Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   verliefd, nodig of niet? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=988974)

snoopy 21-10-2004 17:40

verliefd, nodig of niet?

Mja... lijkt me vrij duidelijk: Stel je hebt een lange relatie en na een tijd ben je niet meer verliefd. Blijf je dan bij hem/haar?

ik bedoel met verliefd zijn niet wat je in het begin voelt, maar een soort kriebel in je buik die je blijft houden als je hem/haar ziet, vertedering etc.

Bo 21-10-2004 17:47

Als er een ander gevoel voor in de plaats gekomen is en ik me nog steeds tot hem aangetrokken voel blijf ik natuurlijk bij hem!

Verliefd zijn gaat een keer over, maar het gevoel dat ervoor in de plaats komt is minstens zo sterk. Bij mij athans (of ik was 2 jaar lang verliefd, dat is ook best een mooie gedachtte :p).

snoopy 21-10-2004 17:50

mja... dat bedoelde ik dus zo ongeveer.
Volgens mij ben ik ook nog steeds verliefd :confused: Best vreemd.

Heroïn Chique 21-10-2004 18:00

ik heb nu 2 jaar en nog wat met mn vriendje, en in t begin was ik ontzettend verliefd op hem.
Nu heb ik eigenlijk niet zo vaak meer echt vlinders, maar ik voel me nog wel zeer aangetrokken tot hem en wil ook nog steeds aantrekkelijk voor hem zijn. Ik denk dat het belangrijk is dat je niet elke dag in je joggingbroek naast m op de bank tv gaat kijken, maar dat je nog moeite voor elkaar blijft doen.

Ik ben soms nog wel verliefd op hem, maar echt niet meer de hele tijd, gewoon soms met vlagen. en dat lijkt me heel normaal!
als je echt niet meer verliefd bent op hem, maar gewoon van hem houdt..dat kan wel maar ik denk dat je elkaar zeker nog aantrekkelijk moet vinden om bij elkaar te blijven.

Lynn 21-10-2004 18:13

Citaat:

Heroïn Chique schreef op 21-10-2004 @ 19:00 :
.. gewoon soms met vlagen.
Same here en niks mis mee! :)

nare man 21-10-2004 18:13

Op zich is pure verliefdheid niet nodig, maar er moet wel iets meer dan gewone vriendschap overblijven.

ilse 21-10-2004 18:22

ik denk dat je bijna nooit jarenlang echt verliefd blijft. maar als dat over gaat in vriendschap en veel houden van dan denk ik dat het nog goed zit. maar je moet er moeite voor blijven doen.

MissBi@tch 21-10-2004 18:37

tjah het slijt nou eenmaal en bij de ene relatie sneller dan bij de andere natuurlijk..
maar als je dan nog een hele goede band hebt em van elkaar houd is er niks aan de hand he

Siempjuhh 21-10-2004 18:38

Ik ben al 1,5 jaar samen met mijn vriend, en elke keer dat wij elkaar zien worden we alleen maar verliefder op elkaar.......

eXo 21-10-2004 18:41

Citaat:

Siempjuhh schreef op 21-10-2004 @ 19:38 :
Ik ben al 1,5 jaar samen met mijn vriend, en elke keer dat wij elkaar zien worden we alleen maar verliefder op elkaar.......
Tering

Siempjuhh 21-10-2004 18:47

Citaat:

eXo schreef op 21-10-2004 @ 19:41 :
Tering

haha niks tering... gewoon een gezonde, gezellige, en leuke relatie!!!

Sarah 21-10-2004 18:50

Citaat:

nare man schreef op 21-10-2004 @ 19:13 :
Op zich is pure verliefdheid niet nodig, maar er moet wel iets meer dan gewone vriendschap overblijven.
Zoiets vind ik denk ik ook. Maar misschien wel net een beetje anders, dat ligt eraan hoe nare man het precies bedoelt :P

Gothic 21-10-2004 19:38

Ik ben nu meer dan een jaar bij m'n vriend en het is nu wel minder geworden, maar er is wat voor in de plaats gekomen. En soms zijn er van die momenten dat ik weer zie waarom verliefd op hem was en dan voel ik het ook weer, maar het is niet meer zoals het was. Ik merk dat ik meer moeite moet doen om het ook echt leuk te houden... maar eigenlijk kan ik hier moeilijk goed op reageren omdat het niet helemaal meer goed zit in de relatie...

