Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Beleidszaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=64)
-   -   Religie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=984015)

LaResistance 16-10-2004 12:35

Religie

Voordat ik mijn "klacht" ga droppen, wil ik even gezegd hebben dat ik het prima vind dat iedereen zijn mening mag geven op dit forum, ook als die mening mij toevallig niet aanstaat. Dit is dus geen poging om die vrijheid te beperken. Wel is dit een poging om de regels op Religie beter te handhaven aangezien een heleboel discussies gewoon verpest worden door een gebrek aan respect terwijl ik in de regels lees:
Citaat:

Respecteer elkaars mening (als je een andere denkwijze hebt, mag je die zeker laten weten, daar gaat het tenslotte om op een forum, maar je gaat anderen niet afzeiken omdat die mening voor jouw gevoel nergens op slaat.
(...)
Laat anderen in hun waarde (niemand wordt aangekeken op geloof, levensovertuiging, belevenissen, klederdracht/stijl etc). Er wordt op geen enkele manier gediscrimineerd. Schelden tolereren we absoluut niet.

Het mag duidelijk zijn dat deze regels absoluut niet nageleefd worden.

Hetgeen mij opgevallen is, is dat er een aantal zeer a-religieuze mensen op Religie zit dat het nodig vindt om in elk topic te laten weten dat religies slecht zijn, dat gelovigen naieve sukkels zijn die in sprookjes geloven en dat God een lul is. Allemaal leuk en aardig maar meestal zijn die opmerkingen totaal offtopic, voegen ze niks toe aan het forum en zijn vaak ook nog ronduit beledigend. Het strookt ook absoluut niet met de regels die ik hierboven geciteerd heb. Mensen kiezen vaak de meest lompe bewoordingen om hun mening te uiten en schromen daarbij niet om anderen met de grootste minachting te bejegenen.
Ik zie daar het nut niet van in en het is zeer storend in een discussie.

Nu zitten jullie natuurlijk allemaal te springen om voorbeelden, dus hier komen ze:

In het topic geloven
Citaat:

Klopt het als ik zeg dat ongeveer 95% van jullie niet gelovig is...?

Citaat:

Ghost schreef:
Alle problemen zijn in de wereld door het Gristentuig!
In het topic veranderen van geloof
Citaat:

T_ID schreef op 14-10-2004 @ 20:15 :
"weet je aan wie ik ook zo'n hekel heb? ALLAh, Met z'n dikke lul!"

Met dank aan Hans Teeuwen voor het doen van deze uitspraak.

In het topic Ramadan was de vraag van de TS:
Citaat:

Ik wou vragen wat vinden jullie over ramadan?
Geweldige reply:
Citaat:

RanC schreef op 16-10-2004 @ 12:34 :
Heb ik al gezegd dat ik mijzelf ga volstouwen met lekker eten?
:rolleyes:

Stomme kutreligies.

In [Stelling]God bestaat niet want anders had Hij wel wat gedaan aan alle ellende e.d.
Citaat:

RanC schreef op 16-10-2004 @ 12:33 :
Er is EEN DING wat ik nóg meer haat dan Goden zelf.
Gelovigen die zelf denken alles te weten wat hun waarschijnlijk nietbestaande Meester van plan is.

Sterf en brand in de hel van je geloof naar keuze!

:mad:

Dit is slechts een greep uit de vele flauwe en ongepaste reacties. Ik denk dat elke Religie-bezoeker wel bekend is met dit verschijnsel. Zou er iets aan gedaan kunnen worden? Zouden de forumbazen daar het ontopic-beleid eens wat strenger kunnen handhaven en offtopic reply's gewoon verwijderen? Kunnen de respectloze reacties bestraft worden met een waarschuwing of vinden jullie dat dit allemaal maar gewoon moet kunnen? Ook prima hoor, maar schrap dan gewoon dat hele reglement aangezien niemand zich er aan houdt.

Tot zover mijn relaas.

Mutant_oud 16-10-2004 13:50

Langs alle kanten komen offtopic replies, heus niet tegen de gelovigen alleen. Moslims en christenen kunnen er ook wat van.

Verder is die mededeling gebaseerd op mystiek, AngelLena en ik zijn tijdelijke fbs die religie hebben gekregen zonder te weten wat we mochten verwachten (nu ja wel een redelijk beeld maar vooral de andere kant aangezien op mystiek het vooral christenen zijn die komen zeiken). Wij proberen religie in goede banen te leiden terwijl we ook niet weten wat het vroegere beleid was.

