![]() |
[Analyse]Insluitstelling
Morgen heb ik tentamen Analyse 1, en in de stofbeschrijving staat dat je de 'insluitstelling' uit je hoofd moet kennen. Mijn boek is echter in het Engels en er zijn zoveel stellingen, ik weet niet goed welke stelling er nu wordt bedoeld. De docent heeft volgens mij ook nooit die term gebruikt.
Iemand een idee? |
De Insluitstelling is in het Engels The Squeeze theorem:
Citaat:
|
Hartstikke bedankt! :)
|
Gebruiken jullie ook Adams? Goed boek is dat. :)
|
Nienke? Ben jij dat? :p
|
Citaat:
Ik heb die stelling uit mijn calculus boek: "Calculus, Early Transcendentals International Student Edition" van James Stewart. |
Jep, we gebruiken Adams.
En jep, ik ben Nienke van sterrenkunde, Joël van wiskunde. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is gewoon een goed en duidelijk boek vind ik :) |
Citaat:
|
Citaat:
dus dit boek is niet echt geschikt voor mathematici maar meer voor mensen die wiskunde echt nodig hebben voor hun hoofdstudie. |
In Leiden gebruiken de wiskunde eerstejaars het boek Calculus ook....
|
Citaat:
|
Hier heet het vak gewoon Analyse 1, de wiskundestudenten krijgen het wel van een andere docent, maar de tentamens zijn exact hetzelfde. Volgens mij blijft dat ook zo t/m Analyse 3, het vak Analyse 4 is verplicht voor wiskunde maar keuzevak voor natuurkunde/sterrenkunde.
En ik kan het natuurlijk niet vergelijken met Nijmegen, maar m'n hoogleraar bewijst wel vrij veel tijdens de hoorcolleges. (y) |
Citaat:
Analyse 1 is gewoon een kwestie van een paar honderd integralen oefenen en klaar. Niet nadenken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind de term 'analyse' een beetje fout voor de wiskunde die je krijgt bij studies als natuurkunde. Net zoals YGO zegt, bij 'echte' analyse zijn bewijzen juist heel belangrijk, terwijl je bij deze studies juist meer hebt aan de technieken zelf. Bij mij heet het vak dan ook gewoon "Wiskunde N" ;)
|
Citaat:
|
Topologische eigenschappen zijn bij mij wel aan bod gekomen, maar dan bij het vak approximatie in functieruimten en niet bij analyse 1.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46. |