![]() |
Het grote lijntopic, deel 27!
Vorige
:) |
Hoe 'gezond' is een banaan eigenlijk?
|
banaan 1 stuk 124kcal, 1.0 eiwit, 30.0, koolhydraten, 0.0 vet
bron: http://www.calorietabel.nl/index.php?idd=b maar op overgewicht.nl staat dat er maar 90kcal inzitten :confused: |
Bananen kunnen heel erg van grootte wisselen, zou kunnen dat op de ene site een grote en op de andere site een kleine banaan wordt bedoeld
|
Nouja, ik heb hem nou toch al achter de kiezen :)
|
K*T, net te horen gekregen dat ik afgewezen ben voor mijn droomstage, een stageplek na afloop van mijn hbo-opleiding (om werkervaring op te doen) bij de communicatieafdeling van lowlands. Ben overigens wel op 1e gesprek geweest, dus ik was toch al best ver gekomen (uit de brief blijkt dat degene die nu door is, ook als enige door is gegaan, dus ik ben tot de een na laaste ronde gekomen.)
EN NU WIL IK ALLES ETEN WAT LOS EN VAST ZIT!!! :evil: maar ik houd me in, was zo blij vanochtend toen ik zag dat er een kilo afwas.... |
Alweer een nieuwe zie ik :)
@PrimRose: Balen! Ik snap dat je nu alles wil eten wat los en vast zit, heb ik ook na een (enorme) teleurstelling. Maar bedenk dat je er later juist kracht uit put als je 't nu weerstaat! Dan weet je dat je 't toch kan, en wordt het de volgende keer makkelijker :) Vandaag gegeten (voel me nog steeds niet lekker): 10:30 250g kwark 12:30 Tosti (20+ kaas en achterham) 15:30 2 Eieren en een dropje 16:30 Banaan Vanavond avondeten. Ingelegde bonen, aardappelen en stukje zalm (ouders eten slavink). Voel me echt misselijk, totaal geen zin in eten, maar probeer 't toch maar. |
Als het eten je echt tegenstaat omdat je ziek bent zou ik gewoon naar je lichaam luisteren en iets minder eten. (Ik kom net kijken hier dus misschien zit ik er wel ontzettend naast in jouw geval, sorry dan...)
Kan iemand mij misschien leren om chocola te weerstaan? Ik ben vandaag pas begonnen, en ik heb het niet eens 1 dag volgehouden! Ik heb heel gezond ontbeten en geluncht, maar op het moment dat de chocola-trek begint (rond 3 uur) krijg ik een heel onverschillig gevoel, of ik denk 'ik begin morgen wel'. Ik heb nu dus echt belachelijk veel gegeten, zelfs voor iemand die niet lijnt. Ik baal er nu wel van. Mijn avondeten wordt kip met groente. Dat is in ieder geval gezond. |
Citaat:
8:00 Boterham 10:30 Boterham 12:00 Boterham 13:30 Boterham 15:00 Boterham 16:30 Boterham Avondeten Je houdt 't dan veel makkelijker vol :) |
Ik vandaag:
8:00 Bakje yoghurt, 3/4 banaan 10:00 1/2 banaan, stukje kaas 12:00 4 broodjes met lite-jam En k'ga zo naar huis, denk dat ik dan twee broodjes eet ofzo... khad vanochtend meer moeten eten maar k'had geen tijd :bloos: Ben al 5 dagen niet wezen sporten nou... ik moet nog wennen aan het school/werk/vriend/sport tijdverdelen, wordt nog wat. M'n etens gedraag was dus vorige week helemaal naar de kloten... |
@Meelfreak: I did it, heb niet toegegeven aan mijn bui! Mocht vanmezelf 1 cafe-noirtje (dat kon ook qua calorieen en vet). Thuisgekomen heb ik nog 1 zakje met crackertjes op, van Haust, geen idee hoeveel daar inzit qua calorieen (ik neem voor het gemak 2 creamcrackers voor de berekening met overgewicht.nl). maar het waren maar 4 crackertjes, dus dat valt wel mee. Straks gewoon warm eten, als ik dan geen toetje neem, is alles in orde qua vet en calorieen :) (is toch wel een beetje trots, maar wel verdrietig over die sollicitatie)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
probeer elke 3 uur iets te eten (y)
en ik weet het klinkt afgezaagd, maar het ontbijt is het belangrijkste maal van de dag ... je hebt echt wat koolhydraten nodig s'ochtends om goed op te starten |
Zozo gaat goed met een aantal hier :)