Zelf verwijder ik de meest loze opmerkingen, maar bij andere heb ik ook zoiets van, owh komop, zeik toch niet zo. Ik maak toch ook een grapje over een post dat christenen heksen moeten uitroeien en waarbij naar mijn richting wordt gewezen?

En daarbij, ik kan niet alle topics tegelijk doorlezen, dus zit niet zo te springen om me te pmen dat er dringend iets moet gebeuren.

AngelLena 16-10-2004 13:50

Een aantal uitspraken waren ons ook zeer zeker opgevallen en zijn ook waarschuwingen voor gestuurd. Maar er zullen vast dingen zijn die ons nog niet op waren gevallen, een pm of bericht op M&M kan dan helemaal geen kwaad. Religie trekt meer reacties en topics dan wij verwacht hadden, vooral in het begin, dus het is ook moeilijk om elke topic grondig door te spitten op dit soort dingen, we doen uiteraard wel ons best.

LaResistance 16-10-2004 13:53

Citaat:

Mutant schreef:
En daarbij, ik kan niet alle topics tegelijk doorlezen, dus zit niet zo te springen om me te pmen dat er dringend iets moet gebeuren.
Citaat:

AngelLena schreef op 16-10-2004 @ 14:50 :
Maar er zullen vast dingen zijn die ons nog niet op waren gevallen, een pm of bericht op M&M kan dan helemaal geen kwaad.
Lekker tegenstrijdig (y)

Ik heb overigens maar 1 pm verstuurd om jullie te attenderen op dit topic dus niet overdrijven aub.

Verder bedankt voor het reageren.

Mutant_oud 16-10-2004 14:16

Het ging over je pm over je topic op BZ. Pmen om iets wat in religie staat, dat kan gerust, maar ik kom echt wel meerdere keren langs op bz dus ik kom het heus wel tegen!

LaResistance 16-10-2004 14:19

Citaat:

Mutant schreef op 16-10-2004 @ 15:16 :
Het ging over je pm over je topic op BZ. Pmen om iets wat in religie staat, dat kan gerust, maar ik kom echt wel meerdere keren langs op bz dus ik kom het heus wel tegen!
Ik vond dat het één met het ander samenhing, vandaar. En dat ik er zelf aan bij heb gedragen door erop te reageren zie ik ook nog wel in, maar dat maakt de "klacht" opzich nog niet minder gegrond dacht ik zo.

=zwart wit= 16-10-2004 16:11

lieve LaResistance,

we zouden jou ook kunnen quoten, wat leuke beelden op zou leveren. leg niet altijd de schuld bij een ander, begin eens bij jezelf. zelf doe je ook niet altijd even vriendelijk. en zelfs al zou het zo zijn dat hun de oorsprong van het kwaad zijn, negeer ze dan, vlieg er niet bovenop, respecteer hun en vooral laat ze gaan! blijf alsjeblieft niet doorzeuren, zie bijv. ramadan; ondertussen al een hele pagina vol. en je blijft ook maar doorgaan. denk dan ze zijn niet wijzer!

en wat ik ook al zei: hun hebben ook recht om hun mening te uiten. ook al schelden ze je uit. zeik daar niet over.

=zwart wit= 16-10-2004 16:12

Citaat:

LaResistance schreef op 16-10-2004 @ 15:31 :
Oke ik hou erover op.

LaResistance 16-10-2004 16:24

Citaat:

GanzenVeer schreef op 16-10-2004 @ 17:11 :
en wat ik ook al zei: hun hebben ook recht om hun mening te uiten. ook al schelden ze je uit. zeik daar niet over.
Dat ze hun mening mogen uiten en dat ik zelf aan het gekibbel mee heb gewerkt door erop in te gaan heb ik al meerdere malen erkend, het ging mij erom dat het totaal offtopic was en dat schelden enzo volgens de regels juist niet mag en er respect voorgeschreven wordt. Als het naleven van die regels betekent dat ik zelf ook sancties krijgen dan kan ik daar prima mee leven, ik pleit enkel voor striktere handhaving van die regels, ongeacht of ik daar mezelf mee heb of niet.

=zwart wit= 16-10-2004 16:36

oke :). alleen pleit ik niet met je mee.

