![]() |
[VGA] 9800SE modden 9800pro?
ik las dat dit mogelijk was met OMEGA drivers?
wie kan hier wat meer over vertellen? |
sorry voor dubbel (H)
|
kunnen apen ookal typen :D
|
gathering.tweakers.net
ga daar maar eens een kijkje nemen.. |
Oke het modden van een 9800se naar 9800pro is wel mogelijk, maar voor een noob zoals jij waarschijnlijk niet aan te raden want:
Je kaart is niet voor niets een 9800se, hoewel er op een 9800se de zelfde chip (gpu) zit als op een standaard 9800 of zelfs een 9800 pro zal de chip van behoorlijk mindere kwaliteit zijn als een 9800pro en dus ook meer warmte produceren, je zult dus waarschijnlijk ook iets aan de standaard koeling moeten doen. Bij een 9800se zijn maar 8 pipelines geactiveerd, bij een pro 16, je zult dus het geluk moeten hebben dat de 8 uitgeschakelde pipelines van jou se niet beschadigd zijn, deze pipelines zijn immers niet voor niets uitgeschakeld. Als er 1 van deze pipelines toch kapot is zul je allemaal artifacts te zien krijgen en kun je je kaart als dood beschouwen. Je zult een bios flash moeten doen, gaat er in dit proces iets verkeerd (stroomuitval, crash etc.) kun je je kaart in de prullenbak gooien. |
eh ja .. volgens mij heeft de SE toch echt 4 pipes en de Pro 8 .. en waarom moeten uitgeschakelde pipelines maar gelijk beschadigd zijn??
|
Omdat ATI ze niet voor niets uitgeschakelt heeft :rolleyes:
Waarom zouden ze een perfect goede chip verkopen als cheap ass 9800se als ze er veel meer geld voor zouden krijgen als ze hem als pro verkopen? Idd omdat hij gewoon niet als pro geschikt is. Begrijp me niet verkeert maar begin eerst eens met het overklokken van je oma's 386 ipv direct te beginnen met het mollen van je best wel dure en moderne videokaart. ;) |
Citaat:
Intel heeft ook jarenlang Celerons verkocht die allemaal precies hetzelfde waren (denk aan de PPGA-366 en de FCPGA-566 en hoger). Dat deden ze gewoon om de kosten laag te houden, terwijl er genoeg sukkels zijn die denken dat het echt heel andere chips zijn. Maar ontopic, om die chip te modden moet je geluk hebben dat jouw chip een 'goede' is of dat de mod gewoon goed werkt. Laat ik het zo zeggen - als je de keus hebt geef je beter vijf tientjes meer uit voor een echte 9800 Pro (die je dan nog kunt voltmodden zodat hij op de snelheid van een XT kan lopen). |
Citaat:
Je moet wel een 9800se hebben met een pro layout, dus de geheugenchippies moeten samen een L-vormpje maken. En je moet hopen dat je een goede chip hebt waar de andere pipelines niet verrot op zijn. Kijk inderdaad op gathering.tweakers.net, en ga van daaruit naar www.omegadrivers.net |
dacht dat je se niet naar xt kon overclocken hoor. SE is echt zown rommel kaartje, pro kan wel naar xt.
|
Citaat:
|
Citaat:
(ach nu wel eigenaar 6600) :D Maar ik wist de risico's dus eigen dikke schuld maar ga nu aub niet tegen een of andere noob lopen verkondigen dat et allemaal wel meevalt. |
Citaat:
Van 380/675 naar 412/730. Dat kan, maar dan moet je geluk hebben met het geheugen, andere koeler erop zetten. + daarbij de 4 resterende piplines activeren, en dan ook nog eens een XT bios erop te flashen. Dan heb je een volwaardige 9800XT. Try it ;) Naja, kan wel, maar lukt waarschijnlijk niet vaak. Btw software mod is via drivers. Denk niet dat je via een bios flash van een SE een pro kan maken. (zelfde als bij de 9500 --> 9700). Je kon hem geloof ik ook hardmodden, maar laat dat maar, verneuk je je kaart waarschijnlijk mee. @ Chris hoe is de 6600? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar je kan hem gewoon terug flashen hoor :P |
Citaat:
|
Staan genoeg biossen online, ff google :)
|
Citaat:
|
Citaat:
En ach, wat voor nut heeft het, die honderd MHz extra boeit niets, het is een ouwe kaart met 128 bits-geheugenbus en geen DX9 ondersteuning. |
Moet je geloof ik een of andere bios editor van Nvidia gebruiken.
Ff google.;) Citaat:
|
Citaat:
|
X800PRO Vivo kan je modden/flashen mits je het goede geheugen en core hebt naar een X800XT PE.
Vivos zijn de afgekeurde X800XT PE. De 6800NU kan je ook eventuel modden en flashen. De 6800LE blijkt dat je bij die de meeste piplines kan opengooien. Sommige hebben hem 12 of 16 piplines opengekregen en 8 vertex shaders, dus Ultra op lagere locks. Maar dat voor 200 euries. |
Citaat:
Misschien zouden ze temperatuursensoren in die dingen moeten bouwen ;) Citaat:
|
Citaat:
en als er nu stiekem maar 6 shaders op zo'n kaart zitten knap hoor :evil: jolt... |
Foute, had 8 in mijn hoofd.
Maar dat is weer wat anders ( 8x 2 instructie r350, etc) 6 inderdaad :) |
w3rd nigga! :D
|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16. |