Ome Duck raakt overbodig :o :D |
Citaat:
Voila: 8:00 Bakje yoghurt, 3/4 banaan 10:00 1/2 banaan, stukje kaas 12:00 4 bruin broodjes met lite-jam 14:30 2 witbroodjes met ham 16:00 plakje ontbijtkoek, mok linzensoep, 'n paar salmiaksnoepjes :bloos: 18:00 2 bruinbroodjes, daartussen sla, ham, kaas, tomaat Glas melk, stuk kalfsvlees (geen avondeten... famillie ging pas om 8 uur eten.. en zolang ga ik dus niet wachten) En moet ff zien wat er nog meer in gaat (tis nu 19:55) Ik weet dat ik meer ontbijten moet, mn zusje moest onverwachts naar het kinderdagverblijf en anders was ik te laat op school... (worden mn cijfers minder door...) maar vandaag was dus niet echt (y) en dat weet ik :) |
Mijn ontbijt vanmorgen:
Veel groene thee Boterham met gekookt eitje Boterham met slankie smeerkaas Beschuit met hagelslag (I know, niet echt geweldig, maar ik probeer eerst gewoon 3 keer per dag goed te eten, en dan ga ik meer letten op wát ik dan eet) Ik ga me maandag trouwens aanmelden bij de sportschool! Mijn plan is om te beginnen met 2 keer per week sporten (ik fiets namelijk ook al 5 dagen per week een uur) Mijn vraag aan jullie: Zijn jullie (meer) gaan sporten om af te vallen? En zo ja, heeft het resultaat gehad? Kus. |
Van 10 km harlopen val ik bijna een kilo af.. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben gaan sporten, om af te vallen, en ja dat werkte, maar niet dat ik ineens kilo's verliezen ging ofzo :) Ik ben overigens gewoon begonnen met lopen, daarna joggen.
|
Citaat:
|
Een kort vraagje over broodbeleg tussendoor. Hier thuis hebben we vaak een heel scala aan vleeswaren. Maar ik heb eigenlijk geen idee welke wel en welke niet goed zijn, als je een beetje af wilt vallen. Ik eet eigenlijk vooral palingworst, salami, filet american, leverworst, corned beef en slagersworst. :o
Staat daar iets tussen wat echt niet kan, of staat er iets niet tussen wat wel goed voor de lijn is (even afgezien van de smaak)? Of maakt het eigenlijk niet uit wat je op je brood doet? |
Citaat:
|
*Corned Beef (15g): 4g vet en 45 kcal
*Palingworst (15g): 6g vet en 65 kcal *Salami (15 g): 8g vet en 80 kcal *Filet americain (15g): 1g vet en 15 kcal *Leverworst (15g): 5g vet en 50 kcal Hier staat tegenover: *Kipfilet (15g): 1g vet en 25 kcal *Schouderham/Achterham (15g): 1g vet en 20 kcal *Rookvlees (20g): 1g vet en 15 kcal Maak dus zelf maar de som als je per dag 6 boterhammen met salami eet (48g vet en 640 kcal) tegenover 6 boterhammen met ham (6g vet en 120 kcal) of kipfilet/kalkoenfilet (6g vet en 150 kcal). |
Ik vind filet american echt een godsgeschenk, het is super lekker en het is eigenlijk het magerste vleesbeleg!!
Eigenlijk heb ik nog een vraagje... Ik wil mezelf graag een (realistisch) doel stellen, maar ik heb geen idee hoe snel ik kan afvallen en bij hoeveel kilo's gewichtsverlies ik op mn mooist ben. Ik ben iets langer dan 1.80 (geloof ik) en ik weeg ongeveer 73 kilo. Ik wil graag van maat 40 terug naar de 38. Hoeveel kilo afvallen zou goed/gezond zijn? En hoe pak ik dat aan? |
Citaat:
|
Citaat:
Van sporten krijg je helemaal geen spieren, je krijgt enkel spieren ( aangenomen dat je niet net in je puber-groeispurt zit ) door zwaar met gewicht te trainen en bijbehorend goed te eten. ;) |
Citaat:
|
mits je goed eet ja
|
Citaat:
|
Citaat:
Van gewoon sporten en normaal eten kom je geen kilo's massa aan. Massa moet gebouwd worden, door 1 een overschot een kcal, 2 grote hoeveelheden proteïne, dat word niet van lucht gebouwd. :p |
Ik wil meer thee gaan drinken. Weet iemand of gewone thee veel slechter is dan bijv. rooibos of groene thee? Die laatste twee vind ik namelijk niet zo geweldig..
