![]() |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 8]
|
Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Echt gaaf, heel apart, moest echt goed mn gedachten erbij houden op 'n gegeven moment.:D Maar hij was wel te volgen en ik vond 'm gaaf. :) Ik vond ook Jim Carrey erg goed! |
INTO THE NIGHT van John Landis. Absurde, vermakelijke thriller uit 1985 met Jeff Goldblum en Michelle Pfeiffer.
|
Miyazaki's Nausicaa in the Valley of the Wind
Zoals al zijn films goed. |
Aladdin, op dvd gekocht..
Vind de Nederlands gesproken versie leuker dan de Engelse :| Waarschijnlijk jeugdsentiment |
Tirez sur le Pianiste
Hij komt vannacht op tv op de BBC, maar daar ga ik natuurlijk niet op wachten :D Het is naar mijn mening met afstand de beste film van Truffaut. Gisteren was trouwens ook al Les quatre cents coups te bewonderen. Oh ja, en de enerverende ontknoping van Elfen Lied . |
Net naar Hellboy geweest
Tja, niet echt mijn smaak. Wel paar leuke grappen er in en wat actie, maar het verhaal is niet echt dat je zegt, yes. |
Citaat:
Ik ga binnenkort maar eens een Truffaut collectie aanschaffen. De Antoine Doinel Box (Criterion), Jules et Jim en Tirez sur le Pianiste. On-topic : Ora o mia più - leuke, solide film. |
Citaat:
|
Before Sunrise voor de tweede keer. Misschien wel mijn favoriete romantische film, Hawks en Delpy acteren zo natuurlijk.
|
Rainman (gek genoeg nog nooit eerder gezien, dus die kans liet ik gister niet liggen). Ik ben zeker niet teleurgesteld over die film (y)
|
Citaat:
|
Four weddings and a funeral - Vreemd, maar nog nooit eerder gezien. Misschien waren daardoor mijn verwachtingen wat te hoog, en viel hij tegen. Ik vond hem vooral te langzaam.
Rain Man - (y) Al heb ik Tom Cruise wel eens beter zien spelen. Dustin Hoffman vond ik stukken beter. |
Shrek 2 --> :D
|
Ik ook Rain Man. Echt heel toffe film. Die typische zinnetje van Raymond en hoe hij speelde, wahh supergoed.
|
Citaat:
(PS. mijn persoonlijk nr.1 van dit jaar (tot op heden)) |
Spirited Away
wel toffe film maar zaten nog wel aantal gaten in het verhaal die aan mij knagen :/ |
Rain Man (y)
|
Rainman (wat een verrassing;))
Wat een prachtige film met sterke rollen! |
snow fever.
Voor een niet al te serieuze mood best oke... en Egbert Jan weber he... ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
K. v. E. is ook wel oke toch? |
Citaat:
|
Secret Window..
De film is wel ok, springt er niet uit en is eigenlijk ook niet eng. Het engste is eruit geknipt, maar dat zou tochniet goed passen bij de sfeer van de film. Als je hem wilt zien vanwege de film en niet vanwege Johnny Depp, zou ik hem niet huren. Wel een leuke film om te kijken als hij ooit op tv komt. |
Dead End,
:| , Goeie film..
Spoiler
Écht een aanrader! |
Simon, is alweer een paar weken geleden maar is echt een aanrader!
|
Don't Be A Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood
ik vond hem eigenlijk wel heel erg grappig :D :p |
Go! (2001)
Drama/actie film uit Japan. Een intelligente tienerfilm. Zeker de moeite waard om te checken. |
Citaat:
|
shark tale, had er niet te veel van verwacht, was ook niet heel bijzonder, maar wel grappig soms.
|
Teigetjes grote film
Erg leuk, vooral omdat alles wat ze zeggen in de film op de een of andere manier rijmt of een versje is. |
Aladdin :)
Nostalgie :) |
Underworld
Vooral in het begin ergerde ik me aan het hoge Matrix-gehalte (denk aan zwrte pakjes, lange jassen, veel actie), maar later begon ik de film steeds meer te waarderen! Best wel ingewikkeld enzo, maar toch leuk. |
rainman
|
Citaat:
|
Troy
Totaal niet aan mij besteed..zwak script, matig acteerwerk, verre van boeiend. 8½ Goed verhaal. Had echter enkele saaie momenten, maar verder een mooie, beetje dromerige sfeer. |
Beneath Clouds
Mooi gefilmde Australische 'road-movie' over een meisje en een jongen die elkaar toevallig kruisen op weg naar 'een beter leven'. Het meisje ontsnapt haar alcoholistische moeder, en gaat op zoek naar haar vader in Sydney. De (aboriginal) jongen is ontsnapt uit een detentiekamp en wilt zijn doodzieke moeder bezoeken. De film wordt niet gedragen door de dialogen, integendeel; het zijn de stille scenes die het hem doen. Realistisch acteerwerk van twee onbekende acteurs. Four Weddings And A Funeral. Wel okee, bij vlagen geslaagde (Britse) humor, verder wat zoetsappige romantiek. Ik vond 'm iig leuker dan toen ik 12 was ;) |
The Human Stain. Matige film, had interessante thema's maar werdt nooit echt boeiend. Anthony Hopkins was ook de verkeerde keus voor de hoofdrol.
|
After Life (of Wandafuru Raifu (of zoals het fout op de hoes stond: Wangufuru Raifu :nono: )). Een Japanse film, echt leuk/interessant/grappig. Geen moment vervelend of saai, gewoon bijzonder :)
|
gister 4 weddings & a funeral (of hoe je t ook schrijft haha)
echt een leuke film! hij liep alleen anders af dan ik me herinnerde... nou ja, liep goed af uiteraard :) |
Invasion of the Bodysnatchers 1978
Superieure remake van een half-klassieker. |
Dead and Breakfast.
Wel een leuke film. af en toe beetje te nep, maar jah. |
Wij zijn gisteren naar Hellboy geweest.
Het was best een leuke film. Geen top titel maar wel erg amusant. :) (y) |
Bandits, wel grappig :)
Beautiful People, erg goed (y)(y) |
Aladdin <333333333333333333333333333 :) :D :cool:
Nog even een liejde in het Engels gekeken, maar damn, de Nederlandse versie is gewoon beter ;) Jeugdsentiment ja :) |
A Cinderella story - Met een stel vriendinnen is ie heel leuk. :p
|
Citaat:
|
The Insider
echt sterk (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37. |