Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [DVD+/-RW] Wat is nu de beste koop? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=986400)

Koning 18-10-2004 22:16

[DVD+/-RW] Wat is nu de beste koop?

Hallo,

Ik wou een Dvd Brander kopen en ik wou toch jullie meningen hier over horen. Ik wil graag een 16x, die eventueel dual layer brandt.

Bij mijn lokale hardwareboer zag ik de volgende brander:
NEC 3500 DVD +/- Rewriter 16 speed €89,00

Ik ga de brander voornamelijk gebruiken om xbox spellen te branden, dus hij moet - en + ondersteunen. Het liefst ook natuurlijk zo min mogelijk fouten.

Is deze brander aan te bevelen met mijn eisen?

Ook vroeg ik me af welke Dvd's ik het beste kan kopen.

Alvast bedankt!

3rd Rock 18-10-2004 22:18

simpel, die brander die je aangeeft is een puik ding.
en ik meen dat in de handleiding staat welke schijfjes het beste zijn, dat weet ik zo 123 niet, dat is nl deels per fikker verschillend

Jolt 18-10-2004 22:19

Ik had ergens in C't gelezen dat de Sony en de Nec het beste uit de test kwamen, zou wel ff zoeken, en resultaten posten.

M@rco 18-10-2004 22:28

Die brander is een prima ding, en schijfjes... ach, ik denk niet dat er nog echt slechte schijfjes op de markt zijn tegenwoordig. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat er bij mij een CD of DVD mislukte en ik heb al veel verschillende merken gebruikt. De enige CD-R's die bij mij ooit mislukten waren van Maxell, en dat is alweer een paar jaar geleden.

De beste schijfjes schijnen te worden gemaakt door Taiyo Yuden, heel veel mensen zweren erbij. Ik heb laatst bij Opus.nl een spindel van 25x Fuji Taiyo Yuden DVD+R 8x besteld voor 19 euro, goeie deal als je het mij vraagt. Daar hoef je hier echt niet voor naar de winkel te gaan, die vragen al 10 euro voor 5 lege DVD'tjes. Opus is tegenwoordig trouwens sowieso heel goedkoop, ik zag er ook 50 merkloze 8x DVD+R schijfjes voor 16 euro.

nare man 19-10-2004 08:01

Kwaliteit van de branders bij het branden scheelt vrijwel niets. Alleen bij het rippen zitten er verschillen tussen. NEC schijnt nogal kieskeurig te zijn wbt. DVD's en niet altijd even goed overweg te kunnen met ernstig beschadigde DVD's. Dan kun je beter een Liteon of een BenQ kopen, schijnt.

Overigens heb ik zelf de ND-2510A en heb ik nog geen DVD (ook niet bekraste van de videotheek) tegengekomen die niet goed gelezen kon worden, dus het zal allemaal wel loslopen. Wel moet je je bedenken dat je natuurlijk niets hebt aan 16X schrijfsnelheid. 8X-schijfjes zijn al vrij moeilijk te krijgen en op dit moment is 16X media sowieso nog helemaal nergens gesignaleerd.

Überhaupt is het snelheidsverschil tussen 4X en 8X vrij klein, omdat bij 4X in constante snelheid wordt geschreven (Z-CLV) en bij 8X in een oplopende snelheid naarmate de lens van de brander dichterbij de buitenste tracks komt (CAV). Een DVD op 4X branden kost ongeveer 15 min, op 8X nog steeds 10 min oid.

Media ligt echt aan je eigen smaak, wat M@rco ook zegt.

Koning 19-10-2004 08:59

Citaat:

nare man schreef op 19-10-2004 @ 09:01 :
...
Ik hou in ieder geval mijn Dvd speler er ook nog in omdat mijn huidige brander ipv 16 speed alleen nog maar op 8 werkt. dus die gaat er uit.

Enorm bedankt voor jullie info!

SisterOfMercy 19-10-2004 12:36

Overweeg ook eens de Pioneer DVD108 (ofzoiets), ook een DualLayer brander, en schijnt ook erg goed te zijn.

nare man 19-10-2004 14:05

Aan dual layer branders heb je het komend jaar nog niets, aangezien niets erop wijst dat DL-media binnen afzienbare tijd een serieus economisch alternatief zullen worden voor gewone (single layer) schijfjes.

Koning 19-10-2004 16:58

Ik heb de brander nu, en hij werkt perfect, ook de Xbox spellen!

enorm bedankt!

SisterOfMercy 20-10-2004 02:13

Citaat:

nare man schreef op 19-10-2004 @ 15:05 :
Aan dual layer branders heb je het komend jaar nog niets, aangezien niets erop wijst dat DL-media binnen afzienbare tijd een serieus economisch alternatief zullen worden voor gewone (single layer) schijfjes.
En als nou iemand een DualLayer schijfje post op usenet, en je dat ding zelf niet wil verkleinen, omdat je de extra's best wel ok vindt?

Quintiano 20-10-2004 02:29

Op GoT kun je vast wel een mediachecktopic vinden voor de brander die jij gaat kopen (de NEC dus). Dat het allemaal maar persoonlijke smaak is, zoals meerdere mensen hier durfden neer te kwakken, is de grootst mogelijke onzin die je maar snčl moet vergeten.

Doorgaans is het zo dat de DVD's van Ricoh (mediacode RICOHJPNR01) altijd wel goed uit de bus komen, ongeacht DVD-brander. Princo/Platinum ten alle tijden vermijden -- dat ligt niet zozeer aan coasters, maar na een paar maanden kun je die krengen zelden nog fatsoenlijk teruglezen (en dāt is een relevant kriteria!).

nare man 20-10-2004 09:05

Citaat:

SisterOfMercy schreef op 20-10-2004 @ 03:13 :
En als nou iemand een DualLayer schijfje post op usenet, en je dat ding zelf niet wil verkleinen, omdat je de extra's best wel ok vindt?
Dat zal zelden voorkomen en in die gevallen is het mij die meer dan tien euro (nog) niet waard.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.