![]() |
leesdossier?
De leeslijst voor Nederlands moet afgeschaft worden omdat verplicht lezen alleen maar averechts werkt.
:confused: Is dat inderdaad zo, of is lezen voor Nederlands ook erg nuttig? Laat me astjeblieft weten wat je er van vindt. |
Natuurlijk moet dat behouden blijven.. door te lezen leer je best veel. Hoe zinnen worden opgebouwd, hoe alinea's aan elkaar worden gebreid, spelling, grammatica... en het is (meestal) leuk om te doen :)
Het is dan wel verplicht, maar het is wel verspreid over 4 / 5 / 6 jaar, niet 20 boeken in 2 weken (of je moet het zelf zo hebben ingedeeld ;)) En als je zelf een beetje uit kan maken wat je leest (niet dat er wordt gezegd 'je moet dit en dat boek persé lezen') is het echt niet vervelend lijkt me. |
tuurlijk is dat nuttig. Je kan heel veel leren door boeken te lezen (ook romans). Je krijgt een bepaalde kijk op sommige zaken en het is handig om teksten te kunnen begrijpen. Hoe meer je leest, hoe beter je dingen begrijpt.
|
Citaat:
|
Laten ze literatuur maar een keuzevak maken, want ik vind het dus echt nutteloos en het interesseert me niks.
Ik denk ook dat ik door het lezen van artikelen uit tijdschriften of kranten meer leer over alinea-opbouw, spelleng, e.d. En meer tijd vrijmaken voor literatuur, in plaats van anw, ma enz, hoeft van mij zéker dus niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19. |