![]() |
BETA 2 ["electro-pop"] thousands of elevators ascending [work in progress]
beta 2
> synth getweakt > alle intstrumenten ge'equalized' > meer effecten/grapjes (geen overkill though) > songstructuur verbeterd > break erin met nieuwe melodie en bubblin' (y) stukje http://home.aim.avans.nl/s135568/rea...ding_beta2.mp3 ------------------------------------------------- OK, niet af dus. Een basis. Mist eigenlijk een vette zangpartij! maargoed wie wilt zingen op mijn amateurproducties :D? http://home.aim.avans.nl/s135568/rea...sascending.... Reason 2.5 met standaard soundbank drums en synth, een retro orgel refill en wat strijkers uit de orchester soundbank. Heb in ieder geval weer een paar extra trucjes onder de knie!. |
iik ga 't es proberen rutgertej
|
Citaat:
|
hmm ik weet niet..
ik denk dat je nog wel veel moet oefenen :p het klinkt altijd zo mat bij jou ik kan niet echt tips geven maar ik vind het erg kil |
Citaat:
En zoals ik zei: zang moet de climax een beetje omhoog gaan werken. |
hehe de tijd dat ik alleen maar naar feindflug luisterde is ook allang voorbij hoor, melancholie ende soundscapes kan ik zeker wel waarderen (U.N.K.L.E (y))
het geluid van de beat vind een beetje vreemd een vreemd soort klak, de basslijn klinkt erg dof, de synthjes zijn wel leuk (y). Maar ik heb nogal een vreemde smaak ofzo dus ik raad iedereen aan om gewoon te downloaden (y) :D |
Citaat:
Dat lijkt in ieder geval al meer op onderbouwd commentaar ;). Ik wil plus en minpunten. |
ik wacht nog op de vette melodie
erg minimaal rutger, erg minimaal. de fundering ligt er, hier kunnen leuke dingen mee gedaan worden. |
Citaat:
|
the postal service achterna? Het begin is er, nog wat uitdiepen, meer soundfx (vult wat lekkerder op) en flink gaan prutsen met die eq! Zorg dat er iets meer diepte in komt. Voor de rest kan ik alleen maar zeggen, je bewandelt het juiste pad mijn zoon
|
Citaat:
En ik neem alle tips in acht VADER! |
op sommige plekken klinkt het wat vals, maar verder zou het zo Postal Service kunnen zijn (y)
nou nog zang + geniale teksten :) |
Neeeeeeh! Het doet me denken aan mn broertjes GBA waar ik nog steeds nachtmerrie's van heb. De hele vakantie moeten aanhoren (n)
|
Update>
|
(y) nieuw stukje!
(y) die subtiele lage beat met delay helemaal op einde is cool (n) de beat is storend/opvallend, te veel attack (n) het geheel is nog een beetje leeg, mist iets, zang of ander instrument(ja nog meer lagen:p) met meer melodie |
Citaat:
thanks feur ceumenting verder :) |
lekker deuntje! Inderdaad betere songstructuur!
wil best een zangpoging doen op zich maar weet niet zeker of dat lukt, mijn computer is van de oude stempel dus hij hangt nog wel eens als ik muziek probeer te maken... Maar dan moet je wel een tekst voor me hebben! |
ik vind de titel een beetje vies.
liedje heb ik niet beluisterd, kan niet van waar ik nu zit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
kon het natuurlijk ook song 4 noemen maar dat is weer zo semi-doordacht simplistisch. |
ik hoor ook postal service neigingen, dat is dus in ieder geval alvast een goed teken ;)
verder klinken die strijkers niet echt lekker qua geluid... probeer 'ns een chorus en wat reverb. op 1.35 zit een hele valse noot trouwens die eruit moet hehe.. verder nog wat tips; zet je snare wat zachter in de mix, en probeer er een echte baslijn bij te maken met een bassynth ofzo? misschien kun je ook de kick vervangen met een andere kick want deze is wat levenloos, of je moet 'm beter eq'en (geef 'm wat punch op 3khz ofzo, beetje uitproberen). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56. |