: Ik ken uiteraard alleen de Silverchair versie :D Maar misschien een goed idee dat origineel eens te checken, ms een goede manier om die band/stijl ff wat te ontdekken(Y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Is verplichte kost als je punk/hc luistert. Song komt van de eerste 7" Nervous Breakdown. Keith Morris(later circle jerks) op zang nog. Platen daarna: Sixpack 7", het geweldige Jealous again. TV party single(met rollins al) Damaged. My War. ook allemaal geweldig. Let wel...hoe ouder hoe beter aangezien de platen na damaged steeds langzamer, zwaarder etc werden.
|
Citaat:
|
iets van good riddance ??
|
Verder zou je natuurlijk altijd oude Agnostic Front kunnen doen. Iets van United Blood of Victim in pain. Ook simpel.
Of van een oudere nl band. BGK ofzo. Tabs moet je dan wel zelf uitvogelen. |
Citaat:
|
Citaat:
als ik die tekst zo zie doet me dat denken aan soia - k zou het niet meer weten... maar bedankt. Ik zal het eens luisteren. |
Citaat:
|
Devourment natuurlijk.
|
ik vond het juist wel humor dat silverchair die black flag cover (en een minor threat cover) hadden gedaan, volgens mij als b kantje van miss you love wat klinkt als een boyband nummer als je niet weet waar het over gaat. ach daniel johns wilde gewoon bewijzen dat hij hard is ofzo na al dat gejengel
en birthmark: covers zijn kut als ze niet origineel uitgevoerd zijn. oftwel ga je eigen nummers schrijven. en deze keer niet over bier |
Citaat:
|
ee hee minor threat deed "i'm not your stepping stone" van the monkees.
ik zeg Drive In van the Zero Boys. of iets van de Gorilla Biscuits. |
chain of strength - true till death.
|
Citaat:
we hebben bijna alleen maar eigen nummers en er gaat er slechts 1 over bier. Dus kom met iets nuttigs of hou je mond |
Citaat:
|
Citaat:
nee, want ik ben bang dat er spelfouten inzitten :o |
Citaat:
|
Citaat:
..maar anders oxymoron of H20 (guilt by association)...of madball ofzo en als jullie echt beter zijn geworden is thrice natuurlijk ook wel wat :p |
Citaat:
En de madball-hardcore vind ik niets. Bovendien heb ik geen brulstem |
Citaat:
|
Citaat:
|
als je iets van soia wil, doe dan wel blows me away
maar toch liever black flag, altijd super!!!!!! en please niets van the ramones. jullie moeten musicaal wel een stijgende lijn aanhouden |
Citaat:
nog een poging dan: agnostic front ~ riot, riot upstart |
Citaat:
|
Citaat:
ah, laten we in dat geval dan maar even slayer gaan coveren omdat ik dat gezegd heb. En agnostic front vind ik kut:D nee, liever geen NY hardcore om te coveren |
Citaat:
Iedere zichzelf respecterende muzikant maakt gewoon z'n eigen nummers ! |
Citaat:
|
Citaat:
:) |
Citaat:
dat is ook nonsens. waarom zou je iets schrijven wat iemand anders beter heeft gedaan? waarom zou je niet tonen voor wie je respect hebt? |
beste is gewoon een leuk nummer pakken teksten veranderen of nummer iets veranderen, en zeggen dat je het zelf geschreven hebt. Dat is rock'n'roll.
|
Citaat:
|
Ouwe AF is cool dude. Check it out. Riot Riot upstart? Doe dan gelijk Frans Bauer.
Covers zijn cool. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als dat ook maar iets te maken heeft met gotta go weiger ik dat |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: