![]() |
[Windows]De windows 3.x.x series
hallo ik wil graag de oude windows series hebben. enige idee waar ik hem kan downloaden ?? windows 3.1 het liefst
|
Zover ik weet is ook windows 3.xx software, en is er geen legale manier om eraan te komen zonder te betalen...
(wat wil je met 3.xx dat heeft niet eens netwerk support) |
Citaat:
|
dan nog...
|
ik heb windows 3.11 nog op diskettes :cool:
|
Is wel mooi snel (y)
Virussen noch programma's werken er op, ideaal (y) |
kun je met windows 3.1 op internet of niet ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ah, nostalgie.
Ik denk dat het niet meer te krijgen is via de winkel ofzo, maar er zijn zat mensen die het thuis hebben liggen (8 diskettes ofzo :eek: ) en die het kwijt willen, misschien moet je een oproepje plaatsen op Vraag en Aanbod. |
Citaat:
|
windows 3.11 is geen 8 diskettes hoor, tis maar 3 (of was dat nou dos :bloos: )
|
Citaat:
|
dat si wel cool maar bestaat er ook een windows 3.1 op cd-rom ??
|
owjah welke versie Dos gebruikt win xp standaard de laatste 6.2 ???
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op DC++ ooit een idioot tegen gekomen met Windows 1.x t/m XP
|
Citaat:
k weet wel dat ik wel eens windows 95 op diskettes heb gehad, waren iets van 30 diskettes ofzo :D :D |
Citaat:
|
aha maar volgens deze site (ABOUT MS-DOS)
While MS-DOS is not commonly used by itself today, it still can be accessed from every version of Microsoft Windows by clicking Start / Run and typing "command" or by typing "CMD" in Windows NT, Windows 2000 or Windows XP. staat dat je er via cmd naar ms-dos gaat. |
Citaat:
het is het command prompt, wat afgeleid is van ms-dos, dus de werking is vrijwel het zelfde, alleen werken lang niet alle dos programma's er goed op. |
dos zit wel in windows, ga maar eens naar command prompt en typ daar command(.com) in :cool:
Code:
Microsoft Windows 2000 [versie 5.00.2195] |
ik kan dat niet eens doen dat krijg ik de volgende fout melding :
http://www.imageshosted.com/images/617926ms-dos.jpg |
Citaat:
en MS write, MS paint ... :bloos: |
Citaat:
je kan wel DosBox gebruiken .. en in dosbox kan je dan weer windows 3.11 installeren :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat wil je beginnen met Win3 ?
Als je het voor de interface doet: Windows 95 valt om te bouwen tot 3.1 omdat ze toen nog dezelfde bestanden meegaven. Een beetje gegoogle kan antwoord geven. Let er ook op dat je voor Win3 allemaal andere programma's nodig hebt (16-bit!) tenzij je de win32-uitbreiding te pakken krijgt... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
imo is cmd de command shell en is command.com de "echte" dos |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Microsoft Windows 2000 [versie 5.00.2195] (C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp. en als je command start Microsoft(R) Windows DOS (C)Copyright Microsoft Corp 1990-1999. het is volgens mij een windows-dos. De "echte dos" geimplenteerd in windows, maar zonder de functies die hij oorspronkelijk had, nl je computer opstarten. Wat dan het verschil is tussen command.com en cmd.exe weet ik niet precies :) |
Nee, Chimera heeft gelijk.
Je moet goed het verschil in de gaten houden tussen een besturingssysteem en een CLI, command line interface. CMD.exe is voor Windows NT wat command.com voor DOS is (was); een manier om, zonder grafische interface, met het besturingssysteem te communiceren. Command.com communiceert (in 2000/XP) echter niet met DOS, maar gewoon met Win NT; het is niet veel meer dan een geėmuleerde, 16-bit versie van CMD.exe. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44. |