Archont_temp 16-10-2004 17:00

Die mensen, hebben gewoon het iq van een pepernoot, laat ze :)

nare man 16-10-2004 17:21

Nee, zo'n reply is nuttig, wilde je beweren.

Archont_temp 16-10-2004 17:46

Citaat:

nare man schreef op 16-10-2004 @ 18:21 :
Nee, zo'n reply is nuttig, wilde je beweren.
Ja, hier geef ik mijn mening, en een stukje advies.

Alicia Silverstone 16-10-2004 18:03

Ik ben het met je (la resistance) eens, sommige mensen lijken bepaalde topics echt alleen maar te betreden om stomme opmerkingen te kunnen maken. Wat mij betreft kappen ze daarmee, of blijven ze weg.

(Dit is natuurlijk geen aanval op de fb's daar, maar op bepaalde mensen in die topics. Het lijkt me ook behoorlijk lastig om er iets aan te doen trouwens. Het is moeilijk om de manier van reageren van sommige mensen te veranderen. )

=zwart wit= 16-10-2004 18:13

ben ik de enige die er niet om geeft als er gescholden wordt en nietonderbouwde nergens op slaande reacties worden gepost?

ben ik de enige die het vervelend vind als er mensen na zo'n post tot in der eeuwigheid blijven zeiken?

:) (beschouw dit laatste even niet als een persoonlijke aanval, TS)

MazeMouse 16-10-2004 23:47

Citaat:

GanzenVeer schreef op 16-10-2004 @ 19:13 :
ben ik de enige die er niet om geeft als er gescholden wordt en nietonderbouwde nergens op slaande reacties worden gepost?

Schelden == Flamen
Flamen == verboden

Of je er nu om geeft of niet. Het mag gewoon niet.
(een keertje sarcastisch met een heftige knipoog en een glimlach (y) maar iemand die structureel zo aan het kloten blijft (n))

Reverend 17-10-2004 00:06

God bestaat niet dus is het deelforum sowieso nutteloos.

Mark Almighty 17-10-2004 00:17

Citaat:

Reverend schreef op 17-10-2004 @ 01:06 :
God bestaat niet dus is het deelforum sowieso nutteloos.
Dit soort types bedoel je dus, LaResistance? Ja, heel irritant zijn die. Voelen de drang om iedere gelegenheid aan te grijpen om dit te verkondigen.

Ik roep toch ook niet bij iedere gelegenheid 'atheïsten zijn domme klootzakken'?

Reverend 17-10-2004 00:22

Dat probeer ik dan ook al tijden tevergeefs uit te lokken :(

Archont_temp 17-10-2004 10:55

Citaat:

GanzenVeer schreef op 16-10-2004 @ 19:13 :

ben ik de enige die het vervelend vind als er mensen na zo'n post tot in der eeuwigheid blijven zeiken?

:) (beschouw dit laatste even niet als een persoonlijke aanval, TS)

Nee ;),

Die mensen die dat doen, snappen sommige mensen ook niet, ik geloof ook niet in God ofzoiets dergelijks, maar ik heb er tot nu toe alleen maar zinvolle posts geplaatst, en topics geopend.

Dus ik denk altijd maar dat die mensen uit onwetenheid, zo maar doen, om zichzelf een houding te geven.

Makali 17-10-2004 12:21

Citaat:

Alicia Silverstone schreef op 16-10-2004 @ 19:03 :
Ik ben het met je (la resistance) eens, sommige mensen lijken bepaalde topics echt alleen maar te betreden om stomme opmerkingen te kunnen maken. Wat mij betreft kappen ze daarmee, of blijven ze weg.

(Dit is natuurlijk geen aanval op de fb's daar, maar op bepaalde mensen in die topics. Het lijkt me ook behoorlijk lastig om er iets aan te doen trouwens. Het is moeilijk om de manier van reageren van sommige mensen te veranderen. )

ben het hier helemaal mee eens

Nu er geen duidelijke grenzen aangegeven lijkt het erop dat elke idoot naar religie komt om te trollen.

AngelLena 17-10-2004 13:06

Citaat:

makelville schreef op 17-10-2004 @ 13:21 :
ben het hier helemaal mee eens

Nu er geen duidelijke grenzen aangegeven lijkt het erop dat elke idoot naar religie komt om te trollen.

