![]() |
Een betweterige vriend
Ik heb een vriend (gewoon een goede vriend) en die is zoooo betweterig. Hij wil ook graag zijn mening opdringen zeg maar.
Wat voorbeelden: ik: haaai gefeliciteert he! hij: waarmee? ik: jaa, met B dr verjaardag hij: ach.. dat vind ik zo stom, om iemand anders ermee te feleiciteren ik: nou eeuh, lekker belangrijk? hij: wat? ik: ja, dat. BLOKKEREN! en nu net: Ik: haai, ik heb een nieuwe telefoon, dit is me nummer! hij: hee, heb je pre-paid? ik: jaa, waddan? hij: pfff abbonement is veel goedkoper hoor (een vriendin had dat ook al verteld, maar prepaid is voor mij beter....) ik: je hebt het zeker van B? hij: ja, maar het is echt goedkoper ik: jaa, maar ik vind prepaid fijner hij: wat jij wilt hoor BLOKKEREN! Wat kan ik tegen hem zeggen, zonder dat ik m kwets dat ie irritant bezig is? |
hmm.. ik denk dat je het toch gewoon moet vertellen, dat jij het niet leuk vindt. of heeft hij dan weer zo een weerwoord:p. iig, gewoon het hem goed duidelijk maken. niet zo half, of met hints, want dat komt toch niet aan. succes ermee!
|
gewoon niet in mee discussie gaan
|
Citaat:
|
Citaat:
|
doen wat hij jou aandoet.
|
Citaat:
:confused: |
Gewoon een keer zeggen (niet op msn..) dat je er toch wel last van hebt, en dat het je ontzettend irriteert. Wat hij er mee doet moet hij zelf weten, maar jij hebt het gezegd. (y)
|
Volgens mij heeft die vriend van jou gewoon gelijk.
|
Je kan ook gewoon verder praten in plaats van iemand meteen te blokkeren als een mening niet met die van jou overeenkomt.
|
Je moet niet zo overdrijven.
Als je van deze kleine dingetjes (je voorbeeldjes) al geïrriteerd raakt, moet je eens wat aan jezelf gaan doen ipv aan die vriend. |
Hier is een simpel assertiviteitstrucje voor:
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien heeft ie wel gelijk en moet je niet gelijk zo beledigd doen
|
Stel je niet aan. Hij bedoeld het goed.
|
Citaat:
|
Als hij dat altijd doet snap ik niet waarom je nog bij hem blijft ...
... hoe irritant Maaruhm ... druk em met zn neus op de feiten |
gewoon eerlijk zeggen. hij is toch een goede vriend? dan kun je zoiets echt wel zeggen hoor!
|
Sorry maar waar gaat dit over?
Lekker erg als hij zijn mening geeft, je doet echt alsof de wereld vergaat... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51. |