![]() |
Favoriete klassieke stuk
Wat is jullie favoriete klassieke stuk?
Zelf vind ik het zwanenmeer(niet echt orgineel ik wet het) heel mooi. |
Dat ene nummer van Djaro Simoche.
|
air van bach is mooi en camille saint saent heeft mooie stukken maar een stuk van chopin vind ik het mooist maar ik ben de naam kwijt. sonate ofzo en dan opgedragen aan een of andere gravin
|
Für Elise doet nog het minst pijn aan m'n oren.
|
Nagenoeg alle piano stukken van Chopin.
|
Nagenoeg alle pianostukken van Rachmaninoff.
Henk Mul ! |
veel pianoconcerten van ravel en chopin (y)
|
ik vind dat intro wat metallica gebruikt bij live gigs zo mooiJJ :bloos:
|
HIEHIEHIE ik ben nog geen zestig sorry :(
|
[=Mindfields]
La Campanella van Liszt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat zei ik niet :mad: :p
|
orff-carmina burana
natuurlijk |
the Hilliard Ensemble - Motets Book IV - Spiritual Madrigals
Matthaeus Pipelare - Missa L'homme armé; Chansons; Motets verder ken ik de namen niet zo, maar philip glass is ook erg goed voor zover dat klassiek te noemen valt |
Het is van Chopin, ik weet niet precies meer hoe het heet, maar het is de soundtrack van The Pianist.
O wacht, het was Nocturne in C-sharp minor van Frederic Chopin :). |
Citaat:
|
Die zauberflöte van Mozart, en dan vooral het duet van papagena - papageno, en de aria van de koningin van de nacht.
Grieg - Morgenstimmung Strauss - An der schönen blauen Donau (afgezaagd :o maar ok) Offenbach - Can Can (en dan vooral het begin) En nu "Nearer my god to thee" aan het luisteren, klinkt ook (Y). Weet eigenlijk niet of dit een soort van psalm is of een klassiek stuk. |
Citaat:
|
Orff - Carmina Burana
Chopin - Fantasie Impromptu Bach - Air |
Citaat:
|
Bij uitstek:
beethoven - moonlight sonata |
wagner creeert altijd wel een bepaalde triomferende stemming bij mij, welke stukken weet ik zo niet uit mijn hoofd.
|
Citaat:
|
favoriet? ik kan niet kiezen, ik vind zoveel mooi.....
ik ben zelfs zover gegaan dat ik die stomme verzameling van tell-sell heb gekocht... :o |
Franz Liszt - Totentanz
Als ik er maar eentje mag kiezen. Of misschien toch Alexander Scriabin - Vers La Flamme |
Citaat:
|
Nee, Cis klein is fijn.
Dan doen ze het zelfs in duitsland mooier. En dat is eigenlijk te bizar voor woorden. Cis moll. |
Drie hoogtepunten?
Klassieke periode: - Requiem van W.A. Mozart Romantiek: - Uit de vijfde symfonie van Mahler: het 'Adagietto' Contemporain: - Tabula Rasa van Arvo Pärt |
(Orff is Uberpulp, valt absoluut niet onder klassieke muziek in welke betekenis dan ook. John Cage's 4'33'' is nog meer klassiek. De Nocturne in Cis-mineur van Chopin is post-humus uitgegeven en heeft dus geen opus-nummer, op www.sheetmusicarchive.net vindt je niettemin de bladmuziek)
|
Citaat:
|
Geef mij maar twintigste eeuwse componisten: Prokofiev, Rachmaninoff, Shostakovich en Gershwin. Russia rules.
|
ik moet wat meer van die dingen gaan luisteren denk ik.
|
Dodenmars van Chopin http://img.photobucket.com/albums/v1...sc/msn_bat.gif
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat ik voor Liszts Petrarca-sonnet ga. Lastige keuze, dat wel. |
9e van Beethoven:)
"Alle menschen werden Brüder' lalalalalalala Vooral het gebruik van dat nummer in A Clockwork Orange:) (meesterlijk zieke film, maar dat terzijde) zoals Malcolm McDowell het zegt: [Listening to Beethoven's Ninth Symphony] Alex : Oh bliss! Bliss and heaven! Oh, it was gorgeousness and gorgeousity made flesh. It was like a bird of rarest-spun heaven metal or like silvery wine flowing in a spaceship, gravity all nonsense now. As I slooshied, I knew such lovely pictures! Mooie symfonie toch wel. Verder hou ik van werk van Bach, Mahler, Shostakovich, Rachmaninov, Händel, etc etc |
farendole, maar dan wel de dave edmunds versie :o
|
Prokofiev:
Alexander Nevsky filmmuziek, Scythische suite, Luitenant Kijé suite Grieg: Peer Gynt suite |
Citaat:
en ik vind piano sonata no. 12 van beethoven ook wel mooi. en verder luister ik niet zo veel naar klassiek. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga hopelijk zeker naar het concours dit jaar.
|
Het vioolconcert van Mendelsohn in E is echt heel mooi.
Verder stukken van Fauré, danse macabre van Saint-Saens, Thais Meditation van Massenet, de vioolconcerten van Brahms en Beethoven en nog veel meer.. Te veel om een favoriet uit te kiezen :o nou ja, Mendelsohn's vioolconcert is toch eigelijk wel de mooiste |
Citaat:
New World Symphony van Dvorak is overigens zo'n beetje m'n favoriete stuk. |
Citaat:
|
Citaat:
Gerswin was een redelijke Amerikaan namelijk. Ontopic: ik kan hier niet zomaar een stuk neerzetten, maar momenteel Luitenant Kije van Prokofieff |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25. |