![]() |
GP Brazilie
Jongens, de laatste GP van het jaar in de Formule 1. Deze wordt verreden op het enige circuit waar tegen de klok in wordt gereden, dat van Interlagos in Brazilië. Niet erg geliefd bij de coureurs, maja...
Rubens Barrichello, die tot nu toe een van de coureurs is die dit seizoen het minst is uitgevallen, is degene die bijna altijd uitvalt in Brazilië. Echter, kan hij deze keer winnen? Of wordt het gewoon weer Michael Schumacher, die een prachtseizoen voor Ferrari met een overwinning afsluit? Of een "verrassing" in de laatste Grand Prix, dus geen Ferraririjder die op het hoogste schavot staat? Ik voorspel dat dit de uitslag wordt: 1. M.Schumi 2. Rubinho 3. Button 4. Alonso 5. Ralf 6. Takusat 7. DC 8. Villeneuve :cool: Kimi en JPM vallen uit. De race begint volgens www.formula1.com om 19.00 uur Nederlandse tijd!!! |
Shumi 1 Rubi 2 zal zoiezo niet gebeuren, dan regelen ze het zo dat Rubi in Brazil wint. :o
|
Het zal vast wel weer Ferrari worden :o :(
|
Ze voorspellen veel regen en donderwolken. Kan dus wel zoiets als vorig jaar worden :) .
1. Barrichello 2. R. Schumacher 3. Button 4. Raikkonen 5. Alonso 6. Fisichella 7. Montoya 8. Coulthard Het is trouwens niet de enige grandprix tegen de klok in (San Marino is ook tegen de klok in). |
De uitslag interesseert me niet zo... :o
2 belangrijkere dingen die gebeuren rond deze GP: 1. Robert Doornbos gaat voor de derde keer op vrijdag de vrije trainingen rijden in de Jordan. 2. Jos Verstappen is te gast bij SBS autosport op zondag. Eindelijk een interessante gast waarvoor ik wel eerder wil inschakelen om de voorbeschouwing te zien... :p En nog wat nieuws: Button mag niet voor Williams rijden volgend jaar. Hij wordt door BAR aan zijn contract gehouden en blijft in 2005 dus bij BAR. En dit zie ik als goed nieuws, omdat ik BAR hoger heb zitten dan Williams en ik Button een van de betere coureurs vind. :) |
Och ja, 16 oktober was die uitspraak van Button he. BAR dus volgend jaar. Dan is nog een stoeltje vrij bij Williams, wie zou die krijgen? Gewoon Gene of Pizzonia? Of gaan ze toch voor een talent of een rijder die nu nog bij een ander team rijdt?
Hmz... regen zondag? Kan dus leuk worden :cool: maar dan zal mijn voorspelling dus niet kloppen denk ik... |
Doornbos heeft zich vandaag flink in de kijkers gereden. Afgelopen 2 races was hij al uitzonderlijk goed bezig voor een debutant maar wat hij vandaag heeft gepresteerd zal niet onopgemerkt blijven bij de andere teams denk ik... :cool:
Uitslag vrije trainingen vrijdag: 1 Rubens Barrichello Ferrari 1:11.166 2 Michael Schumacher Ferrari 1:11.334 3 Kimi Räikkönen McLaren 1:11.526 4 Jenson Button BAR 1:11.731 5 Anthony Davidson BAR 1:11.920 6 Takuma Sato BAR 1:11.988 7 Fernando Alonso Renault 1:12.005 8 Felipe Massa Sauber 1:12.183 9 Ryan Briscoe Toyota 1:12.209 10 Ralf Schumacher Willams 1:12.235 11 Juan-Pablo Montoya Willams 1:12.280 12 Jacques Villeneuve Renault 1:12.316 13 Robert Doornbos Jordan 1:12.345 14 Ricardo Zonta 1:12.347 15 David Coulthard McLaren 1:12.430 16 Jarno Trulli Toyota 1:12.545 17 Giancarlo Fisichella Sauber 1:12.631 18 Mark Webber Jaguar 1:12.816 19 Nick Heidfeld Jordan 1:13.114 20 Gianmaria Bruni Minardi 1:13.467 21 Christian Klien Jaguar 1:13.509 22 Timo Glock Jordan 1:13.966 23 Zsolt Baumgartner Minardi 1:13.979 24 Björn Wirdheim Jaguar 1:14.303 25 Bas Leinders Minardi 1:14.754 Ruim 1.1 seconden voor teamgenoot Heidfeld (die in de race zou zijn voor het 2e Williams stoeltje) en krap 1.2 seconden achter de Ferrari van Barrichello. De nieuwe F1 coureur van Nederland is opgestaan als je het mij vraagt... :cool: |
8 tiende is 't ;) tis knap maar ga dr maar vanuit dat Robert met lege tank heeft gereden en Heidfeld niet :) kzat 't een beetje te volgen en aant eind ging die ineens een seconde harder dan dr voor :o maar zeker knap 1 tiende sneller en hij was 8e :cool:
|
Citaat:
Even een foto van onze nieuwe nationale F1 held... Kunnen we vast wennen voor volgend seizoen. :p http://images.f1racing.net/large/37011.jpg |
Rubens Barrichello gaat winnen.....
