![]() |
'oude' vriendin
Vroeger ging ik goed met een meisje om, ze was een goede vriendin van me.
Op een gegeven moment liep het een beetje dood tussen ons, ze was jaloers op mij en mijn vriendje, ze werkte toen (deed mbo werken-leren), zat er rot in haar vel, en tsjaa er waren dingen die ons in de weg stonden. Ze heeft me ook echt iets lulligs geflikt (en uiteindelijk is mijn vriend daar de dupe van geworden). Ik heb al die tijd wel contact proberen te zoeken, maar eigenlijk lukte het nooit. Op een gegeven moment was het zo erg dat ze mij, als ik haar tegen kwam niet eens meer gedag zei... Heeft me best wel pijn gedaan, maa rik ben er overheen. Het is al redelijk lang aan de gang, een jaartje ofzo. Nou ja de laatste tijd hadden we helemaal geen contact meer. Ik had daar vrede mee. Nu opeens, vanmiddag, ik meld me op msn aan, en zij is online. Prima. Begint ze tegen mij te praten. Ik doe gewoon normaal, wat maakt mij het uit. het gaat goed met haar, ze is ergens anders aangenomen, en ze zit weer goed in haar vel. Op een gegeven moment wil ze graag met me afspreken, zegt ze dat ze mij mist, dat ze wil dat het weer zoals vroeger is... Ik heb nu echt zoiets van :confused: wat moet ik hier nou weer mee. |
Ik denk dat het misschien het beste is als je alles nu uitpraat en misschien tog weer opnieuw begint.. Eerste goed met elkaar praten misschien is dat een oplossing? Maar als jij geen vriendschap wil dan is dat jammer voor haar maar is dat misschien de beste keus voor jou en vind jij dat je erg goed aan doet.. Maar denk er wel goed over na!!
|
Het belangrijkste is natuurlijk dat jij je afvraagt of jij ook weer contact/vriendschap met haar wil. En op wat voor manier dan. 'Zoals vroeger' wordt het natuurlijk niet meer. En als er (voor jouw gevoel) nog dingen tussen jullie in staan, dan moeten jullie het daar eerst over hebben. Maar als jij ook weer contact wil, waarom dan niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
Redenen genoeg dus :). Mensen zijn vaak geneigd om te streven naar zoals het was, omdat dat toen zo goed leek. Maar vaak heb je daar geen objectief beeld meer van, je maakt de dingen mooier dan dat ze waren. En dus zul je vaak teleurgesteld worden als je ergens met de instelling van 'het wordt weer zoals toen' aan begint (zei de wijze vrouw uit ervaring ;)). |
Maak haar duidelijk wat je vond van de dingen die gebeurt zijn tussen jullie, misschien wil je ook nog even nadenken over het afspreken...
|
Niet meteen happen, maar eerst inderdaad zeggen dat je erover na wilt denken omdat je je nog steeds gekwetst voelt (ookal is dat misschien niet zo) omdat ze je toen zo heeft laten vallen. Dan weet ze dat tenminste.
Verder zou ik als ik jou was duidelijk mijn mening laten horen en als je om haar geeft en het een leuke meid is, het nog een kans te geven. Wat heb je t everliezen; jij bent sterk en het is gezellig als je haar ziet, maar als je dr niet ziet, ook prima? Beetje oppervlakkig en je niet te kwetsbaar tegenover haar op stellen. Denk ik :) x |
Bedankt voor de reacties. Ik ''schok'' er een beetje van vanmiddag, waarom zegt ze ineens zoiets als ze me eerst compleet negeert.
Afspreken vind ik prima. Ik zal haar alleen niet helemaal sparen met lieve woordjes, er zijn dingen waar ik van baal. Er zijn mss dingen waar zij van baalt. Zoals vroeger wordt het niet meer, das duidelijk. Ik woon op kamers aan de andere kant van Nederland, ik heb een vaste vriend. Terwijl zij nog bij haar ouders woont en tijdens het uitgaan lachend met jongens zoent. Tsjaa een wereld van verschil ;). Het niet zoals vroeger, het wordt niet zoals vroeger, ik wil het niet zoals vroeger punt. Ik wil best met haar afspreken, kletsen, praten, lachen, meer niet. |
Citaat:
Als zij het ook op deze manier zo wil dan komt het vast wel goed en als zij het weer net zoals vroeger wil dan heeft ze helaas pech..aangezien dat niet is wat jij wil! |
je kunt het uitpraten, maar ik denk dat je toch zelf de beslissing moet nemen!
|
Ik heb ook zoiets meegemaakt (dan zonder vriend) en nu zoekt zij ook weer contact. Ik kan alleen niet vergeten hoe ze tegen me gedaan heeft, en hou dat ook in m'n achterhoofd.
Wil best wel gezellig met 'r omgaan, maar niet meer zo close zijn als vroeger, om mezelf te beschermen nu ik gezien heb hoe ze ook kan zijn. |
misschien kan je heel langzaam aan weer wat opbouwen als je dat zelf ok wilt. je moet er inderdaad op rekenen dat het niet meer hetzelfde is, je zegt dat er veel gebeurd is en je staat natuurlijk op een andere plaats in je leven. maar soms is het heel leuk om oude vriendschappen weer wat meer leven in te blazen. *herkenning :)*. mensen veranderen wel een beetje hoor!
|
Mensen veranderen. Mischien gewoon afspreken. en als dat niet bevalt... spreek je verder niet meer af.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45. |