Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Zwemmen/plassen/badpak (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=99060)

sofie3 21-05-2002 11:18

Zwemmen/plassen/badpak

Ik weet het, het is een beetje een gekke vraag, maar ik ben één van die weinige mensen die als ze gaan zwemmen, minstens twee keer dringend moeten plassen :( Ik weet niet hoe het komt, misschien door het geluid van het water, maar het is heel vervelend... zeker als je het bad moet uitrennen, toilethokje zoeken, wachten in de rij, en daarna nog verstrikt raakt bij het uittrekken van je badpak...

Daarom sla ik nu het laatste deel over. Ik trek gewoon het badpak tussen mijn benen wat opzij, en "hang" dan over het toilet (dat overigens steeds vies is, nog zo'n toevalligheid). Na het plassen laat ik het badpak los en komt alles vanzelf weer op z'n plek. Sinds ik dit doe, heb ik het idee na het plassen een beetje een branderig gevoel te hebben. Is het niet goed om op deze manier te plassen? Moet echt de boel uit en moet je gaan zitten?

M@rco 21-05-2002 12:17

Naja... ik moet zeggen dat ik erg weinig ervaring heb met badpakken :D, maar dat moet toch gewoon kunnen, lijkt me...

Ilsch 21-05-2002 13:01

is het niet handig dan voor je je omkleed naar de wc te gaan? dan is de kans toch klein dat je daarna gelijkw eer moet?

XxBaBYGurLxX 21-05-2002 13:08

Citaat:

sofie3 schreef:
Ik weet het, het is een beetje een gekke vraag, maar ik ben één van die weinige mensen die als ze gaan zwemmen, minstens twee keer dringend moeten plassen :( Ik weet niet hoe het komt, misschien door het geluid van het water, maar het is heel vervelend... zeker als je het bad moet uitrennen, toilethokje zoeken, wachten in de rij, en daarna nog verstrikt raakt bij het uittrekken van je badpak...

Daarom sla ik nu het laatste deel over. Ik trek gewoon het badpak tussen mijn benen wat opzij, en "hang" dan over het toilet (dat overigens steeds vies is, nog zo'n toevalligheid). Na het plassen laat ik het badpak los en komt alles vanzelf weer op z'n plek. Sinds ik dit doe, heb ik het idee na het plassen een beetje een branderig gevoel te hebben. Is het niet goed om op deze manier te plassen? Moet echt de boel uit en moet je gaan zitten?

kvin der nie veel raars aan, zo deed ik het eerst ook altijd hoor.. :)

miep 21-05-2002 23:41

daar is echt niks mis mee hoor, doe ik ook.
dat brandende gevoel heeft een andere oorzaak, heb je onlangs alcohol vergiftiging gehad? dan heb ik pas brandend gevoel, of als ik juist heel weinig drink (ja en ik heb het nu over gewoon drinken :D)

sofie3 22-05-2002 06:42

Oh, gek, ik dacht namelijk dat iedereen z'n badpak UITDEED om te plassen! Blijkbaar is dat dus niet zo....

Freyja 22-05-2002 13:34

T kan wel zo hoor ;) Moet op zich niks uitmaken. Maar misschien is het een idee een bikini te kopen? :D

MissBi@tch 22-05-2002 14:51

humz lijkt me sterk dat het door het anders plassen komt!!!

Bl@Bl@ 22-05-2002 15:43

Geen ervaring mee. Kdoe altijd een bikini aan! Net zo handig!! En trouwens, wat dragen jullie meestal en waarom?
Ik een bikini, want daar voel ik me 20 keer prettiger in! Kweet ook niet waarom! :) Vinnet ook mooier meestal!

Alicia Silverstone 22-05-2002 18:01

Citaat:

miep schreef:
dat brandende gevoel heeft een andere oorzaak, heb je onlangs alcohol vergiftiging gehad? dan heb ik pas brandend gevoel, of als ik juist heel weinig drink (ja en ik heb het nu over gewoon drinken :D)

brandend gevoel, tijdens het plassen, dóór alcoholvergiftiging..??
hoe verklaar je dat? :S

miep 22-05-2002 20:50

Citaat:

Alicia Silverstone schreef:

brandend gevoel, tijdens het plassen, dóór alcoholvergiftiging..??
hoe verklaar je dat? :S

wat denkt u zelf?

aeris318 25-05-2002 14:54

Citaat:

sofie3 schreef:

Heb ik ook altijd in het zwembad, misschien komt het door het chloor in het water, zou dat kunnen?