Sovreze 21-10-2004 20:01

Als het over gegaan is naar 'houden van'; Bij blijven. Natuurlijk.
Echt bijna geen gevoel meer; weg. Niet blijven hangen.

Susanne 21-10-2004 20:12

Nee ik heb het niet gedaan, je houdt jezelf voor de gek als je dan nog bij elkaar blijft > waar doe je het dan voor? goede seks?

Maar het kan ook juist goed zijn om even uit elkaar te gaan na een wat langere relatie, bij mij zijn daardoor weer gevoelens gekomen.. :)

artnael 22-10-2004 09:07

Ja, verliefdheid zal in het begin heel sterk zijn, later zakt dit af... Ga je bijv. eenmaal samenwonen, stelt het niets meer voor..
Als je weet dat je van deze jongen of meisje ooit heb gehouden. dan zullen deze gevoelens echt wel weer terugkomen. Vooral op momenten dat je ze niet verwacht: jongen/meisje heeft verdriet of problemen, gaan samen iets nieuws ontdekken (vakantie,samenwonen enz), hebt veel lol samen, goede gesprekken....

Je hoeft dan misschien niet meer sterk verliefd te zijn, maar het voelt goed en het pleziert je als je bij deze persoon in de buurt bent.

snoopy 22-10-2004 09:41

even voor de mensen die denken dat het om mijn situatie gaat: dat is niet zo :D
ik was gewoon nogal benieuwd hoe mensen hierover denken.

Shitonya 22-10-2004 16:00

Natuurlijk neemt het af na langere tijd, maar dan blijven sommige mensen nog steeds bij elkaar. Dus nee, verliefdheid is niet nodig.

Sjekko_T 22-10-2004 16:04

verliefdheid word liefde denk ik :p

Luna 22-10-2004 16:11

Het hoeft niet jaaaren en jaaaren even hevig te blijven. Ik weet niet eens of dat wel mogelijk is.
Om een relatie met iemand te beginnen moet ik wel echt heel verliefd zijn, anders wordt het niks(N)

Kazet Nagorra 22-10-2004 16:35

Dat beoordeel ik per geval.

artnael 22-10-2004 17:28

Citaat:

snoopy schreef op 22-10-2004 @ 10:41 :
even voor de mensen die denken dat het om mijn situatie gaat: dat is niet zo :D
ik was gewoon nogal benieuwd hoe mensen hierover denken.

ha, zo stel je't toch ook? anders was het mogelijk dat je verhaal in de 'ik'vorm stond of iets dergelijks :P

BrunetJuh 22-10-2004 17:50

ik ben nu 1,5 jaar bij mijn vriend. allebei weten we van elkaar dat we niet meer hevig verliefd zijn, maar gewoon vreselijk veel van elkaar houden! en ik vind het helemaal goed zo! verliefdheid duurt nooit euuwig, 'houden van' wel ;) maar soms komen die vlagen van verliefdheid weer terug! net zoals ik terug kwam van vakantie! ik had hem 2 weken moet missen. toen ik terug kwam, leek het of we pas verkering hadden!! echt leuk! :)

Dusjcrib 22-10-2004 18:30

We zijn nu zo'n 1,5 jaar samen en het is niet meer zoals in het begin dat we kramp in onze wangen hebben doordat we constant glimlachen en dat soort dingen, maar zeker nog wel van die verliefde momenten en soms zelfs periodes. En daarnaast een intens houden van..

Oh wacht, nog even antwoord op de vraag :D Nou ja, als het zo blijft, blijf ik zeker bij hem. Ook als er nog wat minder verliefdheid aan te pas zou komen, zolang ik maar genoeg van hem hou en me tot hem aangetrokken blijf voelen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.