![]() |
Oefenruimten
Ik ben benieuwd hoeveel jullie zoal betalen voor de ruimte waar je oefent, wat er klaarstaat allemaal en hoelang je er in mag per keer.
Wij oefenen 4,5 uur voor een paar cent minder dan €10.-, in een ruimte waar: -de akoestiek volslagen kut is; -2 Laney versterkers + 1 basversterker + drumstel zonder bekkens + zangversterker staan; -je struikelt over de pizza/friet resten (ligt eraan wat de band die de vorige avond speelde heeft gegeten). |
hmmmm pizza yum yum!
|
Hmm, ik was van plan eens een serieus topic te openen.
|
Citaat:
alleen maken wij de bende voor de volgende. :evil: |
oohja, qua versterkers hebben we wel fijne marshalls
|
niks, ik heb een geisoleerde zolder tot mijner beschikken. Ruim genoeg voor 4 of 5 persoons band.
|
Citaat:
wat kost dat? |
13 euro voor 3 uur
en alles is netjes, acoustiek is okee, 2/3 versterkers en 1 basversterker, drumstel. en je kan plugs en stemapparaatjes en microfoons lenen, en bepaalde instrumenten kun je huren. |
Citaat:
dakpannen (duh) houten dak paar centimeter lucht houten framewerk met isolatiemateriaal Gipsplaten eierdoosjes en troep voor interne acoustiek gipsplaten en dat frame is het duurste, ik denk mischien dat je 200 euro kwijt bent. zoiets iig..maar mn ouders waren lief (L) Verder staat er natuurlijk mijn zeer schöne batterie, swr bassversterker, zangversterker + powermixer, een gare peavy combo en een noeste marshall speakerkast. |
150 euro per maand, we huren hem 7 dagen in de week en er staat een mengpaneel, 2 versterkers (bas/gitaar/keyboard) en een drumstel...
|
we betalen 30 pleuro per keer, er staat troep en de beheerders zeiken enorm
oh we oefenen natuurlijk gewoon op onze eigen zooi |
Citaat:
hoeveel m2 ongeveer? |
Band 1: Rond de 30 piek voor 3 uur. Aardige kit. Nieuwe pearl forum. 2 brakke gitaaramps: H&K combo en die ultrabrakke nieuwmodel Marshall valvestate. Ampeg bascombo. Die klinkt best goed.
Fuckin sucks. |
zondag van 6 uur tot 6 uur 's ochtends als we willen
durmstel bass en gitaarversterkers sinds kort mics en we betalen niets eigenlijk :D |
ongeveer 20 euro voor 3 uur ofzo, echt teringduur.
De acoustiek is kut met peren, Het drumstel (zonder bekkens) valt bijna uit mekaar, er staan 2 gitaar versterkers, 1 basversterker en wat microfoondingies. Maar ja, Ik kom meestal toch alleen maar voor de gezelligheid en ik betaal nooit mee (hee, zij vragen mij en ik ben arm.) en de kwaliteit van onze band is zo kut dat ik het eigenlijk lullig vind om het af te schuiven op de slechte apparatuur. |
We betalen echt iets van 14,50 voor 4 uur.
Inclusief huur van 3 verstekers pa en een microfoon,etc. is te doen(y) |
40 eurie voor 4 uur, vierkwart in schiedam, nisschien duur, maar erg gezellig :D
|
Citaat:
we hebben altijd een bakkerij gehad bij ons thuis...zolder is boven de oude bakkerij, en niet in het "woon" gedeelte. maar als het wel in het woongedeelte was..dan kon men het nogsteeds redelijk horen. Het is absoluut geen professionele "oefenruimte"..de buurt kan meegenieten. Maar het is wel onder de limiet enzo :P |
Citaat:
|
fuck yeah
vroeger altijd elke dag vers brood en bolletjes en savonds gebak :( |
Klein hokje
Wel 2 Yamaha volbuizen versterkers die er ouder uit zien dan dat ik verwacht ooit te worden, een peavey Century basversterker en een Premier drumste en een volledige PA voor de zang. Kost ons maar €2,50 per persoon per keer :) Mijn andere band is nog steeds zoekende :) |
Wij oefenen in waterfront r'dam, for free :cool:
|
10 euro, kunnen we de hele dag lang oefenen.. in een clubhuis van een vereniging. We moeten alleen wel al onze eigen versterkers enzovoorts meenemen..
|
Wij betalen 31,20 voor 3 uur.
Daar hebben we voor: 2x Marshall JCM 900 50W DR 2x Marshall 1960A Cabinet 1x Ampeg B2 (15") + Ampeg 2x10" Pearl SPX, Prestige, Session Select Peavey XR600E mixer en Peavey HiSys speakers. |
Een detail aan onze oefenruimte is trouwens wel dat het stinkt...
|
Citaat:
|
Wij zitten in een leegstaande bedrijfskantine, goede akoustiek, gratis, compleet ingerichte keuken, en EIGEN apparatuur :)
|
Citaat:
Stoer man. (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
onze repetitie kanker zooi:
- het stinkt, - akoestiek is kut (je moet alles zoooooooo fucking hard zetten om geen turbo galm te krijgen), - tering duur, - kut apparatuur, - kutregels, maargoed, binnenkort overleg...... ff flink zeiken. |
Citaat:
|
Citaat:
duusssss |
Wij oefenen in een ruimte van de muziekschool, iets van 7x8 meter groot. Uitzicht, schoon, goede akoestiek, behulpzame concierge, redelijke apparatuur(2 Peavy bandits, fender champions, Crate bass amp, drums, Peavy PA, onbeperkt mics, kabels etc.)