Ik denk dat daar wel wat in gaat veranderen nu we Lucky Luciano in het team hebben zitten :D Hij komt ons een handje helpen op religie en ik denk dat hij een vrij harde hand heeft (slechts een vermoeden, zeg niets met zekerheid) en eerder/vaker op zal treden tegen irri types.

Dinalfos 17-10-2004 13:14

Citaat:

makelville schreef op 17-10-2004 @ 13:21 :
Heus niet alleen idioten hoor. Ook atheisten en agnosten. ;)

=zwart wit= 17-10-2004 13:51

Citaat:

Reverend schreef op 17-10-2004 @ 01:22 :
Dat probeer ik dan ook al tijden tevergeefs uit te lokken :(
je bent een klootzak, reverend en je mag ondertussen wel eens leren normaal na te gaan denken!

zo :).

ik blijf persoonlijk vinden dat het forum wat opgevrolijkt worden door personen zoals net gequoted. wat moet je met alleen maar respectvolle religieuze mensen? wat valt er dan nog te discuseren?

blabla.

LaResistance 17-10-2004 14:01

Citaat:

GanzenVeer schreef op 17-10-2004 @ 14:51 :
wat moet je met alleen maar respectvolle religieuze mensen? wat valt er dan nog te discuseren?

blabla.

:nono: jij hebt er dus niks van begrepen

Makali 17-10-2004 14:07

Citaat:

GanzenVeer schreef op 17-10-2004 @ 14:51 :

ik blijf persoonlijk vinden dat het forum wat opgevrolijkt worden door personen zoals net gequoted. wat moet je met alleen maar respectvolle religieuze mensen? wat valt er dan nog te discuseren?

blabla.

dan krijg je een echte discussie in plaats van heen en weer gescheld

=zwart wit= 17-10-2004 14:10

Citaat:

LaResistance schreef op 17-10-2004 @ 15:01 :
:nono: jij hebt er dus niks van begrepen
waar niet van :)? van jouw mening, van het doel van religie..?

LaResistance 17-10-2004 14:18

Citaat:

GanzenVeer schreef op 17-10-2004 @ 15:10 :
waar niet van :)? van jouw mening, van het doel van religie..?
Beiden, ik bestrijd namelijk helemaal het doel van religie niet en ook niet de vrijheid van discussie. Gelovigen en ongelovigen zouden gewoon met elkaar moeten kunnen discussieren. Jij doet nu net alsof ongelovigen niet mee zouden kunnen discussieren als ze niet lomp, grof of ontopic kunnen kloten.
Kunnen we niet gewoon van elkaar accepteren dat de één wel gelooft en de ander niet zonder dat te pas en te onpas op allerlei "lollige" vaak groffe manieren te laten blijken terwijl het topic daar simpelweg niet overgaat. Zoals in de regels van religie staat:

Citaat:

Respecteer elkaars mening (als je een andere denkwijze hebt, mag je die zeker laten weten, daar gaat het tenslotte om op een forum, maar je gaat anderen niet afzeiken omdat die mening voor jouw gevoel nergens op slaat. Je kunt je mening geven, met argumenten, maar beweer niet zomaar dat iets nergens op slaat. Feit is dat niemand zonder slag of stoot zijn overtuiging zal opgeven.

Laat anderen in hun waarde (niemand wordt aangekeken op geloof, levensovertuiging, belevenissen, klederdracht/stijl etc). Er wordt op geen enkele manier gediscrimineerd. Schelden tolereren we absoluut niet.

LaResistance 17-10-2004 16:03

Citaat:

Mark Almighty schreef op 17-10-2004 @ 01:17 :
Dit soort types bedoel je dus, LaResistance? Ja, heel irritant zijn die. Voelen de drang om iedere gelegenheid aan te grijpen om dit te verkondigen.

Ik roep toch ook niet bij iedere gelegenheid 'atheïsten zijn domme klootzakken'?

idd, al is er bij Reverend soms nog echt sprake van humor ook.

Maar hier heb je weer zo'n voorbeeld:

http://forum.scholieren.com/showthre...5#post13679735

Citaat:

Reverend schreef op 17-10-2004 @ 16:59 :
"It's not God I dislike, it's his fanclub I can't stand"
Totale nutteloosheid, het is off-topic, voegt niets toe, laat wederom meneer's afkeer van gelovigen zien, geeft geen antwoord op de vraag en kan door arme schaapjes ook nog als belediging worden opgevat, maar dat is dan nog het minst kwalijke.