|
Flinke crash van Schumi in de 4e vrije training...:
http://www.formula1.nl/images/2004/r...haelcrash2.jpg Dat gebeurd ook niet al te vaak. Maar sinds die titel binnen is dit seizoen heeft ie al flink wat foutjes gemaakt is mij opgevallen. :| |
Na de pole gaat Rubens ook winnen in Brazillie, dat is hem wel gegund na 8 uitvalbeurten in 9 GP's Brazillie;)
1. Barrichello 2. Button 3. Raikkonen 4. Sato 5. Massa 6. Fisichella 7. Trulli 8. Heidfeld |
Citaat:
Maakt niet zoveel uit natuurlijk. Maar dat zou t nog lolliger maken als ie morgen weer uit zou vallen. :D |
Citaat:
|
Ik heb zo'n vermoeden dat Barrichello ook morgen niet zal winnen. Let maar op, bij de start komt hij niet snel weg waardoor hij meteen Montoya en Raikkonen om z'n oren krijgt, waarna hij ook nog eens iets eerder dan de rest binnen moet komen omdat hij lichter is, nadat ze hem op pole wilde hebben bij z'n thuis GP. :o maar hij zit toch in een ferrari dus..
mijn uitslag: 1 Raikkonen 2 Barrichello 3 Button 4 Montoya 5 Sato 6 Alonso 7 R. Schumacher 8 M. Schumacher |
Citaat:
|
1. Raikkonen
2. Montoya 3. Barrichello 4. Button 5. R. Schumacher 6. Sato 7. Alonso 8. Trulli |
Rubinho stond op pole, Schumi moest 10 plaatsen terug na de training naar de 18e plaats en JPM wint de race. Verder nog nix gezien, heb het voetbal gekeken, heb het wel opgenomen, vannacht nog ff kijken. Er zou regen zijn gevallen, dus misschien zitten er nog wel spectaculaire dingen in. Iemand die het wel heeft gekeken en daar meer over kan vertellen?
|
Citaat:
Alleen in het begin wel redelijk veel inhaalacties + weer eens een spin van Schumi. :D |
De eerste 20 ronden waren wel intressant, daarna was er weinig meer te zien, nette overwinning van Montoya, die gaat met een goed gevoel naar Mclaren.
|
Het was op het einde toch ook nog wel redelijk spannend toen Raikkonen op een halve seconde achter Montoya zat, al werd het al snel duidelijk dat hij net niet genoeg power had em ernaast te kunnen zetten. helaas..maar toch een close finish en vergeet niet de batterij auto's achter alonso. Die zaten met z'n 4en ook niet meer dan een seconde van elkaar verwijderd tot het einde aan toe.
|
Webber zet Schumacher voor gek :D
http://images.f1racing.net/large/37203.jpg Jaguar-ezel vervangt Schumacher Jaguar-rijder Mark Webber heeft Michael Schumacher voor gek gezet door tijdens het traditionele fotomoment aan het einde van het seizoen een opblaasezel op het stoeltje van de wereldkampioen te plaatsen. De Duitser was aan de late kant en Webber zette voor de grap de mascotte van de Jaguar-monteurs op zijn plek. http://images.f1racing.net/large/37205.jpg Toen Michael Schumacher eindelijk arriveerde, vatte hij de grap van Webber goed op en gaf de ezel een aai over zijn bol. Michael nam vervolgens plaats op de schoot van Rubens Barrichello, wat tot grote hilariteit leidde onder de coureurs. Jaguar-baas Tony Purnell liet weten erg gecharmeerd te zijn van de positieve instelling van zijn teamleden. |
Citaat:
Ja, vannacht gekeken. Het was inderdaad saai, had de videorecorder ook nog 5 minuten te laat ingedrukt zodat ik de start miste, maar de spin van Schumi heb ik wel nog gezien. Opvallend moment was de touché tussen beide coureurs van Jaguar. Lekkere laatste race voor hun maja... verder een leuk afscheidscadeau van JPM bij Williams. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59. |