![]() |
Colloquium doctum
Heeft iemand daar ervaring mee? Is het te doen?
|
Laat ik het zo stellen: voor Rechten aan de UvA waren er 72 aanmeldingen, waarvan er iets van 12 konden beginnen aan de studie.
|
Voor welke studie wil je colloquium doctum doen?
|
Taalwetenschap (in Nijmegen). Ik heb zelf al informatie in huis, maar daar staan geen ervaringen in.
|
stomme vraag: wat is eigenlijk een colloquium doctum :D
|
Citaat:
|
Toelatingsexamen dat je kan doen als je 21 jaar of ouder bent en niet aan de toelatingsvoorwaarden van de studie voldoet.
|
Maar om op zuster terug te komen: Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ga er dit jaar een doen voor psychologie.
|
Wat is je vooropleiding?
|
Ben in de vijfde gestopt (vwo).
edit: Dat klinkt wel heel stom. Ik moest wegens omstandigheden helaas tijdelijk stoppen met school. Heb nog wel volwassenonderwijs gedaan vorig jaar. Alleen daar heb ik geen vakken afgerond die ik nu nodig heb. Heb wel al biologie1 afgerond in de vierde klas op m'n oude school, en dat is voldoende om vrijstelling te krijgen. Moet nu alleen toetsen doen voor wiskunde en Engels. |
En wat heb jij gedaan?
|
Halverwege vijf vwo van school gestuurd i.v.m. mijn prestaties en nu doe ik vijf havo.
|
Welke vakken moet jij doen?
|
Nederlands en Engels.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder weet ik niks over colloquium doctum. |
Citaat:
OT: Ik heb er geen ervaring mee, komt nog wel. Ik heb wel van mensen gehoord dat ze het gehaald hebben terwijl ze... erh.. zeker niet erg slim zijn en ook van mensen die het niet gehaald hebben waarvan ik dat wel had verwacht. Ik weet niet echt waar dat in zit eigenlijk. (ik vergelijk dan dezelfde vakken, natuurlijk) |
Citaat:
Ik hoop echt dat ik het haal! Anders moet ik nog een jaar wachten met terug naar school gaan. Dat zou echt balen zijn. Denk je dat je je thuisstudie VWO niet gaat halen, dat je denkt dat je ook ervaring gaat krijgen met colloquium doctum? |
Citaat:
Ik zitten nog een beetje te dubben over wat ik zal doen. Ik wil biomedische wetenschappen studeren en de vakken daarvoor (bio1,2, sk, na, wi, ne, en) ga ik nu via thuisstudie doen. Ik ben waarschijnlijk op m'n 19e of uiterlijk 20e klaar. (ik ben nu bijna 17) Dan heb ik nog een jaar over voor ik toelatingsexamen mag doen. Ik heb eigenlijk 4 opties: 1) gewoon even alle andere vakken ook halen voor een volledig diploma in dat laatste jaar. 2) proberen dispensatie te krijgen voor de leeftijdsgrens (de kans is ongeveer 1 op 100 dat dat gaat lukken ;)) 3) alvast wat colleges gaan volgen. Maar dus geen praktijk en geen tentamens. 4) werken (is wat mij betreft ook niet echt een optie.. dan haal ik liever dat diploma even). Ik moet tegen die tijd maar kijken wat het beste is en wat mogelijk is. Op zich ben ik erg voor de optie 'alvast colleges volgen' aangezien ik om gezondheidsredenen waarschijnlijk vertraagd ga studeren. Dat zou me dan weer een jaar theorie schelen.... van de 12 jaar die ik eraan bezig ga zijn als m'n gezondheid niet verbetert :|... ik wil het dan ook wel *echt* graag ;) :). |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, dit gaat een beetje offtopic en bovendien voel ik er weinig voor om het topic van de topicstarter over te nemen. ;) Als er meer vragen of opmerkingen of zo zijn, mag je een pm sturen. :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10. |