Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   2 dagen maar =S (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=989627)

liefiej 22-10-2004 13:29

2 dagen maar =S

IK was 3 weken geleden voor het eerst aan de pil gegaan.. de dokter zei dat ik moest beginnen als ik ongesteld wordt.. dus ik op de 1e dag van me menstruatie begonnen.. maar ik was maar 2 dagen ongesteld... komt dat door de pil ?

ik ben namelijk een soort van bang dat ik toch zwanger ben =S omdat ik daarvoor wel met hem naar bed ben geweest ook al was dat met condoom.. zou dat kunnen? of is het gewoon omdat ik aan de pil moet wennen??

Graag reacties..

kus mij

suikerprinses 22-10-2004 13:31

Waarschijnlijk is het gewoon omdat je moet wennen aan de pil. Je lichaam moet wennen aan de hormonen en slaat daardoor een beetje op hol zegmaar. Door de pil zijn de meeste meisjes sowieso veel korter ongesteld. Voordat ik aan de pil ging was ik meestal een volle week ongesteld, en nu nog maar een dag of 4. In het begin schrok ik daar ook heel erg van, maar er was niks aan de hand.
En als je je echt heel ongerust maakt, kan je altijd een testje laten doen. Ben je gelijk van je angst af.

liefiej 22-10-2004 13:33

Bedankt voor je reactie.. ja dat dacht ik dus zelf ook al, dat me lichaam een beetje van slag was.. mjaa ik moet nu ongeveer ongesteld worden * gister laatste pil genomen van strip * ... dus we zullen zien :p.. maare.. hoelang duurt het voordat je ongesteld wordt na je laatste pil ?? of is dta verschillend?

Andijvie 22-10-2004 13:39

Citaat:

liefiej schreef op 22-10-2004 @ 14:33 :
Bedankt voor je reactie.. ja dat dacht ik dus zelf ook al, dat me lichaam een beetje van slag was.. mjaa ik moet nu ongeveer ongesteld worden * gister laatste pil genomen van strip * ... dus we zullen zien :p.. maare.. hoelang duurt het voordat je ongesteld wordt na je laatste pil ?? of is dta verschillend?
Verschilt per persoon, ik word altijd twee dagen na de laatste pil ongesteld.
Maar in de eerste drie maanden dat je de pil slikt, moet je lichaam wennen, dus mogelijk word je het sneller of later en langer of korten dan wanneer je er aan gewend bent.

Cytherea 22-10-2004 13:53

ik had dat ook :)
ik word pas 5 dagen daarna ongesteld.. dat slaat echt nergens op :s

liefiej 22-10-2004 14:23

okee bedankt :)

Auntie M 22-10-2004 17:53

Als ik de pil slik word ik pas na 5 dagen ongesteld of zo en het is echt heel erg weinig (soms niets).
Slik ik de pil niet dan heb ik van die good old bloedbaden eens per maand.
Als je helemaal zeker wilt zijn om niet zwanger te raken gebruik je ook nog een condoom.

Wil je weten of je zwanger bent of niet haal je een test bij de apotheek of drogist.

Miracle 22-10-2004 18:00

Dit moet in het Piltopic en het antwoord is al gegeven, dus hij gaat dicht. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.