![]() |
Hoe Krijg Je Zo Min Mogelijk Kans Op Blessures?!
Ik heb het namelijk zo vaak dat ik gewoon verrot dat hockeyveld af kom en weken niet kan spelen of trainen...
Ik weet niet wat ik precies fout doe maar ik heb altijd wel wat na de zaterdag of zondag, zo kreeg ik 2 weken geleden aan mijn hamstrings na een rare beweging van mijn backhand, en nu heb ik snachts enorme kuitkrampen sinds de vorige training (maar dat schijnt dan weer te komen door te korte kuitspieren).. dus tot 2 weken na de herfstvakantie mag ik niets doen vanwege die blessures. Ik doe wel een goede warming-up, ik strecht maar niet te hard, ik eet en drink goed voor het sporten en we hebben een cooling-down. Ik weet - hockey is een blessurerijke sport..... maar hoe kan ik de kans op blessures verder verkleinen? |
Laten masseren?
Dat hielp mij iig wel altijd, verder zou ik het niet weten aangezien je wel een goede warming-up hebt en goed eet/drinkt. |
Niet gaan sporten :p
Elke wedstrijd loop je gewoon kans op blessures |
Citaat:
|
Ik lees dat je een goede warming up en een cooling down hebt dus daar ligt het niet aan.
Is het misschien een oude blessure die niet genoeg is genezen of belast je jezelf teveel? |
|
- heb je genoeg kracht in die spieren?
- is je longfunctie goed? oftewel kan er genoeg zuurstof naar je spieren? - heb je al eens tijgerbalsem of massageolie gebruikt? |
Ik heb ook best vaak blessures (kramp, spierpijn, pijn in knie/voet/kuit), maar speel er meestal gewoon mee door. Ik bijt gewoon door de pijn heen en dan gaat het meestal wel vrij snel over. Op de één of andere manier.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32. |