Lucky Luciano 17-10-2004 18:04

Citaat:

makelville schreef op 17-10-2004 @ 15:07 :
dan krijg je een echte discussie in plaats van heen en weer gescheld
Posts als
Citaat:

"It's not God I dislike, it's his fanclub I can't stand"
hebben discussiewaarde 0 en zijn alleen bedoeld om te provoceren. Dus wat is precies je punt. Mensen die elkaars geloof respecteren zijn juist wel in staat een echte discussie te voeren, itt posts zoals reverend hierboven geeft.

Reverend 17-10-2004 18:22

Lucky heeft een punt.

Maar ook een feit, is dat 9 van de 10 topics op religie over hetzelfde gaan. Soms wordt er een stelling doorgevoerd in een topic maar uiteindelijk komt het toch weer neer op Christen vs Realist. Naar mijn inziens kan gemakkelijk de helft van alle aanwezige topics worden gesloten.

De reden waarom ik soms/meestal offtopic reageer is ook een gevolg van de veelal kinderachtige stellingen, argumenten die ik al honderden keren voorbij heb zien komen en last but not least uiteraard mijn afkeer voor de (desintelligentie van) goedgelovigen + overmatig drugsgebruik.

Zo af en toe probeer ik ook een serieuze reactie te geven, maar word dan meteen weer overrompeld door de simpleske gedachtengangen van andere regulars.

Maargoed, het is uiteindelijk aan mij te wijten, ik ben tenslotte degene die niet hoeft te posten. Een wijs filosoof zei ooit, vlak voor een lezing:

"Religie is voor de simpele man, en ik ga geen moeite verspillen om te beargumenteren waarom, daar ik mij anders inlaat met onzin"

Een uitspraak waar ik veel respect voor heb, maar als ik rustig een joint aan het roken ben is het moeilijk mij in te houden.

Lucky Luciano 17-10-2004 18:59

Citaat:

Reverend schreef op 17-10-2004 @ 19:22 :
Lucky heeft een punt.

Maar ook een feit, is dat 9 van de 10 topics op religie over hetzelfde gaan. Soms wordt er een stelling doorgevoerd in een topic maar uiteindelijk komt het toch weer neer op Christen vs Realist. Naar mijn inziens kan gemakkelijk de helft van alle aanwezige topics worden gesloten.

Het is m.i. meer dan logisch dat er op Religie topics ontstaan tussen Christen vs Realist (oid). Dat de topics allemaal over hetzelfde gaan ben ik niet helemaal met je eens. Het is weliswaar zo dat een aantal topics erop uitdraaien of God wel of niet bestaat. Er zijn echter meer topics, als ik zo vluchtig tel, die over dingen in de Godsdienst gaan. Dus graag zou ik die 9 van de 10 nader toegelicht zijn.;)

=zwart wit= 18-10-2004 19:43

Citaat:

Lucky Luciano schreef op 17-10-2004 @ 19:59 :
Het is m.i. meer dan logisch dat er op Religie topics ontstaan tussen Christen vs Realist (oid). Dat de topics allemaal over hetzelfde gaan ben ik niet helemaal met je eens. Het is weliswaar zo dat een aantal topics erop uitdraaien of God wel of niet bestaat. Er zijn echter meer topics, als ik zo vluchtig tel, die over dingen in de Godsdienst gaan. Dus graag zou ik die 9 van de 10 nader toegelicht zijn.;)
Wat vind jij van geloof?
Geloof jij? Zo ja, wat dan?
Wat is de beste religie?
Godsdienst naar keuze
etc.

en die komen allemaal op 1 punt neer: Met gelovigen (ook ongelovigen) kun je niet discuseren.

dat is de conclusie toch na elk topic :). en wat ook zo is, dat inhoudelijk het doel van het topic zeer ver te zoeken is, met 1 een beetje offtopic reactie, is de volgende gelijk nog meer offtopicer en is het hele topic offtopic. dat hoeft op zich niet zo erg te zijn, als het maar niet op 1 punt draait: God bestaat/God bestaat niet.

maar ja.

S. 19-10-2004 06:59

Ben het helemaal eens met LaResistance.
Het lijkt tegenwoordig 'normaal' te zijn om te gaan zitten schelden op gelovigen.

