![]() |
hypothecaire lening en lening
kunnen jullie me helpen, ik begrijp niet veel van de opgav, althans dat denk ik ik heb hem wel proberen te maken:
Saldibalans per 31 december 20... 6% hypothecaire lening (creditzijde) 300.000 (euro) 9% Lening (creditzijde 180.000 (euro) Intrest (debet) 34.200 euro Overige gegevens 1. De interest op de 6% hypothecaire lening wordt vooraf betaald op 1 maart 2. De interest op de 9% lening wordt achteraf betaald op 1 mei en 1 november Gevraagd: Geef de bedragen waarmee de rekeningen voorkomen op de Resultatenrekening en op den Balans op 31 december 20.... Het bedrijf gebruikt geen rekening Vooruitbetaalde interest en geen rekening Nog te betalen Interest maar boekt alles op de rekening interest |
Ik denk zelf dat dit de oplossing moet zijn of dat ik anders wat met de periodes (1x per jaar en 2x per jaar) moet doen
6% hypothecaire lening (creditzijde) €300.000 (euro) (moet naar de balans creditzijde) 9% Lening (creditzijde) €180.000 (moet naar de balans creditzijde) Intrest (debet) 34.200 euro (moet naar de Resultatenrekening). |
Dat lijkt mij ook.
|
wat zou ik kunnen doen met die periodes in de balans en resultatenrekening?
|
Die zijn alleen van belang als er sprake is van de rekeningen:
- Vooruitbetaalde interest - Nog te betalen interest |
ik heb het gevraagd aan mijn leraar hij zei:
een deel van de intrest wordt vooraf en een deel achteraf betaald. deze bedragen moeten terug te vinden zijn in de balans en op de resultatenrekening |
Maar in de opgave staat:
Het bedrijf gebruikt geen rekening Vooruitbetaalde interest en geen rekening Nog te betalen Interest maar boekt alles op de rekening interest :confused: |
ja dat begrijp ik dus ook nietwel staat er dat alles op een rekening interest geboekt moet worden
|
Daar kan ik je niet mee helpen ben ik bang.
Je zou dat alleen aan de hand van berekeningen kunnen zien. niet aan de hand van de balans (misschien wel aan de hand van boekingsregels) |
help hebben andere misschien een idee
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04. |