Verder gaat het naar mijn idee wel lekker met eten. Ik heb vandaag weer een uur flink cardio gedaan (=voldoening) en niet teveel of te slecht gegeten. Vanmiddag wel een paar pepernoten, maar dat moest kunnen vond ik;) |
Citaat:
|
Gewone thee bevat theïne, groene thee dacht ik niet. Ik weet niet meer precies wat theïne doet (google is je beste vriend als je het wil weten), maar het was dacht ik vergelijkbaar met caffeïne
|
Een hoop van die Zonnatura thee's (meervoud van thee???) bevatten geen theine enzo, misschien moet je daar eens tussen gaan kijken.
Is het normaal dat je gewicht enorm schommelt per dag, dus dat je de ene dag weegt en je dan 6 ons zwaarder bent dan de andere dag onder dezelfde omstandigheden? Ik weet natuurlijk wel dat het schommelt, vocht blabla maar is dat zoveel of is mijn weegschaal vreemd bezig? |
Gisteren goed gegeten: 30 gram vet en 1256,5kcal (iets te veel, van overgewicht.nl mag ik er 1204 per dag). Ik had aan het einde van de avond gewoon zin in toastjes. Maar ik heb redelijk ingehouden. Ik heb maar 4 toastjes met een beetje brie gehad. Dus dat valt best mee.
Vandaag ga ik naar een concert, en ik heb me voorgenomen goed te eten bij het avondeten (macaroni, 2 borden) dan zit ik goed vol, en neem ik op het station/tijdens het concert geen vette hap meer. Ook neem ik geen bier, maar keurig spa rood ofzo. Zo blijf ik op deze manier binnen mijn calorien en vetten. (heb ik al uitgerekend, dus die 2 borden avondeten kunnen gewoon. En dan eet ik de rest van de dag 3 boterhammen, 1 's ochtends, 2 's middags, 2 appels en een plak peperkoek, dus ik kom vandaag zeker niet om van de honger) Het gaat goed! (ik voel me ook eindelijk niet meer zo moe 's ochtends) |
Citaat:
|
6 ons is zoals Miex al zegt een heel normale schommeling. Dat verschil heb je al als je 3 glazen water drinkt!
Ik ben er trouwens achtergekomen dat 't niet leuk is om te joggen als de wind en (miezer)regen vrij hard in je gezicht blazen :D |
Citaat:
Ik vind regen en wind juist heerlijk, moet je je lekker aan overgeven, dan voel je je een echte bikkel :D;). |
Citaat:
Ik voelde me ook wel even een bikkel, maar ben blij dat ik naar binnen ben gegaan want 't komt nu met bakken de lucht uit zetten :D |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind je een bikkel hoor :p. |
Ik moet trouwens geen koekjes meer bakken, dan eet ik ze alleen maar op :o
Heb ze wel gebakken met Linera, alhoewel ik er later pas achterkwam dat dat alleen voor tafelgebruik is. Koekjes zijn dus iets harder dan normaal, maar wel heel lekker :o Vakantie = geen regelmaat. Tijden weet ik ook niet meer, maar dit heb ik gegeten. 1 Boterham met rookvlees 500g kwark 1 tostie (2 boterhammen, 20+ kaas en achterham) Mandarijn Paar koekjes :o Avondeten was aardappelen, andijvie en klein beetje gehakt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik wel heb gemerkt is, hoeveel ik ook gegeten heb ik kán altijd eten. Net na het eten kan ik zo weer zin hebben in een boterham oid. Daarom eet ik verspreid over de dag steeds maar kleine beetjes met als uitzondering het avondeten.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13. |