Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   =] De prijs van onafhankelijkheid - (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=985869)

alluman 18-10-2004 14:44

=] De prijs van onafhankelijkheid -

Een mening over Irgoenisten, Israël en terrorisme.
  1. De prijs van onafhankelijkheid.

Toen koning David boven Zion
    vleugellam geblazen was,

wisten irgoenisten niet,
    dat David's vleugels uit het as

op oostenwind gedragen en zo'n
    vijfenvijftig jaar na dato

zouden vallen op het hart
    van hun eigen Joodse mecenas.

lovetear 18-10-2004 16:32

Hmm, mja, de rijm vind ik goed, origineel, maar politiek getinte gedichten zijn niet echt aan mij besteed.

alluman 18-10-2004 19:31

Citaat:

lovetear schreef op 18-10-2004 @ 17:32 :
Hmm, mja, de rijm vind ik goed, origineel, maar politiek getinte gedichten zijn niet echt aan mij besteed.
Thnx. Ik begrijp idd dat het onderwerp niet iedereen zal boeien, maar ik post het toch maar voor wie het kan waarderen.

[EdiT] Toch vind ik het jammer, dat vrijwel niemand hier sociale of politieke onderwerpen kiest.

Halogeen 19-10-2004 19:46

ooit ga ik een politieke partij oprichten ^^, ik vind het namelijk nep dat je populistisch moet zijn, wat zowel voor links als rechts geldt, om macht te krijgen, wat het goed functioneren van een staat tegenwerkt, zowel sociaal als economisch. Ik vind dat de macht weer aan een zekere intelligente elite moet worden overgedragen, die goede beslissingen kunnen nemen (waar ik zelf dan uiteraard niet bij zal horen) en waarbij het plebs natuurlijk niet helemaal wordt wegdrukt. Hoe precies moet ik nog een beetje uitvogelen, maar het concept is er :D. Natuurlijk heb ik al bemerkt dat zulke gedachten niet getolereerd worden in Nederland, of welke Westerse beschaving dan ook, dus zwijg ik maar. En ce moment word ik sowieso moe(deloos) van politiek.

Je gedicht spreekt me wel aan. Zoals lovetear zei; een uitstekende rijm, maar je hebt de gebeurtenissen ook erg scherp geannalyseerd, wat ik wel kan waarderen :).

xineof 19-10-2004 19:54

Interessant dat je een politiek getint gedicht post, ik ben er zelf niet goed genoeg in om het te schrijven maar vind het wel erg leuk om te lezen, hierdoor wordt duidelijk dat je zoveel meer met poëzie kunt.

Goed dat je de naam van het hotel op deze manier hebt gebruikt; sterk bedacht. Op die manier komt de cultuurhistorie er ook aan te pas, en dat vind ik mooi. Op één of andere manier doet me je beschrijving denken aan het herrijzen van een phoenix.

alluman 19-10-2004 20:49

Citaat:

xineof schreef op 19-10-2004 @ 20:54 :
[...] Op één of andere manier doet me je beschrijving denken aan het herrijzen van een phoenix.
Ook hier weer dank voor al je lof! Die Phoenix heb ik idd erin verwerkt. Leuk dat je dat eruit haalt.

Man of Chrome 20-10-2004 23:56

Met xineof eens! :)

Goed gedaan

evanescence 21-10-2004 10:12

ik kan het niet lekker lezen...:s

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.