![]() |
was de dood van Rabin, het begin van het einde?
is er met de dood van Rabin een einde gekomen aan de kans op vrede in het Midden-Oosten?
|
nee
is er met de dood van stalin en hitler een einde gekomen aan moorden van grote groepen mensen en een einde gekomen aan discriminatie? nee is er met de dood van christopher reeves een einde gekomen aan superhelden in films? nee is er met de dood van mozart een einde gekomen aan muziek componeren? nee dood van een persoon is geen einde van een project/situatie/omstandigheid. De dood van een persoon kan slechts het proces vertragen of even een halt toeroepen. daarnaast lijkt het net alsof MET rabin vrede er zeker weten zou zijn. En dat lijkt me een suggestieve en wellicht incorrecte aanname an sich. |
Rabin was ook maar een wolf in schaapskleren, schijnt.
Er is gewoon een grote omkering in de VS nodig zodat de wereld de mensen in Israel eindelijk kan helpen door hun leiders door de knieen te laten zakken en hen vrede op te leggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
de mentaliteit van de mensen moet veranderen, als die Rabin word neergeschoten gaan ze gewoon door daar denk ik en zal er weer een nieuwe komen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: dat Rabin dood is maakt niet zo veel uit, hoewel ik denk dat zowel bij de Palestijnen als bij de Israeli's een nieuwe leider nodig is om vrede te bewerkstelligen. |
Nee, de bezetting van de grond van de Palestijnen door de Israeliërs in 1948 was het begin van het einde.
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar is Skyrise als je hem nodig hebt? :( |
Citaat:
mischien zou je het begin van de eerste oorlog tegen Israel als beginpunt moeten nemen, gezien de consequenties een beter punt. |
Citaat:
|
Dat midden-oosten gezwam begint me een beetje de strot uit te hangen. Allebei kindjes die vechten om hun speelgoed. (n)
Een flinke atoombom of zuivering zal niet slecht zijn. Aan beide kanten natuurlijk, voordat we weer het gezeik krijgen dat ik het voor van de 2 terroristen opneem. Als ik als nietswetende Nederlander nou eens de media volg en dit zo hoor, dat dit dus al jaren bezig is; kan iemand mij dan vertellen of er ook nog iets goeds komt uit het midden-oosten wat aan onze westerse kapitalistisch cultuur bijdraagt? Behalve olie? |
Citaat:
|
Citaat:
bron? |
Citaat:
door hun toedoen moesten de israelieten terugvluchten naar hun land |
Citaat:
zo'n wanhoopsdaad is wel erg makkelijk gezegd. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Rabin was wel wat gematigder dan zijn opvolgers maar het is niet zo dat hij de enige hoop op vrede was.Hij was eigelijk net zo rechts als Sharon.
met de aanstelling van Arafat is de zaak voor de palestijnen pas uitzichtloos |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
lekker hoor die logica van jouw :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik geloof er hoog en heilig in dat wanneer de palastijnse welvaart groeit en ze een stabiele staat met zekerheden krijgen, de militanten langzaam zullen uitsterven, wat goed is voor Israel, maar ook voor de doorsnee palastijn. :) |
Citaat:
in tegenstelling tot jou bagatelliseer ik de misdaden van Isreal niet. |
Citaat:
|
Citaat:
En dat jij kunt zeggen dat alle palestijnen de dood van alle joden willen, hoe kom je erbij heb je een enquête onder de bevolking gehouden ofzo?! |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat is natuurlijk heel erg contraproductief, vind je niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon een muur tussen die gebieden, en niet zoals nu op de vruchtbare landbouw gebieden en watervoorzieningen van de palastijnen, eigen buitengrenzen, en we zijn al een hele stap in de goede richting :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De palestijnen zitten nu in hetzelfde schuitje als de joden in WOII sommigen zullen die vergelijking wel wat extreem vinden maar er zijn zeker overeenkomsten. Palestijnen worden dagelijks vernedert en bespot, ze hebben weinig kans op werk,ze worden als gevaarlijke extreministen gezien etc. Als je bestaan zo uitzichtloos is is het niet gek dat er zo veel aanslagen zijn. Als Isreal de palestijnen de kans op een menswaardig bestaan biedt is er grote kans op vrede en veiligheid |
Mensen proberen in deze zaak altijd een kant te verdedigen, of israel of palestina, terwijl beide kanten alle 2 even fout bezg zijn!
Er is geen goede of slechte kant, wat ze alle 2 nu doen is slecht, en wil je ooit vrede bereiken moeten ze zich alle 2 eens van de goede kant laten zien, want ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit zo niet langer door kan gaan! |
Er zal pas sprake van vrede zijn waneer de jood tot aan de zee verjaagd is (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09. |