Ok, humor kan nog wel soms, maar wat mij het meest opvalt is dat toch telkens één en dezelfde persoon het meest opvalt qua uitspraken tov gelovigen.

Dat hier niets aan gedaan wordt, is me al duidelijk, helaas.
Nice try, LaResistance.

=zwart wit= 19-10-2004 09:06

Citaat:

S. schreef op 19-10-2004 @ 07:59 :
Ok, humor kan nog wel soms, maar wat mij het meest opvalt is dat toch telkens één en dezelfde persoon het meest opvalt qua uitspraken tov gelovigen.
als je goed rondkijkt zie je dat het er meer zijn, en vergeet dan vooral de gelovigen niet :).

S. 19-10-2004 09:13

Citaat:

GanzenVeer schreef op 19-10-2004 @ 10:06 :
als je goed rondkijkt zie je dat het er meer zijn, en vergeet dan vooral de gelovigen niet :).
ik weet t.
maar er is toch ééntje die me altijd weer opvalt er waar ik me dan ook mateloos aan erger.
maar nogmaals...ik kan zolang door'zeuren' als ik wil, d'r wordt toch niets aan gedaan.

Lucky Luciano 19-10-2004 11:03

Ik vind dat er meerdere mensen zijn die zich niet helemaal goed gedragen. Ik probeer het meeste te lezen maar kan niet alles lezen. Het helpt vaak als je aangeeft wat je dan niet bevalt aan bepaalde personen, zodat ze er dan ook zelf op kunnen letten.

Mutant_oud 19-10-2004 11:05

Citaat:

S. schreef op 19-10-2004 @ 07:59 :
Ben het helemaal eens met LaResistance.
Het lijkt tegenwoordig 'normaal' te zijn om te gaan zitten schelden op gelovigen.

Net zoals het tegenwoordig heel normaal lijkt te zijn dat ongelovigen naar de hel worden verwenst, voor lelijke toverkol worden uitgemaakt en er enorm bekeergedrag en betweterigheid wordt vertoond.

Het blijft toch intolerantie die van beide kanten komt.

S. 19-10-2004 11:23

Citaat:

Mutant schreef op 19-10-2004 @ 12:05 :
Net zoals het tegenwoordig heel normaal lijkt te zijn dat ongelovigen naar de hel worden verwenst, voor lelijke toverkol worden uitgemaakt en er enorm bekeergedrag en betweterigheid wordt vertoond.

Jazeker, maar meestal is dat dan weer een gevolg van ...

Mutant_oud 19-10-2004 12:02

Citaat:

S. schreef op 19-10-2004 @ 12:23 :
Jazeker, maar meestal is dat dan weer een gevolg van ...
:nono:
Nu niet jezelf gaan goedpraten he... niet doen alsof moslims en christenen het nooit wagen mensen te verwensen op grond van een ander geloof. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Ajb zeg. Ik ben uitgemaakt voor lelijke toverkol gewoon omdat ik meld dat ik met Samhain een ritueel ga doen.. Is dat een reden om zo te reageren?

S. 19-10-2004 12:10

Citaat:

Mutant schreef op 19-10-2004 @ 13:02 :
:nono:
Nu niet jezelf gaan goedpraten he... niet doen alsof moslims en christenen het nooit wagen mensen te verwensen op grond van een ander geloof. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Ajb zeg. Ik ben uitgemaakt voor lelijke toverkol gewoon omdat ik meld dat ik met Samhain een ritueel ga doen.. Is dat een reden om zo te reageren?

Hey, je hoeft je niet aangevallen te voelen. Dat is nou ook weer niet mijn bedoeling. :|
En persoonlijke ervaringen hebben we natuurlijk allemaal wel.
Ik hoef niets goed te praten..Natuurlijk zijn er ook moslims en christenen die dat doen. Maar op dit forum is het toch wel overduidelijk voor mij dat de ongelovigen sneller respectloos omgaan met gelovigen.

S. 19-10-2004 13:51

nog eentje:

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=980576

Citaat:

Lajo schreef op 19-10-2004 @ 14:35 :
Mijn doel is wereldheerser worden en alle moslims uitroeien.
:rolleyes:

Makali 19-10-2004 13:58

Citaat:

Mutant schreef op 19-10-2004 @ 12:05 :

Dan spreek je die persoon er toch op aan?

