![]() |
Vrouwen massaal gestopt met pil wegens kosten
Vrouwen massaal gestopt met pil wegens kosten
Uitgegeven: 16 oktober 2004 09:49 Laatst gewijzigd: 16 oktober 2004 09:50 DEN HAAG - Ruim 29.000 vrouwen zijn dit jaar gestopt met de anticonceptiepil omdat ze die te duur vinden. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Rutgers Nisso Groep. De pil zit sinds 1 januari niet meer in het ziekenfondspakket voor vrouwen van 21 en ouder. Volgens het onderzoekbureau zijn de vrouwen die het pilgebruik hebben gestaakt overgestapt op een minder betrouwbaar anti-conceptiemiddel. Verder blijkt uit het onderzoek dat het aantal abortussen licht is gestegen sinds 1 januari. In de eerste helft van 2004 zijn er 135 abortussen meer uitgevoerd dan in dezelfde periode van vorig jaar. Vorige week bleek al uit ander onderzoek dat het aantal ongewenste zwangerschappen is toegenomen door het schrappen van de pil uit het ziekenfondspakket. http://nu.nl/news.jsp?n=427149&c=10 tsja.....k ben niet verbaasd aangezien ik dat al had voorzien. |
Ik ben geneigd te zeggen dat het hun eigen schuld is, maar ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in condoomgebruik met je eigen vrouw/man.
Idioot natuurlijk dat je zoiets keihard schrapt. Abortussen zijn wel een stukje duurder dan een paar van die pilletjes. |
tja, mjah, bwa, logisch toch, tiswah....
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik vraag me af of degene die dat verhaaltje geschreven heeft, rookt. Want als dat zo is heeft ze geen enkel recht van spreken over het kleine bedragje dat ze voor haar gezin te besteden heeft.
|
Citaat:
|
Dan maar geen seks. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar vooruit, laten we er voor argument's sake vanuit gaan dat deze arme mensen niet roken, geen geld uitgeven aan dure onzin zoals tuning van hun Golf GTI en de kinderen niet per se op Nike Air Max willen laten lopen. Dan is het natuurlijk schrijnend dat ze met de pil moeten stoppen, maar dat wisten we ook al voor dat dit nieuwsbericht uitkwam. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de suggestieve lading blijft :P
|
Citaat:
|
Citaat:
schulden? verslaving? gat in je hand? |
Citaat:
|
Citaat:
kinderen? zijn duur hoor :o |
ach zo'n aseksuele leven is zo erg ook weer niet
|
Citaat:
lijkt me trouwens logisch als je je budget berekent. |
35 Euro in de week? Geloof er geen moer van.
|
De pil kost mij 17 euro voor drie maanden. Dus ik weet niet wat voor vergulde pilletjes zij slikt.
|
Dit bewijst dat het kabinet het fout had, ze zeiden namelijk altijd dat vrouwen niet zouden stoppen met de pil.
Misschien zitten ze wel bij meer zaken fout... |
29.000 is niet echt massaal...
|
Citaat:
En ach, die 'arme' mensen uit dat voorbeeld zijn waarschijnlijk óf mensen die onder curatele gesteld zijn door een schuldsaneringsbedrijf óf asielzoekers. Persoonlijk denk ik het eerste, en dan gaat het aloude "eigen schuld, dikke bult"-principe mooi op. |
Citaat:
|
Als je nog kleine kinderen hebt, krijg je meer dan 35 euro in de maand aan kinderbijslag en dan komt je uitkering en huursubsidie er dan nog bij op. Als je daar de huur (en de rest van de vaste lasten) vanaf haalt, dan houd je volgens mij wel meer dan 35 euro in de maand over, maar ik denk niet dat je dan genoeg over houdt om nog een heel gezin te onderhouden, want dat is nou ook niet echt goedkoop...
|
Citaat:
|
voorspelbaarheid
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik hou het maar bij de schuldsanering, hoewel het niet echt relevant is. |
Citaat:
Als je als student geen zeventien euro extra kunt makken doe je echt iets verkeerd. Dat je het niet breed hebt, OK. Dat je geen studieschuld van tienduizenden euro's wilt hebben, OK. Maar als de pil zeventien euro per drie maanden kost (zoals juno beweert), hetgeen dus neerkomt op maar iets minder dan zes euro per maand, dan doe je toch echt iets fout als je dat niet kunt betalen. Dan drink je maar twee biertjes per maand minder. |
Citaat:
ik denk t wel :o :| |
Yay voor analoge toepassingen van tendentieuze aannames!
|
Citaat:
|
Dit verbaast mij absoluut niet.
|
Maar vinden die mensen dan condooms ook te duur?
|
Citaat:
anyway, ik had eerder al eens voorgesteld om maandverband, e.d. in het ziekenfondspakket te stoppen en pil en condoom eruit (laten), want een vrouw kan er niks aan doen dat ze menstrueert en is ook niet haar eigen verantwoordelijkheid ofzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er staat 135 abortussen, dus zou dat een gevolg zijn van die maatregel en aangezien condooms daar ook tegen zijn en geld kosten, lijkt het mij raar dat daardoor 135 abortussen meer zijn, want anders had je datzelfde probleem al eerder gehad maar je hebt wel gelijk hoor dat het schandalig is dat het geld kost, want die 17 euro meer zou ook voor de regering niet erg moeten zijn en nu heb je alleen maar een onnodig grote kans erop terwijl Balkenende's pootje hoogstwaarschijnlijk veel meer geld kostte om nog maar niet spreken van al die buitenlandse tripjes.
:bloos: |
Ik blijf bij geen seks!
|
Ik vond al dat er zo verdacht veel BN'ers ineens zwanger werden..
maar idd, als je zo nodig veel wil neuken moet je er maar iets anders voor laten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gewoon een stiekem middel tegen de vergrijzing, we kunnen wel wat baby's gebruiken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44. |