![]() |
Miss Sixty
Je ziet haar lopen over straat
Miss Sixty met een sigaret Hoge hakken, korte rokjes en een uitstekend toilette Ze kletst met haar vriendin via de nieuwste i-mode gsm Exex-vriendjes, laatste roddels met overslaande stem Ik zie haar naar me lachen 's avonds in een hete club Roze cocktails, of een mixje samen met de seven up Je weet ze is een brutaaltje groffe taal uit haar mond Voortgekomen, uit een meisje dat overal alleen voor stond |
Mooi, die laatste strofe. Je voelt al in het begin dat er zoiets zit aan te komen, en toch verraste het me.
Het gedicht loopt goed. :) Spelfoutje: het is cocktail en niet coctail. |
Ik vind 'm heel mooi. Mooie rijm, mooi en vloeiend ritme en een hele duidelijke inhoud. Het einde is verrassend. :)
|
Vind hem ook goed. Om eerlijk te zijn, hou niet echt van je dichtstijl (vandaar ik niet reageer op je gedichten) maar met deze heb je me verrast :)
Is het ook niet grove ipv groffe taal? |
mwa....alleen laatste alinea vind ik mooi, de rest spreekt me niet zoveel aan....
|
groffe taal uit haar mond
Deze zin vind ik wat te kort, ik zou bijv. 'komt' tusen 'taal' en 'uit' zetten; dan loopt het net wat lekkerder. Ik vind het een mooi afgewerkt gedicht, het ziet er erg goed uit. Het is leuk om te lezen omdat er een duidelijke verhaallijn inzit, het begint wel ietwat saai te worden in het begin vd laatste strofe omdat je dan al zo'n lange beschrijving hebt gegeven, maar de slotzin had ik niet verwacht en die vind ik echt geweldig. Perfecte manier om zoiets te vertellen; eerst zo'n karakterschets en dan plots hoe het echt in elkaar zit. |
Citaat:
Paar dingen: Ik zou er in de eerste strofe "kort rokje" van maken, anders lijkt het alsof ze meerdere rokjes aanheeft? en de zin "Je weet ze is een brutaaltje" vind ik niet lekker lopen. |
Lees jij je PM's nog steeds?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22. |