![]() |
[Warrigheidje] NN
Aangezien mijn hoofd niet meer duidelijk is, en al mijn gedachten verstikt worden in een liefdevolle roes, wordt mijn schrijven bepaald door de pen en alles wat op mijn pad komt. Aan Linda.
Titelloos Ze kijkt weg, waarschijnlijk bang voor de confrontatie met mij, mijn ogen. Stil zit ze, bijna ineengedoken, op haar stoel. Het schoolbord en de witte muur steken tegen elkaar af. Op de muur staat met viltstift kennis, van jaren terug. Ongewaardeerde kennis. Op het schoolbord, gewaardeerde kennis, uitgewist door het gezag. De littekens blijven wel staan, hoe vaak de wisser er overheen gaat. Oude herinneringen, onbelangrijk, misschien zelfs verboden. De vloer zwijgt, de muren doorstaan het harde geluid dat mijn klasgenoten produceren. Geen gezag. Ik kijk naar haar, vooral naar de stilte. Ze geeuwt en weet ik dat ik kijk. Ik kijk altijd. Ze glimlacht en kijkt snel weg. In mijn gedachten glimlach ik terug, maar de spieren rond mijn mond bewegen niet. Zou mijn blik bevroren zijn? Of zou ik al glimlachen? Ik overzie de chaos op mijn tafel, mijn etui, gevuld met potloden. Studiewijzer en werkmap, onder mijn schrijfschrift. In dat schrift schrijf ik nu, gewoon omdat ik iets heel belangrijks kwijt moet. Ze blijft stil, merkbaar door het rumoer heen. Stil als een engel. Ik luister half naar de gesprekken in het lokaal, de stilte keert ineens weer. De lerares komt binnen, de laatste geluiden klotsen tegen de muur op, waarna ze vervagen. Het zout op mijn lippen. En toen was er stilte. Ik blik kort naar links en zie haar nog steeds zitten, bezig in een boek. Ik grijp mijn pen iets steviger vast en begin weer te schrijven. Mijn acties komen op papier. Na de zoveelste regel stop ik en kijk rond, wachtend op een zwevende zin die als einde zou moeten fungeren. Ik kijk weer en bedenk me hoe fijn het is dat ik niet verliefd ben. Gelukkig, niet verliefd op haar. Ze kijkt me even aan, kijkt daarna weer weg. Mijn blik voelt koud, denk ik. Zelfs al zou ze me lang aankijken, het geluid om me heen vervaagd tot een zacht, prettig gezoem. In gedachten noem ik haar een stille engel. De woorden vervagen in mijn hoofd, alleen met stilte zal ze beschreven worden... Grim - edited |
Grimmie, prachtig!:) Die schrijfstijl, die vind ik echt geweldig.:o
Alleen even een zinnetje die ik jammer vind; "Helaas spreek ik mijn gedachten niet uit…" Ik vind die zin niet zo passen in de rest van je verhaal. Ik weet niet, een beetje overbodig. Er ontstaan bij mij teveel vragen bij het lezen van die zin.:s De ena laatste zin vind ik persoonlijk een mooier einde... Duivelaartje |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Of: Er overheen zal gaan. Of: De wisser = de wissers. (maar dan klopt 't nog niet:D) Duivelaartje |
Citaat:
*editje doet* :o Dat die fout er nog in staat :o Grim |
Citaat:
Nee, maakt niet uit, graag gedaan.:) Duivelaartje |
Grimmie toch. :bloos:
|
Citaat:
Grim |
Citaat:
|
Citaat:
|
naais verhaal, misschien iets te lang
|
Mooi. (y)
Citaat:
...hoe vaak de wisser er OOK overheen gaat. Verder vind ik het einde iets minder dan het begin. |
mooi hoor chick :) *buigt voor jou* :bloos:
|
*wenkbrauwen optrekt*
Jij op Letteren? :p Dank, dank :bloos: *buiging terug* Grim |
Ten eerste, wauw wat een geweldig 'warrigheidje' (y)
Citaat:
Citaat:
Sorry, ik heb geen waardevolle opmerkingen voor je, alleen dat ik je schrijfsel heel mooi vind. |
Citaat:
Bedankt :bloos: Grim |
Citaat:
En: 'Bedank jezelf maar, want jij hebt het geschreven :o .' |
:)
|
Citaat:
|
Smiliespam op letteren door een forumbaas nog wel. :p Het zal er wel mee te maken hebben dat het kwart voor vier 's nachts was. :o
|
wauw, in één woord:
ditvindikdusechteenheelheelmooistukjetekst Hap |
Mij zegt het eerlijk gezegd niks. Ik bedoel: sommige zinnen zitten heel goed in elkaar maar het geheel gaat nergens over. Het werkt nergens naartoe. Leuk dat je het kwijt wilt, maar ik zie er verder niks in.
|
Citaat:
en als het ergens over zou gaan had het wel een titel :p |
Mooi, erug mooitjes. Dit is het eerste wat ik van je lees en echt kan waarderen! (dan moet het wel erug goed zijn ;) :P)
Produceer meer van dit soort ongein, toevallig onder de les geschreven? |
Citaat:
|
Schrijfstijl is prachtig, inhoud is er bijna niet: er is net genoeg inhoud om je schrijfstijl goed uit te laten komen, maar maakt niet uit. (Y) :)
|
Heel mooi Grim! :)
Nijn* - te moe om nog verder commentaar te geven.. :( |
Prachtig....*ademloos* (Y) -x- Soapsie
|
Citaat:
;) Grim - Dank Nijn en Soof |
't gevoel van dit stuk...----> super! :D Aah...
Anki |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het een moooooi warrigheidje! Na 2x lezen snapte ik het ook... ik vind het echt goed geschreven!
|
Citaat:
|
Up van 4 dagen > slotje!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2e reden voor een slotje. |
mooi :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga niet meer reageren hier:). Ik wil nog wel even zeggen dat ik je warrigheidje prachtig vind. Het sprak me aan, benam me soms haast de adem. Het is mooi beschrijvend. |
Citaat:
Anders zou Rick het me nooit vergeven. Grim |
autobiografisch? :D
|
Citaat:
|
Citaat:
goed schreven, je moet er een beetje bij nadeken, maar dat is juist goed :) |
Heel mooi... Straalt heel veel gevoel uit.
Impressive... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02. |