![]() |
Vanilla Sky
Hai
Vanilla Sky begint over 20 min op net 5, wie gaan de film kijken ? Hebben jullie het wel eens eerder gezien en zo ja wat vond je ervan ? Kijk je het vanavond nog een keer? Gaat je voorkeur uit naar Abre los ojos of Vanilla Sky ? Voor de duidelijkheid Vanilla Sky is de amerikaanse versie van Abre los ojos. vertel vertel !! |
abre los ojoa cruise :bloos:
|
Ik heb m al gezien, ga ook opnieuw kijken. Ik vond m erg mooi, maar het eind was
Spoiler
Van Abre Los Ojos heb ik maar een klein stukje gezien, dus daar kan ik niet over zeggen. |
Ik vond Vanilla Sky zo saai dat ik hem halverwege af heb gezet de laatste keer dat ik 'm keek.
En Abre Los Ojos moet ik nog steeds een keer gaan kijken bij een vriendin van me, maar dat is er nog nooit van gekomen. komt nog wel een keer goed. Ik zet Vanilla Sky iig niet op dadelijk... |
Ik heb hem opstaan, niet super, maar wel zo'n film die je op kan zetten. Ik zou hem niet huren of in de bios gaan kijken ofzo.
|
die andere film ken ik niet.. maar ik ben groot fan van Vanilla Sky :)
|
Ben net pas begonnen met kijken, weet ook niet of ik al echt iets gemist heb wat van belang is voor het kijken. Maar ik ben benieuwd, heb er ook geen verwachtingen van eigenlijk.
|
even een vraagje:
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
|
Je kunt hem beter vanaf het begin volgen.. anders is het echt een raadsel :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
veel te langdradig
|
Vanilla Sky - goede regie, goede soundtrack, goede cinematografie etc....... maar toch voelt het aan als een film die overbodig is.
Een re-make van een film die nog maar 4 jaar oud was. :confused: Het talent had beter in een orgineel concept kunnen zitten. |
Citaat:
|
ah shit, tot de helft gekeken en in de pauze ben ik iets te lang blijven msnen..
nou snap ik er geen hol meer van :D (N) |
Citaat:
:p |
Op zich een redelijke remake, maar hij haalt het niet bij Abre . Wat ik echter wel waardeer is de kleurijke beelden(met name dus cinematografie en art direction) en de new age muziek. Daardoor krijgt het allemaal de wat dromerige, sentimentele feel waar ik persoonlijk erg gevoelig voor ben. Vooral de muzikale bijdrages van Nancy Wilson en Sigur Ros zijn mooi.
Het is daarom wel weer erg jammer dat de film een shot voor shot remake is, maar met veel niet ter zake doende filling. Zoals Ralph al zei, hadden ze het talent van Cruise en Crow beter kunnen gebruiken voor een wat meer geinspireerd project. Maar desalniettemin is het wel een leuke film die, ondanks de grote gelijkenis met Abre Los Ojos toch nog een beetje een eigen stijl heeft. Al komt dit alleen maar door de visuals en de score. Ik denk dat ik het origineel binnenkort maar weer eens uit de kast ga trekken. :D |
Abre los ojos vind ik veel beter en mooier.
Maar jah, smaken verschillen, hou niet zo van hollywood. Was een keer op ned 3 erop , gekeken, savonds laat. nog rond een uur of 2 was ie net begonnen :P |
Ik heb gezondigd, en hem toch een stuk gekeken.
Mijn ouders vroegen of ik even een kopje koffie mee kwam drinken, en zij hadden hem opstaan... Maar ik krijg altijd zo'n verschrikkelijk leeg gevoel van die film, ik ga er de wereld door haten. Wat Lost in Translation ten positieve doet, doet deze film ten negatieve, zeg maar. en dit is dan de uitkomst daarvan... |
Abre los ojos vind ik beter, misschien juist doordat er (iig voor mij) minder bekende acteurs in meespelen en het hollywoodsfeertje niet aanwezig is.
Toevallig heb ik Abre eerst gezien en daarna Vanilla Sky wist dus helemaal niet dat het een remake was maar had de hele tijd het gevoel dat ik die film al eerder had gezien, superirritant :s |
ik haat penelope cruz sowieso, maar dan maar liever in het spaans dan in engels
abre los ojos dus |
Abre Los Ojos vond ik een authentiekere sfeer uitstralen dan Vanilla Sky, die wat te Amerikaans overkwam.
De acteerprestaties van de Spaanse acteurs in Abre waren veel natuurlijker en de sfeer was ook beklemmender imho. Abre Los Ojos dus. |
Citaat:
volgende keer beter. |
Tis nog steeds een mega-coole surrealistische thriller. :) Voor de zoveelste keer gezien (gedeeltelijk.)
Maar mijn god wat suggereerde die trailer een slecht beeld van de film, dat klopte helemaal niet, ik erger me daar vreselijk aan :s
Spoiler
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond m ook dit keer weer goed, maar misschien omdat ik die abre los ojos nog niet heb gezien. toch maar eens opzoeken.. |
Ik dacht altijd dat vanilla sky een of andere loze actie film was, geen idee hoe ik daar bij kwam.. mja, gister toch maar gekeken bij gebrek aan wat beters, en toen viel het wel heeeel erg mee. Ik vond het best een goede film :)
Abre los ojos heb ik niet gezien.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm in totaal hebk er denk een half uurtje naar gekeken. Had het begin niet gezien en begreep er geen fluit van (was te druk met irc + msn :bloos: ) maar volgens mij is het wel een goede film (denk ik)
dusss ik ga hem zeker weten nog een keer zien met me volle aand8 erbij :D |
Pfff wat een stom einde. Hij doet z'n oogjes open en finito! Ben blij dat ik m destijds niet in de bios ben gaan bekijken.
|
Eerst vond ik het ook maar een langdradige film, maar als je het voor de 2de keer kijkt is ie veel leuker.
(voor de zekerheid)
Spoiler
|
mijn god, wat een kut film :|
|
Ik ben echt verliefd op die film <3
|
^:d
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik moet m nog maar eens een keer zien, want op sommige momenten volgde ik het niet echt meer |
Hmm, veel mensen vonden hem echt goed.. Ik vond hem oppervlakkig en saai. Ik heb zoveel betere films gezien, deze valt echt in het niet daarbij :|
|
Ik vond 'm leuk.(y)
|
Ik vind het echt een topfilm! Maar ik ben wel benieuwd naar Abre los ojos, want die heb ik nog nooit gezien..
Wat is het verschil? Andere tijd? Verhaal anders? Of gewoon andere plaats met andere acteurs in een andere taal? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
dat accentje, doet me denken aan Pulp Fiction:
'Boetch' :d |
Citaat:
maar dat was frans he maar ik vind het wel geil klinken :o |
Ik ben vergeten te kijken.
Stom stom stom(n) |