Dit is een forum je komt hier om te discussieren niet om te provoceren en beledigen.Jij als forumbaas kunt dan wat aan die vervelende personen doen, het valt me op dat het steeds weer dezelfde zijn.Als er geen duidelijk regels komen zal het forumpeil snel zakkken

nare man 19-10-2004 14:10

Aan de andere kant moet je ook niet op alle slakken zout willen leggen. Als ik ergens een schijthekel aan heb dan zijn het wel die 'see no evil, hear no evil'-types die bijvoorbeeld ook L&R regeren, die elke ook maar het kleinste beetje denigrerende post meteen verwijderen. Pure censuur, niet bevorderlijk voor fijn forummen en ook niet nodig.

Er wordt soms gedaan alsof posters hier kleine kinderen zijn die tegen alle kwaad beschermd moeten worden, maar de werkelijkheid is dat mensen het helemaal niet zo erg vinden dat ergens af en toe een sneer tussendoor zit. Kijk, als een topic echt ontaardt of dreigt te ontaarden in een pure flamewar, dan kun je ingrijpen. Maar bij elke enigszins scherpe post meteen mekkeren dat het 'niet respectvol' is of whatever getuigt van ongenuanceerdheid.

Mortification 19-10-2004 14:17

Citaat:

nare man schreef op 19-10-2004 @ 15:10 :
Aan de andere kant moet je ook niet op alle slakken zout willen leggen. Als ik ergens een schijthekel aan heb dan zijn het wel die 'see no evil, hear no evil'-types die bijvoorbeeld ook L&R regeren, die elke ook maar het kleinste beetje denigrerende post meteen verwijderen. Pure censuur, niet bevorderlijk voor fijn forummen en ook niet nodig.

Er wordt soms gedaan alsof posters hier kleine kinderen zijn die tegen alle kwaad beschermd moeten worden, maar de werkelijkheid is dat mensen het helemaal niet zo erg vinden dat ergens af en toe een sneer tussendoor zit. Kijk, als een topic echt ontaardt of dreigt te ontaarden in een pure flamewar, dan kun je ingrijpen. Maar bij elke enigszins scherpe post meteen mekkeren dat het 'niet respectvol' is of whatever getuigt van ongenuanceerdheid.

S. 19-10-2004 14:20

Ach..het moet geen gewoonte worden, want daar begint het wel op te lijken.
Zo zal de forumpeil inderdaad snel zakken.

nare man 19-10-2004 14:45

Citaat:

S. schreef op 19-10-2004 @ 15:20 :
Ach..het moet geen gewoonte worden, want daar begint het wel op te lijken.
Zo zal de forumpeil inderdaad snel zakken.

Dat ligt ook gewoon in de aard van het forum. Je ziet hetzelfde gebeuren bij Nieuws en Achtergronden. Op plekken waar de meningen van mensen voor een groot deel emotioneel zijn, lopen de gemoederen hoog op. Geloof en politieke voorkeur zijn dingen die iemands persoonlijkheid vormen, daarom lopen discussies daarover ook steevast uit de hand.

Dat alles nog los van het feit dat je eigenlijk nauwelijks kunt discussiëren over het geloof, nog minder dan over actualiteit en politiek. Bij dat laatste onderwerp kun je je namelijk nog op feiten baseren, terwijl in geloofskwesties er nauwelijks sprake is van feiten, alleen maar van persoonlijke voorkeuren en opvattingen.

Dus ik zie überhaupt het nut van dit subforum niet in, was ook verbaasd toen ik enkele weken terug zag dat het een apart subforum was geworden.

S. 19-10-2004 14:55

Citaat:

nare man schreef op 19-10-2004 @ 15:45 :
[.....]
Dáár kan ik me in vinden..

[En ik vraag me nog steeds af wat voor nut F&L na dit subforum nog heeft].

nare man 19-10-2004 15:00

Citaat:

S. schreef op 19-10-2004 @ 15:55 :
(...)

[En ik vraag me nog steeds af wat voor nut F&L na dit subforum nog heeft].

Mja. Aan dat punt was ik nog niet eens toegekomen. Ik zie het nut er ook niet van in.

Alicia Silverstone 19-10-2004 15:19

F&L zal als het goed is samengevoegd worden met PW, zodat de filosofietopics behouden blijven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.