![]() |
Ben jij een brave burger ?
De titel zegt het al !
Hoe braaf ben je, of hang je liever de badboy/girl uit ? Ben je iemand die altijd zonder kaartje in de trein zit, door rood fietst, zonder helm op een brommer zit en graag wc deuren onderkrast ? Of help je oudjes graag en zeg je aan de kassa bij de AH oh wacht je hebt me 3 euro teveel gegeven ! vertel vertel ! |
Ik help oude mensen als ik ze opmerk, ik heb wel eens wat op een wc deur neergezet, reis veelal mee op andermans OV terwijl ik het persoon niet ken, blabla. Ik ben een brave boef.
|
80% bad boy
18% slaapt ie 2% ideale schoonzoon |
^ juh, zoiets.
|
Bad girl natuurlijk :cool:
Ik blijf altijd beleefd tegen mensen die ouder zijn (met u aanspreken etc). Ik rijd wel altijd zwart, fiets door rood, bekras muren en wchokjes, plas/kots op straat, etc. Maar verder ben ik eigenlijk wel gewoon lief. |
Ik ben een gemiddelde burger denk ik. Ik sta wel op voor ouwetjes, behalve als ik me zelf te beroerd voel om te staan.
Verder gooi ik niet veel op straat. Ik fiets vaak door rood licht, zonder licht op mijn fiets, op wegen waar je niet mag fietsen etc. Ik koop niet altijd een kaartje in de trein/tram, maar meestal is m'n OV geldig dus dat scheelt in boetes. :D Als ik teveel geld terugkrijg merk ik het niet, want ik let er nooit zo op. Tenzij het echt veel is. En dan ligt het aan mijn bui/saldo of ik het hou of niet. En aan de kassamiep. :o |
ik ben niet braaf maar ik kan wel heel goed doen alsof.
|
hoe doen jullie dat zwartrijden? elke keer als ik dat doe word ik gepakt. is het geld wat ik wilde uitsparen voor et treinkaartje uiteindelijk duurder :o
|
Ik ben een hele brave burger, ik gooi niks op straat, ik sta op voor oude mensen, ben altijd beleefd en raap soms zelfs omgevallen fietsen op. Ik rij nooit zwart want k heb ov en in 't weekend betaal ik gewoon. Ik teken soms wel op wc deuren enzo, maar dat is puur artistiek.
|
ik zou wel eens een cursus anger management kunnen gebruiken :(
|
ik rijd nooit door rood licht
ik lach en zeg vriendelijk hallo als ik een ouder iemand op de fiets tegenkom als mensen (school, winkel) mij teveel geld terug geven dan zeg ik dat heb nog nooit iets gestolen, ben 1x zonder te betalen de winkel uit gegaan, kwam erachter, en liep de winkel terug in om te betalen |
Nou ik zelf ben redelijk braaf, maar bekras af en toe wc hokjes, pis in de bosjes, heb wel eens in het openbaar gekotst en verder rij ik door rood als ik zie dat er geen auto's aankomen. Maar ik durf niet zonder kaartje te reizen :eek: alleen in de metro, maar nu heb ik ov dus dat doe ik ook niet meer.
Ik heb een keertje bij een vriendin achterop gezeten, op haar brommer zonder helm, en jaaa dat heeft me 40 euro gekost :eek:, dat doe ik ook niet meer en verder ohja als iemand mij teveel wisselgeld geeft hou ik lekker mijn mond en ga zo snel mogelijk weg :o |
Ach ja, doordeweeks ben ik de brave burger..
Maarrrr... in het weekend ga ik los :P Ben ik wel iets minder braaf ja. |
Ik ben een vreemde mix van vriendelijkheid en agressie :). Ik doe niet aan zwartrijden en door rood rijden omdat dat te hoge boetes kan opleveren (daarbij is het openbaar vervoer in België echt stukken betaalbaarder maar de boetes ook veel hoger, in Nederland kom ik alleen met de auto).
