![]() |
'Echte schoonheid zit van binnen'.
‘Echte schoonheid zit van binnen’.
Mijn vlees en bloed – ja prachtig hoor, hoe zit het met mijn vegetarische denken? ‘Geluk wordt pas zichtbaar als het voorbij is’. Terwijl ik hier in het einde nog steeds blind voor me uitstaar. Het bedorven is, al dood is. Nog niet zichtbaar, wel voorbij is. Zeg ik in al mijn lelijkheid ‘Míjn voeten zullen niet op posters pronken’. En jij met je perfecte huid ‘Het gras is altijd groener aan de andere zijde’, waarna ik jouw gras wel plat kan trappen. |
Hm.. Ik moest 'm nog een keer lezen om 'm te begrijpen. De betekenis drong niet helemaal door (wat natuurlijk aan mij kan liggen aangezien ik hier snotterend op school zit).
Ik vind 'm wel leuk maar.. ik heb zeker betere van je gelezen! :) |
wel voorbij is., als je hiervan maakt 'wel voorbij', dan is dat wat mij betreft de mooiste zin van het gedicht. Ook zou ik in de laatste strofe niet 'gras' kort achter elkaar herhalen.
Verder vind ik het mooi om te lezen hoe je bepaalde waarden op de proef stelt en dat zo treffend verwoord. Erg sterk. |
Zeg ik in al mijn lelijkheid
‘Míjn voeten zullen niet op posters pronken’. En jij met je perfecte huid ‘Het gras is altijd groener aan de andere zijde’, waarna ik jouw gras wel plat kan trappen. I love it!! (zéker de laatste strofe) en ja ik blijf jaloers ;) |
Bedankt voor jullie reacties :) !
Xineof; zoiets? : ‘Echte schoonheid zit van binnen’. Mijn vlees en bloed – ja prachtig hoor, maar mijn vegetarische denken dan? ‘Geluk wordt pas zichtbaar als het voorbij is’. Terwijl ik hier in het einde nog steeds blind voor me uitstaar. Het bedorven is, al dood is. Nog niet zichtbaar, wel voorbij. Zeg ik in al mijn lelijkheid ‘Míjn voeten zullen niet op posters pronken’. En jij met je perfecte huid ‘Het gras is altijd groener aan de andere zijde’, waarna ik het jouwe wel plat kan trappen. |
Schoonheid zit van binnen, alleen al de gedachte aan Herman Vinkers maakt mij aan het lachen :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18. |