![]() |
[NS] tussenstop?
ik kan het nergens vinden op de NS site. Maar stel ik reis van nijmegen naar maastricht met de trein, dan koop ik dus een kaartje nijmegen-maastricht (enkeltje). de trein komt dan langs sittard mag ik dan daar uitstappen en een paar uur later weer op de trein naar maastricht stappen met datzelfde kaartje?
|
Citaat:
>> Europa |
Yep, binnen een dag mag dat. Staat ook op het kaartje hoor, voor welke datum hij geldig is. En dan dus alleen voor die datum / dag. Zo lang het maar op dezelfde dag is.
|
mag je eigenlijk 2x heen en weer met een retour? Bv van Gouda naar utrecht en terug naar gouda, om vervolgens 's avonds weer naar utrecht te gaan?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ben je toch een geboren mazzelaar :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn kaartjes worden altijd maar één keer gestempeld :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
In de stempel zit het treinnummer. ;) Controleer maar eens, als je een spoorboekje hebt, of via de reisplanner. In het spoorboekje staat het boven de tabel, in de reisplanner staat bijvoorbeeld 'Stoptrein 5768', dan is 5768 dus het treinnummer. Bijvoorbeeld: de sneltrein Zwolle-Roosendaal heeft altijd als treinnummer 36--. Even aantal betekent Zwolle-Roosendaal, oneven aantal betekent Roosendaal-Zwolle. Als jij dus een retourtje Arnhem-Nijmegen koopt en er zit een stempel met treinnummer 3653 als je weer in Arnhem bent, en je stapt vervolgens weer in de trein naar Nijmegen, ziet de conducteur dat jij op dat traject al de andere kant op hebt gereist. En elke trein heeft een treinnummer. De eerste twee cijfers bepalen het traject, de laatste twee (of drie) de specifieke trein. |
Citaat:
Jij reist waarschijnlijk alleen op 1 traject met 1 trein heen en weer. ;) Stel dat je van Eijsden naar Sneek gaat. Stoptrein Eijsden-Maastricht Intercity Maastricht-Roermond Sneltrein Roermond-Nijmegen Sneltrein Nijmegen-Zwolle Intercity Zwolle-Leeuwarden Stoptrein Leeuwarden-Sneek En terug. Dan heb je dus 12 stempels, als je in elke trein gecontroleerd word. ;) |
Citaat:
|
En om even op de hoofdvraag in te gaan:
Ja, dat mag. Stel dat jij in Apeldoorn woont en vanmiddag een afspraak in Amsterdam hebt. Maar vanochtend moet je eerst naar Amersfoort en daarna ga je, vanavond, naar een vriend in Hilversum. Je neemt de Intercity Apeldoorn-Amsterdam en stapt in Amersfoort uit. En je gaat verder wanneer je wil. Vanuit Amsterdam neem je de sneltrein naar Amersfoort en stap je in Hilversum uit. Dan neem je weer de sneltrein naar Amersfoort, en daar de intercity naar Apeldoorn. En het enige wat je nodig hebt is een retourtje Apeldoorn-Amsterdam. |
fa is terug :o
|
Citaat:
Zoja: veel plezier met je probleem. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ontopic blijven aub.
|
Ik heb wel eens vaker zo gereisd. Ik bedoel, je koopt een kaartje om tussen bijv. Rotterdam en Utrecht te reizen. Waarom zou je dan niet even in Gouda wat mogen gaan eten (ik noem maar wat).
Er zal geen prijsverschil in komen en dus vind ik dat het gewoon kan. Ik doe het ook wel regelmatig eerlijk gezegd :) |
Is toch ook logisch dat dat kan :s
Je koopt een kaartje om tussen twee bepaalde stations te reizen en al stap je onderweg 400 keer uit en weer in de trein, dat boeit helemaal niks. |
Citaat:
|
Op de heenreis wordt er altijd aan de linkerkant van het kaartje gestempeld, en op de terugreis aan de rechterkant.
Een conducteur heeft het mij ooit uitgelegd :p |
Citaat:
Maarja, dreen zegt dat we ontopic moeten blijven, dus bij deze: Ja dat mag. ;) |
Over treinkaartjes praten mag je van mij. :D
Alleen persoonlijke aanvallen ed stel ik iets minder op prijs. ;) |
Citaat:
Ja, dat mag :D |
Citaat:
Sneltrein Roosendaal-Tilburg-Breda-Den Bosch-Nijmegen-Arnhem-Zutphen-Deventer-Zwolle. Maar met 1 extra overstap, in Roermond, bespaar je een half uur reistijd. De IC Maastricht-Haarlem geeft in Den Bosch namelijk geen aansluiting op de sneltrein Roosendaal-Zwolle, die vertrekt 5 minuten voor de trein uit Maastricht aankomt. |
Citaat:
|
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- dreen schreef op 09-11-2004 @ 07:33 : Over treinkaartjes praten mag je van mij. Alleen persoonlijke aanvallen ed stel ik iets minder op prijs. -------------------------------------------------------------------------------- Het was een constatering, geen aanval :o! Ik vind het trouwens wel fijn dat ze mijn ov niet knippen :p |
Citaat:
|
Citaat:
Eijden - Maastricht Maastricht - Utrecht Utrecht - Leeuwarden Leeuwarden - Sneek Maar trouwens, dat is 6 uur reizen :eek: En ik dacht dat ik het zwaar had met mijn 3.5 uur :o |
Citaat:
Voor dienstregelingen moet je trouwens op http://reiseauskunft.bahn.de zijn. En de route via Arnhem is gewoon een handigere route dan die via Utrecht, vind ik. In tijd maakt het nauwelijks verschil, het scheelt alleen een overstap. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13. |