![]() |
TCW enschede / CW nijmegen
doe je toegepaste communicatie wetenschappen in enschede of communicatie wetenschappen in nijmegen?
zoja, waarom heb je daar voor gekozen, en heb je ook overwogen de andere opleiding te doen? Ik denk namelijk al een hele tijd na over CW in nijmegen, maar nu ben ik op de site van Universiteit Twente en TCW lijkt me toch ook wel erg leuk.. |
S&S --> Studiekeuze
|
TCW leek mij in eerste instantie ook een leuke studie, maar nadat ik hoorde dat je na je Master nauwelijks aan werk kunt komen, omdat het toch een luxe voor bedrijven is, ben ik gauw iets anders gaan studeren.
|
en wat studeer je nu dan?
|
je mag mij ook op de hoogte houden, ik zit nu in 5vwo, maar overweeg om CW, CIW of TCW te doen. TCW kan volgens mij alleen in Enschede, daar ben ik ook op alg. vl-dag geweest, (cw en ciw ga ik in november heen) maar een reactie van iem die het studeert kan geen kwaad, ben benieuwd.
zie trouwens ook mijn topic CW/CIW :) |
cw in nijmegen:
omdat het me interessant leek ;) en omdat het een brede studie is, en ik toen nog niet wist wat ik wilde, ik wilde een beetje van alles wat. in nijmegen en niet in enschede omdat nijmegen me gewoon meer aansprak dan enschede qua stad.. gezelliger etc., leukere universiteit, meer bekenden. en omdat de studie in nijmegen me wat leuker leek, iets breder, iets minder op de praktische kant gericht, iets socialer gericht. |
Enschede is wel een TU. Dan zou ik voor Nijmegen gaan:o
|
Ik wil ook CW in Nijmegen of misschien Amsterdam gaan doen, Ga morgen naar de opendag van Nijmegen. Het lijkt mij echt wel een leuke studie alleen hoor ik van veel mensen dat het best wel simpel is en je er weinig mee kan. Maar ja ik heb echt geen idee wat ik anders zou willen. De mensen die het doen wat vinden jullie er van? En wat vinden jullie van de stad waar jullie het doen?
|
Misschien ben ik je gister dan wel onbewust tegengekomen ;) , ik vond zelf gister ciw-bc leuker overkomen dan cw, maar dat verschilt natuurlijk per persoon, succes!
|
Citaat:
|
Ja misschien zijn we elkaar idd wel onbewust tegen gekomen. Ik ben niet bij de voorlichting van ciw geweest, omdat ik las dat je er een hele taal bij moet doen en dat wil ik liever niet. Maar ciw lijkt me verder wel leuker dan cw (ik kreeg niet echt hoogte van wat je nou precies leerde) en nu ben ik dus tussen bedrijfswetenschappen, communicatiewetenschappen en communicatie en informatie wetenschappen aan het twijfelen (alleen wil ik eigenlijk echt geen taal doen.)
|
Citaat:
Bij mij op 't decanaat roepen ze allemaal heel hard: "Als je dan zo nodig communicatie wil gaan doen, ga dan naar Enschede". De beroepsvooruitzichten voor communicatie zijn nl. vrij slecht en in Enschede schijnt het dan toch wat praktijkgerichter te zijn. Maar goed, dat heb ik ook maar van horen zeggen - ik hoop dat je er iets aan hebt, iig. Voor de stad hoef je het iig niet te doen; Nijmegen en Enschede zijn allebei gezellig =). |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12. |