![]() |
American Beauty
http://www.dimka.com/daily/americanbeauty.jpg
Vanavond 21:05 Net 5 American Beauty Dit even komische als wrange filmdebuut van theaterregisseur Mendes, verhaalt van een doorsnee man in een doorsnee Amerikaanse suburb, die plots ontwaakt uit zijn lethargische bestaan met een duffe baan en een zielloos huwelijk. De wekker is een adolescente nymf: blond en welgevormd, wulps en onschuldig tegelijk. Het voor Hollywoodbegrippen opmerkelijk zwarte script van voormalig televisieschrijver Alan Ball, die zich naar verluidt liet inspireren door zijn eigen jeugd in een voorstadje van Atlanta, kwam in handen van Steven Spielberg die het onderbracht bij zijn productiebedrijf DreamWorks. Visueel kunstenaar Mendes, die eerder op Broadway een wervelende interpretatie van Cabaret had neergezet, maakte er vervolgens een fraai gestileerde acteursfilm van, die met vijf Oscars werd onderscheiden. Vooral Spacey’s bekroonde rol is memorabel. Voordat hij zich ontpopt als een levensgenieter die probeert nog iets van het leven te maken is hij zo’n kleurloze figuur dat hij op een feestje tegenover iemand die hem niet herkent, toegeeft: ‘It’s okay, I wouldn’t remember me either.’ Ik vind het een geweldige film ga hem ook zeker opnemen. Wat vinden jullie? :) |
Heb m al vaak gezien. Opgenomen ook. Als ik weer geld heb en ie niet al te duur is koop ik m op dvd.
Eén van mijn lievelingsfilms :) |
hij moet nou niet vaker op teevee komen, maar blijft een mooie film; heb hem ook al op dvd dus, denk dat ik af en toe een kijkje neem..
|
oja ik ga vanavond naar pelle anders had ik ook nog wel gekeken
|
Citaat:
|
Erg leuke film idd....maar ga hem niet kijken want heb hem al twee ker gezien dus sla nu een keertje over
|
wat een lelijk plaatje trouwens
|
Oh die wil ik al een tijd zien en ik vergeet m steeds te huren...vanavond kan ik m ook niet zien (N)
|
Citaat:
http://www.posternow.com/a/a2978.jpg :p |
Carolyn Burnham : Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham : Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule! :p |
Heb hem op dvd (y)
|
Heb hem al een paar keer gezien en heb vorig jaar voor filosofie een filmverslag gemaakt, moesten we de hele film gaan analyseren enz.. Dus hoef hem nou ff niet te zien, anders wordtie ook weer zo saai!
|
Ook op dvd maar toch ga ik hem kijken, zo goed.
|
Goede film, maar hij is nu zo vaak te zien geweest op tv, dat ik het wel een beetje zat word :P
|
Erg goeie film (y)
Heb hem al een tijdje niet gezien, dus ik ga vanavond wel kijken |
Ik had em vorige week via bol.com voor 11,99 op dvd besteld en vandaag is ie binnen gekomen..
dus.....vanavond op tv.. oh well :o |
Ja, weer goed :)
|
hij blijft goed :cool:
|
heb m op dvd en al minstens 7x gezien maar hij blijft goed :)
|
Hij blijft verdomd goed, al heb ik 'm minstens 15 keer gezien (y)
|
oh lomp, gister net gezien voor de zoveelste keer. Zo goed is ie nou ook niet, dus ga niet weer kijken. 0_o
|
mooiste scène?
|
Al te vaak gezien. Wel een gave film.
|
Citaat:
|
Goede film, leuke rollen en leuke kijk op een op het eerste hoog voor de hand liggende gemeenschap dat later heel anders in elkaar steekt, erg leuke manier gemaakt, en het verveelde me niet. Heb ik daarom ook op dvd. Een aanrader (Y)
|
viel me nu pas op dat Sandy van the OC en Archer van Star Trek in deze film spelen :D
|
Citaat:
ik vond de scène met t plastic zakje op video vet. |
Fantastische film, maar ik heb hem al veel vaker gezien.
|
Citaat:
|
Ondanks het feit dat deze al meerdere malen op tv is gekomen, mis ik het altijd. Ach, ja. Hij wordt vast nog wel eens uitgezonden. ;)
|
Citaat:
De video van het plasticzakje. Mis-en-scene en cinematografie zijn zo mooi. |
Bag :cool:
|
ik heb m al een tijdje op dvd, nog geen week geleden gezien en gister weer dus..
zo'n mooie film! De mooiste scene?
Spoiler
edit: sorry :) |
Spoiler
|
Citaat:
ontopic: american beauty is gewoon een van mijn favoriete films, ik heb hem niet gezien vrijdag ik was stappen, maar kheb hem op video dus ik kan het kijken wanneer ik wil. |
Citaat:
Spoiler
|
Klopt:), maar vond et wel grappig, omdat je het 'mooi' noemde:)
|
Net 5 (of wie het ook uitzond) noemde het een 'zwarte komedie', maar ik kon er niet echt om lachen eigenlijk :confused:
|
Citaat:
Ik vind de symboliek daar gewoon heel mooi |
Zwarte humor heet dan ook zwarte humor omdat het geen lachen gieren brullen is. Subtiele, cynische humor, meer "glimlach" dan "HAHA". En dat heeft deze film wel. Al zou ik het eerder een drama noemen.
|
Citaat:
Spoiler
ik lig elke keer weer helemaal in een deuk maarja dat ben ik ;) |
Citaat:
|
maar om het dan meteen zwarte humor te noemen :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
't is maar net hoe je 't intepreteert ofzo maar ik zou het niet echt zwarte komedie noemen. zwarte komedie vind ik eigenlijk meer eh.. braindead ofzo :D |
ik heb hem (deels) gezien
ik vond hum erg kut saai en onboeiend |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25. |