En dat alles voor €225 per jaar. Elke week 2,5 uur. (€5,60 per keer!!) |
Wij betaal niets voor een oefenruimte met volledige isolatie en zeer redelijke akoustiek. We kunnen er nagenoeg elke donderdag en vrijdag onbeperkt oefenen en er staat;
-2x Marshall buizenbak -1x Fender basversterker -2x Zangversterker -1x Korg Keyboard -1x Drumstel + bekkens -1x Korg Mixer (?) Ideaal wel, zo'n muziekschool. |
klein hokje achter in een club
5 euro per persoon per keer oefenen van 9 uur tot een uur of 12/1 (is lang genoeg) microfoons met deuken en met wisselende werking te leen kabels (goed) te leen drumstel is kut, kapotte drums en bekkens met happen eruit(!), we hebben gelukkig geen drummer. Eén redelijke gitaarversterker (marshall) en een kutte Eén kutte basversterker en één nog kuttere Een mengpaneel wat het nauwelijks doet We willen eigenlijk wel wat anders, maar er is vrij weinig te vinden in de omgeving... |
€ 75,- per maand, 1 avond per week van 18.00 tot 22.00
Goede PA staat er, apparatuur ook, maar hebben eigen apparatuur. Meestal staat de koffie klaar en anders mag je zelf zetten. Koelkast en magnetron aanwezig :P |
|
Citaat:
On topic - ik oefen in dezelfde ruimte als Haligh. |
Citaat:
|
Wij betalen 90 euro per maand en hebben daarmee een vaste oefenavond per week (van 18.00 tot 24.00 als we willen) en kunnen de rest van de week, als het vrij is, altijd oefenen. In de oefenruimte staan:
een marshall gitaarversterker een peavy gitaarversterker een marshall basversterker een tama rockstar drumskit een megpaneel met 10 aansluitingen vier microfoons met standaards. voorderest ziet het er netjes uit en is de kwaliteit van het geluid ook ok! het is iig de beste oefenruimte in de omgeving |
Citaat:
Wel gaaf trouwens, op de tractor bij de gig aankomen :D |
Wij hebben een eigen ruimte op de bovenste verdieping van een hotel in aanbouw.
Voor af en toe een uurtje klussen hebben we daar onze eigen in elkaar getimmerde en geisoleerde kamer met alles erop en eraan. Het is te chill voor woorden. Maar aan 1 kant hebben we omwonenden die er last van zouden kunnen hebben, maar daar hebben we nog nooit problemen mee gehad, en de rest daar is toch zoon asociale buurt waar alleen maar herrie wordt getrapt. De ruimte is trouwens ook uitermate geschikt om es lekker stoned te worden met zijn allen of voor one night stands. En oja alles staat er van versterking tot drumstel, PA en koelkast, alles van onszelf :o |
2 keer per maand voor 40 euro, 8 uur per maand is dat
maarja dat heb je een flink grote oefenruimte waar we als 5mansband+wat chillende mensen goed terechtkunnen redelijk aanbod aan versterkers: 2 koch tops 2 marshall tops 1 sound city top nouja en nog wel meer, maar meestal gaan we voor de 2 koch tops (+speakers), hebben ook tijdje 1 koch+1 marshall gedaan basversterkers zijn ook erg goed, kan alleen ff de merken me niet meer voor de geest halen maar ik weet dat ze 1 trace elliott top hebben (die we hebben opgeblazen nu haha) en nouja er staat altijd een lekker drumstel waarvan de vellen vaak genoeg vervangen van worden, en als je zelf geen bekkens heb kan je die ook ff vragen microfoons zelfde verhaal, maarja die zooi hebben we meestal zelf wel mee er staat iig ook een degelijke zangversterker maarja ik vind t wel best voor die prijs, 8 euro per maand voor mij dat valt te overleven |
Citaat:
|
wij spelen in een oude school
versterks zijn aanwezig maar wel oud, maar voor repetitie goed zat drumstel is aanwezig maar we hebben ook eigen shizzle daar we hebben ongv 8 uur per week en betalen iets van 150 euro per jaar. kunnen er doen wat we willen :) alleen moeten er godverdomme uit, naar ander pand... |
Wij repeteren bij de drummer thuis....de oude hobbykamer van zn moeder is nu van ons en al onze eigen spullen staan daar. Thuis hebben we gewoon kleinere versterkers staan, dus das geen probleem.
akoestiek is nog niet denderend, maar we zijn er mee bezig :) |
Citaat:
|
hehe dat heb ik ook regelmatig
schrik er elke keer weer van |
We hebben een oefenruimte die 75 euro in de maand kost.
Redelijke acoustiek, alleen beetje klein en iedereen staat altijd op asociaal volume waardoor je zonder oordoppen echt kapot gaat. Er zijn: -helaas geen microfoons aanwezig. -kaal drumstel. -3 grote Marshall versterkers. -Goeie bass versterker, merk ben ik even vergeten. -2 keyboardversterkers die we niet gebruiken. -Studio aanwezig. En de tent is altijd erg netjes, ik ben er dus erg tevreden mee. Met mijn vorige band heb ik nog onder een kerk gerepeteerd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05. |