Ninnoc 25-05-2002 17:51

ik zwem al 10 jaar vrij veel en doe het ook altijd zo. Als je een goed badpak hebt (dus wedstrijdpak ofzo) krijg je die als hij al nat is (van het zwemmen) nooit meer fatsoenlijk aan.
Ik denk niet dat het daardoor komt dus ander had ik er ook last van moeten hebben.

sofie3 28-05-2002 12:15

Dus als ik het goed begrijp, Ninnoc, dan trek jij ook gewoon het stukje dat zeg maar over je schaamhaar zit weg, en hang je over het toilet? Ik dacht echt dat ik de enige was die dat deed!

lake bodom 28-05-2002 18:39

toen ik een badpak droeg deed ik t ook zo hoor..
maar bikini is veel fijner jaa..

M@TRIX 29-05-2002 00:47

uh ikke nie weet, kep ook wel is door me broekspijp de plee in gepiest maar nergens last van achteraf:D

MissBi@tch 29-05-2002 10:01

Citaat:

M@TRIX schreef:
uh ikke nie weet, kep ook wel is door me broekspijp de plee in gepiest maar nergens last van achteraf:D
whhahaha

Pink panter 31-05-2002 17:01

ja idd, op wat voor manier je ook plast, daar kan die branderig heid echt niet vandaan komen.. :rolleyes:

DarkCat 31-05-2002 20:22

Dat je moet plassen terwijl je al geweest bent, als je gaat zwemmen, komt denk ik ook omdat het water vaak koud of juist warm is en zo invloed uitoefend op je blaas. Ik zwem bijna nooit, maar t komt me wel bekend voor.
Maarja ik draag geen badpakken en bikini broekjes trek je natuurlijk zo naar beneden; tenzij ze helemaal oprollen :D

Freyja 01-06-2002 00:24

Citaat:

miep schreef:

wat denkt u zelf?

Nou, ík heb geen idee, kan niks logisch bedenken ;)

Markiex 01-06-2002 02:15

hee, dat zou best wel eens kunnen... (y) :)

Paige 01-06-2002 16:10

Hehe, heel smerig enzo hoor, maar als ik in de zee zwem en ik moet plassen laat ik het gewoon lopen.. :o..
In een zwembad ga ik wel altijd gewoon naar de wc..Ik trek dan gewoon mijn badkleding uit en ga op de pot zitten..Boeiuuh..Niemand ziet je toch?!?!..

Onze Zoon 01-06-2002 18:34

Citaat:

Paige schreef:
Hehe, heel smerig enzo hoor, maar als ik in de zee zwem en ik moet plassen laat ik het gewoon lopen.. :o..
In een zwembad ga ik wel altijd gewoon naar de wc..Ik trek dan gewoon mijn badkleding uit en ga op de pot zitten..Boeiuuh..Niemand ziet je toch?!?!..

daarom zwem ik nooit in zee :p :o

Paige 02-06-2002 10:24

Citaat:

Pibbo schreef:
daarom zwem ik nooit in zee :p :o
:D

bloffan 02-06-2002 17:51

Citaat:

miep schreef:

Alcohol wordt door de lever afgebroken en niet uitgescheiden. Kan dus onmogelijk een branderig gevoel veroorzaken bij plassen.

Markiex 03-06-2002 04:22

Citaat:

bloffan schreef:

Alcohol wordt door de lever afgebroken en niet uitgescheiden. Kan dus onmogelijk een branderig gevoel veroorzaken bij plassen.

Are you sure...??? :confused:

flowerpower 03-06-2002 14:43

Citaat:

sofie3 schreef:
Dus als ik het goed begrijp, Ninnoc, dan trek jij ook gewoon het stukje dat zeg maar over je schaamhaar zit weg, en hang je over het toilet? Ik dacht echt dat ik de enige was die dat deed!
You're not the only one hoor :) ik doe het ook altijd zo... ik zwem ook vrij veel en zo is het veel handiger dan zo'n gedoe met het uit en aantrekken van een nat badpak :) maar dat branderige gevoel... euhm dat kan daar niet van komen lijkt mij......

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.