![]() |
De do0dstraf moet weer ingevoerd worden in Nederland..
Ben je v0or of tegen? Laat t h0ren.. en waarom?
|
|
Goed schat. Ga jij de eerste keer voor beul spelen?*zucht*
|
|
ohnee
|
Ben voor de doodstraf, sommige figuren kunnen niet terug naar de maatschappij.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
oh, the agony
|
Citaat:
|
ABSOLUUT, RADICAAL en OVERTUIGD TEGEN DE DOODSTRAF !! (ook voor Dutroux en consoorten!)
|
Voor. Er zijn mensen die het 100% verdienen.
|
mensen die het echt verdienen, lijden veel meer als ze levenslang opgesloten zitten, dan dat ze dood worden gemaakt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ten tweede is het doel van dat soort straffen nooit het leed toebrengen aan een dader. In dat geval zouden we criminelen wel in een martelkamer gooien. Straffen dienen preventief te werken en een dader enige tijd buiten de maatschappij te houden. |
Citaat:
|
Voor. Levenslang zou ook goed zijn. Sommigen verdienen geen terugkeer.
|
Citaat:
daders in de gevangenis die houd je toch ook buiten de maatschappij? ik vind dat daders wel leed mogen hebbn en krijgen, geef ze van mij maar levenslang, ipv te doden. en het leven van iemand anders afnemen kan ik gewoon niet goed keuren, wat hij'zij ook gedaan heeft en ook al verdienen ze het. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben voor de doodstraf ,voor massa-moordenaars en dergelijke lui. Maar het bewijs moet wel zo goed als 100% zeker zijn.
|
Bewijs is nooit 100% sluitend, doodstraf te permanent. Doodstraf is met een uitzondelijk goeie set redenen afgeschaft bijna 200 jaar geleden.
|
G0ed Nederlands spellings0nderwijs ook. :rolleyes:
|
0h nee, niet weer deze dicussie :( Hier hebben we het al z0 vaak behandeld, en er is toch niemand die zich laat 0vertuigen van het standpunt van de ander.
|
wtf is up met de 0's i.p.v normale o's
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja, maar wat nog meer is, is dat het dEbIeL is :D:D
|
het is niet eens handig als je telkens die nullen ertussen door moet typen. (als je teminste al blind kunt typen) :s
|
Citaat:
En als jij het leven van en slachtoffertje veel belangrijker vind, dan moet je eerst opkomen voor de zorg in nederland, want de zorg voor dat slachtoffertje is nu veel minder dan de zorg voor de dader:)... |
Ik ben tegen de do0dstraf. hihihi
|
Citaat:
|
niet alweeeer :(
trouwens heet dat ding doodstraf, niet do0dstraf |
Citaat:
|
Tegen, immoreel. Verder op z'n minst overbodig, of zelfs contra-productief.
|
ik ben voor(de grUwelijkste) gevangen op elkaar stapelen en laten ze elkaar maar afmaken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik kies voor een ouderwetse cel zonder muren :evil:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vind maar eens iemand die geestelijk gezond is en dat nekschot wil lossen!Wat van hem meteen ook een moordernaar maakt |
Tja, maar het is goedkoper dan tbsers jaren lange te behandelen. terwijl de meeste nooit meer goed zullen functioneren.
Heb ergens een keer in de elsevier gelezen hoeveel het koste per jaar, kan het alleen niet meer terug vinden, maar dat zal vast in de 100derden miljoenen lopen. Maar even om niet in verwarring te raken, ik ben geen voorstander van de doodstraf, het is alleen wel goedkoper. Dan al die mensen TBS te geven. Toch..? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Eigenlijk is het ridicuul dat discussies over de doodstraf vaak ontaarden in een kostenvergelijking. Dat mag toch nooit een argument zijn om een crimineel al dan niet koud te maken?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54. |