![]() |
dagen vol leegte
achter gesloten ogen
leeft alleen zijn wereld af en toe vervagend door een traan die ze weggeknippert met haar schaterlach dat diep van binnen in scherven uit elkaar spat geen zin, geen woord geen dag, geen nacht geen massas en geen leegte waar hij niet is waar zij niet is en hem ongehoord haar liefde aanbied voor hem begon het met een nacht vol lust en voor haar eindigde dagen vol leegte |
Ik vind het mooi, vooral omdat het gevoel erin heel sterk overgebracht wordt. Ik krijg er kippevel van.
Ik zou alleen bij de laatste twee regels de 'en' weghalen. Dus gewoon: Voor haar eindigden dagen vol leegte. Maar dat is misschien persoonlijk |
Het verschil tussen de 'hem' en 'haar' vind ik leuk beschreven, maar verder raakt het gedicht me niet zo eigenlijk; ik kan me er niet zo goed een beeld bij vormen.
Qua opbouw vind ik het gedicht heel leuk; eerst twee strofen van dezelfde vorm, en vervolgens die herhalingen, en daarna de afsluiting. |
Ja, wel leuk.:)
een klein foutje: geen massas Volgens mij moet dat zijn: Massa's |
Citaat:
Ik vind 't best leuk, maar de inhoud wordt niet voldoende op me overgebracht. Ik vind het niet zo sterk geschreven, hoewel ik dan wel weer vind dat het verschil tussen 'hem' en 'haar' heel duidelijk is. Moet trouwens achter de derde regel van de laatste strofe geen 'het' staan en voor de vierde regel 'met'? Of hoort het zo? :confused: want ik vond niet dat die zin helemaal goed liep. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46. |