![]() |
Vaak je handen wassen zonder droge handen te krijgen?
Op m'n werk moet ik erg vaak m'n handen wassen, omdat ik met vieze dingen werk (lege flessen) en tussendoor ook met brood.
Als m'n handen niet te vies zijn, dan spoel ik ze alleen af met water, maar soms kan dat gewoon niet. Als ik na een dag werken dan thuiskom zijn m'n hele handen schraal. Iemand een idee hoe ik dit kan verminderen? Handcreme kan niet, want als dat niet snel genoeg intrekt dan trekt het misschien nog in het brood. Ik gebruik nu een zeep van de winkel waar ik werk (biologisch afbreekbaar enzo), maar als iemand andere zeep weet die minder slecht is voor je huid... Of andere tips zijn ook welkom. :) ps. ik heb een super gevoelige huid |
ik zat te denken aan van dat desinfecterende spul, maar voor een gevoelige huid zal dat wel te agressief zijn.
|
Lastig.. Na het werk insmeren met handcreme?
|
Handschoenen dragen. (y)
|
gewoon na je werk goed insmeren met zwitsal of atrix
je kan het ook in de pauze ff smeren ofzo.. doe ik ook als ik thuiskom na mn werk |
Kan je tijdens het werken met die flessen geen handschoenen aan doen? Als je met brood moet werken, trek je die dingen dan uit. En weer aan als je met de flessen verder moet.
|
Citaat:
|
Je handen iig na je werk insmeren idd. :)
Zelf vind ik Vaseline intensive care altijd heel fijn. :) |
Citaat:
|
Oeh, handschoenen voor die flessen is wel slim ja. (Ik pak gewoon een broodzak. :p ) Ik had wel bedacht om voor het brood handschoenen aan te doen, maar dan zou ik ze zo lang aan moeten enzo. Flessen hoef ik niet zo vaak te doen, alleen steeds tussendoor.
Ik heb een super fijne hand & body creme van sur plus, maar ik ben zo bang dat m'n handen verslaafd raken aan de handcreme. Ik smeer nu al bijna elke dag. :| |
Citaat:
Ik weet het niet, ik loop ook de hele dag mijn handen te wassen met zeep. 's Avonds lekker dik insmeren met creme, dan is het bij mij zó over, tot ik mijn handen weer was (absoluut geen gewenning dus). Ik smeer met Garnier, die oranje tube. |
int verpleeghuis zit iedereen aan de atrix...
puur voor de verzorging van de handen geen verslaving |
Citaat:
Je moest eens weten, ik was het vaakst van allemaal m'n handen van iedereen op m'n werk. :s |
Citaat:
Ik weet het, handen wassen is het lastigste wat je iemand aan kunt leren. Ik zeik te veel :o |
Als ik mn handen was smeer ik ze daarna gelijk in met lekkere handcreme. Dan worden ze helemaal niet droog en het ruikt ook nog lekker :D
|
Citaat:
|
ik moet ook voor me werk vet vaak me handen wassen. ik doe inderdaad ook als ik terug ben van die handencreme op. werkt wel. als je zo een gevoelige huid hebt, kan je het misschien ergens tussendoor doen nog?
|
Ik was vanochtend vergeten m'n handcreme op te doen en meteen om 11 uur waren m'n handen al super droog. Toen maar een handcreme van m'n werk gepakt, maar toen gingen m'n handen ontzettend zeer doen (droogte en een vreemde creme).
Meteen toen ik thuis kwam heb ik ze weer ingecremed en straks voor ik ga slapen weer. Ik heb zoveel mogelijk de vieze flessen vermijd, maar het helpt gewoon niet.. :s :| Weet niet iemand een zeep die niet schadelijk is voor je huid? |
Citaat:
water droogt ook uit. |
Bleegh, ik word nu echt wanhopig. Zou het helpen als ik m'n handen helemaal met vaseline in zou smeren?
|
probeer eens pH neutrale zeep
|
Citaat:
|
ja wel pH neutraal, maar je lichaam is niet pH neutraal deze licht erboven. als je je wast met een ph neutrale zeep dan word de ph van je huid lager en dit is niet goed. ik bedoelde het goede maar zij het een beetje verkeerd :)
zie ook: Veel mensen hebben schrale, droge handen, vooral tijdens koud weer. Vaak hebben deze personen een tekort aan bepaalde vitaminen in hun voedingen, onder meer vitamine A en bepaalde B-vitaminen. Gebruik daarom voedsel waarin deze vitaminen zitten (levertraan, geel/rood gekleurde groenten en vruchten, biergist, muesli en noten). Na een periode van drie tot vier weken moet u verbetering kunnen merken. U kunt uw huid insmeren met crème bioforce of goudsbloemzalf (calendula). Was uw handen niet met gewone zeep of andere wasmiddelen. Deze tasten de zuurlaag op uw huid aan. |
Citaat:
Bedankt voor de andere tips. :) |
ja dermolin heeft van die zepen maar er zijn er meer, bij drogisterijen hebben ze vaak van dit soort dingen.
btw. ph neutraal is 7 en die van de huid ligt gemiddeld op 5,5 ik hoop voor je dat het helpt |
Op mijn zomerbaantje moet je ook erg vaak je handen wassen (microbiologisch laboratorium), en daar staat een creme bij de wastafel die je gebruikt als je eruit gaat. Iedereen smeert dus zn handen in als ie pauze gaat houden, misschien is dat een idee? Dan kun je een paar keer per dag smeren, maar hoef je het niet te doen als je met brood gaat werken ofzo.
|
Het klinkt misschien raar, maar van die speciale zeep die ze in garages gebruiken is echt het beste. Daar zitten heel veel verzorgende bestanddelen in.
Je koopt het bij Halfords of een automaterialenhandel. Het lijkt duur, maar je doet er eeuwen mee. En een echt goede creme is Neutrogena.(rode dop) Duur, maar echt stukken beter en superzuinig, en trekt heel snel in en ruikt en smaakt nergens naar. Je raakt niet verslaafd aan handcreme, je huid heeft het nu gewoon nodig. Dus niet generen, lekker smeren!(wat wil je anders, van die bonkige eeltklauwen?) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20. |