![]() |
Diep in de schulden
Kinderen
Opvallend is dat de schulden van jongeren onder de vijftien in een jaar tijd zijn verdrievoudigd. Zij hebben gemiddeld 264 euro schuld uitstaan tegenover 80 euro vorig jaar. De toename komt met name door hun ouders. Zij betalen de rekeningen voor bijvoorbeeld doktersbezoeken en lidmaatschappen voor sportclubs niet, die op naam van hun kinderen staan. 25 tot 35 jaar Van alle vorderingen valt bijna eenderde in de leeftijdscategorie van 25 tot 35 jaar. De komst van een eerste kind zorgt vaak voor een forse terugval van het inkomen: de nieuwe moeders werken minder, terwijl het gezin extra kosten krijgt. Ook de groep mensen tussen de 35 en 45, met veelal opgroeiende kinderen, heeft het zwaar. Een volledig huishouden met kinderen wordt financieel hard geraakt bij een echtscheiding of verlies van een baan. 65-plus Het aantal vorderingen bij 65-plussers is in drie jaar tijd driemaal zo groot geworden. Het incassobureau wijt dat aan de teruggang in koopkracht bij deze groep. Deze ouderen kunnen basiszaken als huur en energie niet meer op tijd betalen. Ook de openstaande vorderingen voor zorg springen eruit, aldus Intrum Justitia. Incasso Intrum Justitia stelt vast dat de hoogte van de schulden ,,aanzienlijk'' is gestegen. Daarnaast zorgen het overheidsbeleid, hogere en meer boetes, alsmede een stabiele loonontwikkeling voor een achteruitgang van de koopkracht. Het grootste incassobureau in Nederland pleit voor een structurele aanpak van de schuldenproblematiek in Nederland. Intrum Justitia vindt dat de overheid schuldenaren te veel in bescherming neemt met een beroep op hun privacy. Nu is het verkrijgen van informatie over mensen met schulden ingewikkeld en brengt het kosten met zich mee. |
Ik heb een klein bedragje aan studieschuld uitstaan, maar dat is welbewust gedaan. En mensen maken inderdaad meer schulden, maar je kunt niet zeggen dat de massamedia daar geen rol in spelen. Je wordt bijna gedwongen rood te kunnen staan of een krediet af te sluiten als je de kranten leest of televisie kijkt. (n)
|
Nee, absoluut niet, maar ik profiteer graag van anderen.
|
Probleem is gewoon dat het je zo ongelooflijk makkelijk wordt gemaakt om geld te lenen. Kijk naar alle onzin op tv, met voorop natuurlijk Frits Bom als De Leningman, maar ook Frisia en alle kleine en grote internetleners (lenen.nl, snelkrediet.nl, weet ik veel hoe ze allemaal heten).
Ook ik krijg regelmatig nog post van de Postbank of ik toch echt niet een studentenkrediet wil afsluiten van 2500 of 4500 euro ineens. Dat krijg ik halfjaarlijks, al de hele duur van mijn studie lang. Men maakt gewoon ongelooflijk handig misbruik van de hebzucht van mensen en van mensen die krap zitten. Wat ik dus voorstel is het veel beter reguleren van alle financiële producten mbt. leningen en beleggen enz. Maar goed, als straks de nieuwe Wfd (Wet financiële dienstverlening) in werking treedt en de Wck (Wet op het consumentenkrediet) wordt herzien, zal veel van deze reclame ook niet meer mogelijk zijn. |
totaal niet.
ik mag dan mss weinig geld hebben, maar ik sta geen schuld. en al helemaal niet 264 euro :eek:. maar ach, het wordt ook wel normaal ja om veel rood te staan. het haalt allemaal toch niet of je rood staat, en als je er een beetje mee begint, schrik je er niet meer voor terug om een behoorlijk bedrag rood te staan. |
Citaat:
http://members.chello.nl/~f.bom/M1_b...n/image001.jpg :D |
Die gast is zo tof :D Benieuwd of ze hem hierna ook weten te strikken voor de reclames voor de Biostabil 2000 :cool:
|
Citaat:
|
Ik sta nu voor de eerste keer rood. :(
|
Nee ik heb geen schulden (op dit moment).
Vorige maand wel, maar dat heb ik in een keer betaald, zodat deze maand een beetje krap was. Maar ik ben tenminste uit de schulden. |
nee geen schuld, mijn papa en mama betalen alles voor mij :p
|
Aangezien ik mn schooldingen, sport etc. zelf moet betalen, leen ik een flinke kwak geld van de IB-groep..dus in feite heb ik dus schuld...maar zonder dat geld kan ik mn rekeningen niet betalen, dus heb ik weinig keus :D en mn ouders kunnen et ook niet voorschieten ofsow....
|
Ik heb op dit moment nog geen schulden, maar ik ga binnenkort op kamers, dus dan zal ik (een) aanvullende lening(en) moeten afsluiten, want stufi voor uitwonenden is absoluut niet genoeg om in je onderhoud te voorzien.
|
ik heb nog geen schulden, ik heb een klein back-upje voor nood gevallen :cool:
en verder geef ik niet zo veel uit en werk ik (zo'n beetje) |
nog net geen schulden maar moet wel ff opletten met wat ik uitgeef
|
Ik heb geen schulden. Ik geef geen geld uit dat er niet is. Ik heb nu voor het eerst weinig geld :( (maar nog wel 300 euro 'extra' :)). Ik geef wel makkelijk en snel geld uit, maar als ik het me niet kan veroorloven dan doe ik dat echt niet.
|
Ib-groep lening.
|
Citaat:
|
Na vijf jaar studie zo'n 20.000 euro.
Verdomde veel, maar 't zal me een rotzorg zijn. Ik hou mezelf gewoon vol dat ik 't makkelijk terug kan betalen :cool: |
Hoe betaald iedereen hier zijn school ?!?!?!
Ik moest wel een lening aflsluiten bij ib-groep! voor mijn school en andere dingen te betalen, en een bij baantje voor andere dingen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, maar heb wel altijd ergens een lening. Anders krijg je gezeik met de belasting enzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik bedoel vanaf je 18e wordt van je verwacht om zelf je school en je dingen te betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan vinden ze het nog raar dat ze weinig geld overhouden. :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, sta rood bij de bank. In 1 keer collegegeld eraf gehaald want had geen zin om extra kosten te betalen voor het betalen in termijnen. Maargoed, dus stufi komt binnenkort weer, dat verzacht de pijn alweer een beetje.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben niet iemand die veel geld uitgeeft. Gelukkig hebben wij het thuis niet zo slecht en zullen mijn ouders een deel van de studiekosten gaan betalen. Met een lening t.b.v. mijn studie zou ik geen grote problemen hebben, maar nooit om een auto, computer of een breedbeeldtelevisie te kunnen kopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik hád tot voor een half jaar geleden nog vrij grote schulden (wegens noodzakelijke kosten die pa&ma toen niet konden betalen), maar das nu allemaal helemaal terugbetaald.
|
Citaat:
|
Citaat:
jaartje goedkoop leven & werken moet te doen zijn, toch? |
paar honderd bij IBG + paar honderd rood
|
in totaal 3 eypo bij me crediteuren, en 0.50 eypo bij me debiteuren. :p
|
Citaat:
|
Ik heb vrij gulle ouders, ik woon nog thuis en ik heb nog aardig wat financiële reserves, dus ik heb nog niet hoeven lenen. Eigenlijk zou ik VVD moeten stemmen :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52. |