![]() |
Appendix
Wie van jullie heeft al is een operatie gehad en hoe lang duurde het voor dat je weer normaal mocht eten en je weer normaal alles kon doen?
|
NB: het gaat om een verwijdering van het wormvormig aanhangsel van de blinde darm na ontsteking.
|
Het wormvormig aanhangsel is toch de appendix oftewel blinde darm?
|
wormvormig aanhangsel is inderdaad appendix
maar de blinde darm is caecum maar bij een operatie wordt de blinde darm uit de buikholte gehaald en de appendix wordt losgemaakt uit zijn omgeving en verwijderd (dus de blinde darm blijft zitten en de appendix gaat er uit) |
Citaat:
|
Ik heb toen ruim een week in het ziekenhuis gelegen.
Mijn blindedarm 'sprong' in de handen van de dokter, schijnbaar. Normaalgesproken hoeft je niet zo heel erg lang in het ziekenhuis te liggen. |
Ik heb het gehad toen ik 6 was. Geloof dat ik een aantal dagen in het ziekenhuis heb gelegen (iets van 4 of 5) en daarna nog een poosje rustig aan tot de wond voldoende genezen was. Maar qua tijd en anders eten weet ik echt niks meer.
|
Citaat:
|
Mijn blindedarm was al "gesprongen" waardoor bij de operatie mijn maag en het ander gespoeld moest worden. Daardoor heb ik ook wat langer in had ziekenhuis gelegen dan normaal moet, 8/9 dagen. Normaal is dat blijkbaar minder. Ik lag aan een infuus en mocht een aantal dagen niet eten :s Maar ik kon vrij snel alles weer gewoon doen.
|
Ik heb ongeveer een dag in t ziekenhuis gelegen. Eten en drinken mocht die dag erna al. Ik mocht alleen niet teveel trrappenlopen. Een week niet fietsen en 4 weken niet meedoen met gym.
|
Citaat:
(Mij is niks gezegd wat ik niet mocht doen...alleen toen ik vroeg wanneer ik weer mocht zwemmen/waterpolo'en, toen is er gezegd dat ik iig de afspraak in de polikliniek af moest wachten...) |
Citaat:
ik heb een week in eht ziekenhuis gelegen en mocht naar huis omdat het kerst was. Ik mocht heel lang niet normaal eten,en nu mag ik ook bepaalde dingen niet eten.. Ik heb nu nog af en toe onwijs pijn in mijn darmen, dat had ik daarvoor nooit |
Citaat:
Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen en mocht al die tijd niet eten en drinken, omdat dat ding anders zou knappen. Maar die pijn in de darmen heb ik nu ook nog wel eens |
Vorig jaar heb ik appendicitis gehad, heb 4 dagen in 't ziekenhuis gelegen en dus 4 dagen bijna niets gegeten. Er was toen iemand die op dezelfde dag als ik was geopereerd, maar die mocht na 2 dagen al naar huis denk ik. Ik moest gewoon langer blijven omdat ik ziek was van de verdoving. Hoelang je er blijft, hangt wat van persoon tot persoon af. Het is idd met een kijkoperatie gedaan, zodat het maar een klein litteken is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29. |