![]() |
boeken
misschien op letteren, maar dit leek me toch beter
ben je een fan van verfilmingen van boeken? en heb je wel eens een boek gelezen waarvan je dacht: ik wou dat ik hier een film van kon maken of dat hier een film van was? |
Meestal vind ik het boek toch beter dan de film, omdat er in de film vaak (te) goede/leuke/belangrijke dingen weg worden gelaten.
|
Citaat:
|
Citaat:
meestal word het totaal verneukt (n) Ik ken eigelijk geen enkele verfilming die leuker was dan het boek. |
Citaat:
The Godfather - Mario Puzo One Flew Over The Cuckoo's Nest - Ken Kesey Blade Runner - Philip K. Dick en dan heb je natuurlijk nog goede films die gebaseert zijn op zeer korte verhalen. The Shawshank Redemption - Stephen King of op pulp romannetjes Jaws - Peter Benchley |
Hitchcock heeft een hele zwik verfilmingen gemaakt die superieur zijn aan de boekversies.
|
Citaat:
|
Op et moment dat ik MEG van Steve Alten las d8 ik al meteen aan wat voor een kickass film dit zal gaan worden..en nou kwam ik dr van de week achter dat Jan de Bondt em gaat verfilmen :D:D Ik kan alleen maar hopen dat ie zich aan et boek houdt en geen dingen uit zn duim gaat zuigen...en natuurlijk dat ie niet gaat bezuinigen op de grafische aspecten...
|
ik heb fight club eerst gezien, daarna gelezen
beide super, maar toch anders. |
Ik heb er een gruwelijke hekel aan. Een film kan gewoon niet op tegen een boek. Helaas proberen ze het nog steeds. (n)
|
pride & prejudice
ik kan niet anders zeggen dat ik fan ben :cool: het boek en de film zijn gewoon (Y) (film van '95 dan) |
Citaat:
Sense and Sensibility uit '95 was een film. |
Citaat:
Sense and Sensibility kon er in ieder geval niet aan tippen |
Citaat:
|
Citaat:
iemand de tweeling gelezen/gezien (in die volgorde)? |
Citaat:
|
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een film beter vond dan het boek. Als ik het eerst het boek heb gelezen ga ik me ontzettend storen aan scènes die lijken te zijn overgeslagen. Het is allemaal veel beknopter.
Maar inderdaad, bij sommige boeken denk ik wel: dit zou een goeie film kunnen worden. |
Citaat:
|
Phileine zegt sorry vind ik ook goed verfilmd....
|
Ik had het boek Harry Potter gelezen en heb daarna de film gezien. Zo vreselijk slechte film (n) . Ze hadden niet moeten proberen zo'n boek te verfilmen. Erg dat ze elk HP-boek gaan verfilmen/hebben verfilmd...
|
Het is zo'n onzin om boeken met films te vergelijken.
Accepteer gewoon dat een film geen boek is en ga niet zitten zeiken dat je het boek beter vond, want dat is net zoiets als zeggen 'ik vind een appel lekkerder dan een boek'. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23. |