![]() |
ervaring met mindmapping
ik heb gister een workshop gevolgd over mindmapping. mss zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze manier van samenvatten?¿?
|
Ik vat wel altijd ongeveer op die manier samen, maar vind *het programma* mindmapping heel erg irritant.
Maar samenvatten op die manier, als je het eenmaal gewend bent, is geweldig. Vooral met leren daarna, lekker makkelijk. |
Kan je in het kort vertellen hoe dat werkt?
|
omg ben er mee doodgegooid door mn leraar natuurkunde.
|
Dit is een voorbeeld. Hier wordt voorgedaan hoe je mindmapping gebruikt in een korte pps over BSE.
|
Pff, ik hou het wel bij m'n rijtjes leren, veel makkelijker.
|
Nou, het is even wat werk om zo'n schema te maken, maar het voordeel is dat je er dan al zo over na hebt gedacht, dat hij echt wel in je hoofd blijft zitten. Voor een toets nog één keer doorlezen en klaar.
|
WishfullDreaming; herkenning :D
Wij moesten dat ook altijd doen van onze lerares Natuurkunde. En dan precies op haar manier, anders was het niet goed. Urgh. Ik vind die dingen op zich wel handig voor het leren van een toets, maar het maken van een mindmap is een kwelling |
Ik moet zeggen dat die laatste 'dia' er wel héél overzichtelijk uitziet! (y):D
|
wat een kutsite
|
aargh ik ben de laatste 2 jaar dood gegooid met brainstorming en mindmapping :(
|
Mindmapping vind ik altijd wel handig maar ik kan het niet. Gelukkig gooit mijn leraar natuurkunde me er (nog) niet dood mee :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij sommige toetsen moet je iets langer leren omdat het veel rijtjes zijn, maar ik denk dat je dat ook hebt bij zo'n mindmap. Je hebt alle verbindingen dan wel, maar de rijtjes op zich moet je toch nog gewoon leren. |
Citaat:
Ik gebruik het nu alleen nog voor presentaties. Voor het samenvatten van hoofdstukken met definities bijv is het gewoon echt niet handig. Voor boekrecensies, presentaties, ed is het wel een aanradertje. |
Ik heb het ook met scheikunde, althans mijn leraar heeft vorig jaar in het begin het klassikaal besproken, maar verder gebruiken we het niet.
Voor beta- vakken lijkt het mij niet handig. Ikzelf gebruik het niet omdat ik vrijwel alleen maar beta volg. Voor de vakken ak en eco enzo lijkt het me wel handig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07. |