Wat bejaarden betreft, soms ben ik aardig, maar te vaak doen ze chagrijnig tegen me en dan kunnen ze de boom in. Mensen helpen die de weg vragen: loop ik ook gerust even mee als ik nergens moet zijn en het in de buurt is, mensen die geld willen ontloop ik daarentegen altijd. Verder gooi ik geen rommel meer op straat omdat ik een klein beetje milieubewuster probeer te leven, maar hang wel met een stel vrienden stoned (en vooral dronken) in het park om het leven van anderen zuur te maken :). Verder heb ik in een grijs en dwaas verleden aan vandalisme gedaan, graffiti op niet-private eigendom doen we nog steeds aan evenals leegstaande huizen inpalmen. Over eventuele criminele handelingen hou ik me op de vlakte :D. Maar bij mensen thuis kom ik altijd heel vriendelijk en welopgevoed over ^^. Gelukkig. |
op de fiets naar school en het is winter vinden onze "o zo goede vrienden" de politie het leuk om lichtcontroles te doen bij het spoor. staan ze dan met hun hele posse van 15 personen iedereen een boete te geven, alsof ze niks beters te doen hebben. Dan lokt het gewoon uit om keihard door te fietsen en nog een middelvinger op te steken. :rolleyes:
|
Mijn licht doet het ook bijna nooit :o maar ben nog niet betrapt
|
ik zit redelijk vaak zonder kaartje in de trein, ik kalk persoonlijke eigendommen onder :eek: , ik heb boetes voor openbaar dronkenschap gehad en ook straten ondergekotst, ik plas op straat, ik spijbel eigenlijk teveel, als ik vind dat het kan rij ik door rood, ik zoende jongens en meisjes door elkaar heen op 1 avond toen ik 15 was dus ik ben ook nog een grote sloerie :eek:
ik ben echt alles behalve braaf maar nog steeds kom ik overal mee weg en word ik lief verlegen en onschuldig genoemd :cool: |
Ik ben afgelopen week nog 2 keer bekeurd.
1 - Zwart rijden in de trein. 2 - Zonder licht fietsen. Verder had ik nog wel een oude vrouw geholpen met haar tas op het station. Maar heb ik daarintegen ook ooit s'nachts naakt door een straat gerent. Maar ik ben wel altijd beleefd, behalve als ik een bekeuring krijg, of als een Ns medewerker goedemorgen durft te zeggen om half 8 s'ochtends. |
Zwartrijden doe ik niet of niet expres, ik heb een ov en een bijbaantje.
Wc's onderkalken is voor tuig dat niets beters te doen heeft. Door rood rijden mag alleen als je op de fiets zit en als er niets aankomt. Het gemotoriseerde volk moet dat maar slikken aangezien ze de ozonlaag aan het verkrachten zijn. Rotkinderen die zonder helm op een brommer stappen moeten wat mij betreft gigantisch onderuit gaan. Ik ben een slecht slecht slecht slecht slecht persoon. Alleen heb ik een hekel aan van dat jeugdige schorum. |
Ik krijg altijd alleen maar een waarschuwing als ik weer eens aangehouden wordt omdat ik geen licht heb. (A)
|
Ik weet niet waar je tegenwoordig nog zwart kan rijden. Ik word 95% van de ritten gecontroleerd. Zelfs al 2 x mn ov uit mn beurs moeten halen.
|
Citaat:
|
Ik kan enorm lief zijn, maar eens als ik de auto instap wil je niet voor of achter me rijden, want ik rij enorm agressief :D.
Mensen die traag rijden, haat ik en dat laat ik ze wel merken. Mensen die voor me inschieten zonder pinks geef ik een koekje van eigen deeg. Verkeersborden? nooit van gehoord :D. Hoezow je kan remmen bij lichten? Ik kan buiten een agressieve bestuurder ook enorm wreed zijn, en dat is soms wel handig soms weer niet. Ik ben lief als ik dat wil :D |
Ik ben aardig, ik fiets wel door rood als er niks aan komt, en ik heb geen grote bek als mensen dat niet uitlokken. Ik zeg vriendelijk hoi tegen je terug, mocht je hoi tegen me zeggen...........verder tsja....ik vind dat ik best aardig ben :o
|
tegen ouderen ben ik altijd beleefd, behalve als t vieze oude mannetjes zijn. dan wil ik nog wel eens provoceren. :o ;)
wcdeuren bekalken en onnuttige dingen stelen komt wel eens voor.ik fiets ook door rood en aan de verkeerde kant van de weg. en ik flap er wel eens dingen uit die niet zo beleefd zijn. maar ik rijd nooit zwart, ik ben ooit 3x gecontroleerd in een uurtje ofzo.(n) maar meestal ben ik toch wel enigzins braaf.:) |
Ik ben best braaf, geloof ik. Ik rijd steevast door rood bij bepaalde stoplichten, maar bij de gevaarlijke houd ik me dan weer netjes aan t rood/groen. Tegen oudjes ben ik aardig en ook wel behulpzaam, maar ze moeten niet chagerijnig gaan doen of denken dat ze omdat ze oud zijn alles mogen.
