![]() |
Suicide
Met gebogen hoofd
loopt ze over straat en telt de tegels die ze passeert. Melancholisch denkend gaat ze door het leven, vind het allemaal maar gedoe. Bezield zijn is een hel voor haar, de hemelpoort een 'rust'. Ze beslist een suicide al tijden twijfelend daarover. Met een kleine glimlach neemt ze afscheid van het leven dat ze zo haat. laat mensen achter waarvan ze houdt, maar kiest voor zichzelf. (mja wat vinden jullie ervan? misschien wat feedback voor mij, zodat ik m kan verbeteren, of kan ik m zo laten etc) |
"die ze passerd"
moet die ze passeert zijn denk ik.... verder doet het me wel iets omdat ik mezelf er wel in herken..... |
okay ik heb t verbeterd....
|
Citaat:
|
Na 'al twijfelend daarover' breek je je ritme, en ga je terug van je beeldende naar je directe spraak.
Dat is jammer... Doet me voor de rest niet bijzonder veel.... |
Mja, al tijden twijfelend daarover vind ik eigenlijk ook niet mooi, maar hoe zou ik dat dan anders kunnen zeggen, of wat kan ik missc (totaal iets anders) daar neer zetten?
|
Citaat:
uiteindelijk een suicide. zoiets? klinkt toch al iets beter denk ik. Verder wel herkenbaar voor vele adolescenten denk ik. Vaak mooie woordkeuzes, maar soms loopt het een beetje stroef. Nog een beetje werken aan die zinnen en het komt in orde. |
Citaat:
|
Knap hoor, maar inderdaad, die zin na suicide moet aangepast worden.
Misschien is dit wat: Bezield zijn is een hel voor haar, De hemelpoort een rust. Bewust en doordacht kiest ze voor suicide( die nacht ) |
vind het allemaal
maar gedoe. Mja briljant, heel erg treffend. Dit vind ik ook meteen het beste stukje van het gedicht; qua intonatie perfect, maar meer nog qua timing. En ook het moment waarop je de regel afbreekt, perfect imo. De rest doet mij eerlijk gezegd niet zoveel. |
Citaat:
Ik vond een suicide niet klinken, die een. |
Paar leuke bewoordingen die al zijn genoemd, verder vind ik het nogal oppervlakkig uitgewerkt voor dit onderwerp.
En ik moet natuurlijk iets te zeiken hebben. Suicide in het Nederlands is suïcide. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29. |