Verder wijs ik mensen graag de weg en vind het ook nog wel leuk als ik iemand ergens mee kan helpen, maar mijn dynamo wordt niet gebruikt. T valt allemaal reuze mee dus :cool:. |
Citaat:
|
ik reed wel eens zwart maar nu met OV nooit meer, ik fiets soms door rood, vooral 'savonds als t toch heel rustig is. Ik word wel eens aangehouden door politie omdat ik geen licht heb maar op de een of andere manier heb ik nog nooit een boete gekregen alleen waarschuwingen. :confused:
|
Citaat:
Oh ja, schelden op straat ^^ Als iemand mij ergert, dan kan ik als een ordinair viswijf uit de hoek komen. Zo heeft een vrij bejaard dametje eens de fiets van mijn vriendin op de grond gegooid omdat ze persé langs die kant langs wou. Aan de andere kant was 2 meter stoep vrij. Of dan heb je mensen die in de enige doorgang op een druk terras rustig gaan bijpraten over de vakantie terwijl jouw bus komt aanrijden en je moet nog de halve markt passeren. Furieus schreeuwen is dan heel erg opluchtend :D. In de auto ben ik vrij rustig, ik mompel meestal en heb heel wat 'achterlijke' klaarliggen voor mensen die niet snel genoeg optrekken of te traag links rijden. Maar daar ga ik niet vervelend voor rijden. Mensen die rechts inhalen krijgen wel een tik tegen het voorhoofd van me. Maar je moet echt al belachelijk rijden om een gebaar voor mekaar te krijgen. |
Ik ben echt walgelijk braaf.
Ik rijd nooit zwart, de enige keer dat ik dat deed ben ik halverwege de trein uitgesprongen om een kaartje te halen. Ik gooi ook nooit iets op straat, sta op voor ouderen en ik probeer mensen altijd de weg te wijzen, maar kom er dan achteraf achter dat ik ze per ongeluk de verkeerde kant op heb gestuurd. |
Citaat:
|
Citaat:
als de melkboer hier van rechts komt geef ik hem ook geen voorrang hoor, dat heeft niets met amsterdam te maken ;) verder fiets ik praktisch altijd door rood, rijd altijd zonder licht, drink in het openbaar en kan er bij extreme dronkenschap wel eens wat kapotgaan. MAAR!!! Ik heb wel altijd treinkaartjes, sta op voor dikke mensen in de bus die moeten staan en dat was het wel weer geloof ik... |
Citaat:
nou ik kan zeggen dak beste wel een brave ben, uhm uhm,, reis altijd wel met pas,, waar ik kan help ik de ouderen/jongere-jongeren onder ons,,, rij vrij weinig door rood en ik kots bijna nooit alleen als ik net iets iets iets te veel biertjes/wijntjes heb genuttigd, (slechts een keer gebeurd hoor) nou, braaf of niet |
Citaat:
|
Braaf tot op het bot.
|
Ik ben echt heel braaf. Ik heb alleen een keer een bekeuring gehad voor zonder licht fietsen, maar verder rij ik nooit zwart, fiets ik nooit door rood licht, gooi ik geen troep op straat, enz.
|
Citaat:
|
ik probeer braaf te zijn maar af en toe lukt het niet zoals het me geleerd is.
soms rijd ik zwart met de trein naar school (7km, er wordt haast nooit gecontroleerd) Ik schaam me er best voor maarja het is toch bijna weer een pakje siggies denk ik dan.. hoe slecht dat ook moet klinken :( Verder ben ik wel beleefd tegen oudere mensen en ik sta op voor zwangere vrouwen en ik vraag altijd of ik mag roken bij iemand anders en op het station rook ik bij een rookpaal :eek: Vandaag heb ik kleding bij de H&M weer op een kapstokje gehangen terwijl het niet mijn schuld was etc etc.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
be you angels?, nee we are but man!
|
Citaat:
|
Ik heb zo mijn aardige dagen. Soms heb ik die ook neit.
Verder wil ik kwijt dat ik altijd 'neit' zeg. Maar eigenlijk bedoel ik 'niet'. |
Citaat:
|
Ik fiets/loop wel vaak door rood, en op een versufte zaterdag vergeet ik in de metro of tram ook wel eens een buskaart af te stempelen omdat mn OV dan niet geldig is. Maar ja, in Amsterdam maakt dat niet zo veel uit :o Verder ben ik net zo braaf als JP.
|
Ik ben braaf, anders heb ik natuurlijk niet het recht op minder brave mensen te kankeren.
|
Ik rijdt af en toe door een oranje/bijna rood stoplicht, ik heb in de bus op stoelen geschreven, ik heb wel eens op wchokjes gekrast. En ik heb wel eens zwartgereden als mn abbo net opwas o.i.d.
Maar ik ben eigenlijk best wel een brave burger hoor, ik zou nooit wegrijden in de auto zonder riem om, ik hou deuren open voor oudjes en als ze me teveel gel dgeven zeg ik dr wat van.:) |
Ik ga niet tegen de regels in om tegen de regels in te gaan, maar als het zo uitkomt heb ik er niets tegen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06. |