![]() |
Iemand ervaring met een beroepskeuze-onderzoek?
Zo ja, vertel me er eens wat over ;)
Bijv. welke testen moest je doen; hoelang ben je er mee bezig; hoe gaat alles in grote lijnen in z'n werk; wat vond je er zelf van; heeft de uitslag wat voor je betekend, etc etc Ik ben nu ook op verschillende sites aan het zoeken naar pure informatie maar zou graag wat persoonlijke reacties horen.. (y) |
nee geen ervaring mee.
ik heb wel de volgende tip: http://www.fontys.nl/fit/welcome.asp voor mij klopte die wel redelijk. |
Ik heb gisteren bij de website msn zo'n test gedaan. Althans geprobeerd, want die kreng laadde niet verder door. :| Kennelijk had ik te vaak 'helemaal niet leuk' aangekruist. Nou ja, dat word dan maar niveau S5 bij de sociale dienst.
|
Citaat:
Wiskunde (WO) Econometrie (WO) Hoger Laboratoriumonderwijs (HBO) Technische natuurkunde (WO) Kunstmatige intelligentie (WO) Sterrenkunde (WO) Bestuurlijke informatiekunde (WO) Technische informatiekunde (WO) Bodem, water en atmosfeer (WO) Levensmiddelentechnologie (WO) Technische Natuurkunde (HBO) Informatica (WO) Farmacie (WO) Natuurkunde (WO) Chemische Technologie (HBO) Economie (WO) Milieuhygiëne (WO) Algemene natuurwetenschappen (WO) Fysische geografie (WO) Hogere Informatica (HBO) Levensmiddelentechnologie (HBO) Bedrijfswiskunde (HBO) Luchtvaart- en ruimtetechnologie (WO) Techniek en Maatschappij (WO) Bedrijfskundige Informatica (HBO) |
Citaat:
Dansacademie (HBO) Theaterwetenschappen (WO) Creatieve Therapie (HBO) Muziekwetenschappen (WO) Verpleegkunde (lerarenopleiding) (HBO) Conservatorium (HBO) Leraar Basisonderwijs (HBO) Logopedie (HBO) Pedagogiek (WO) Pedagogiek (lerarenopleiding) (HBO) En ik doe nu creatieve therapie(y) |
resultaten:
1-10 hbo & wo Creatieve Therapie (HBO) Beleid en organisatiewetenschappen (WO) Theaterwetenschappen (WO) Maatschappijleer (lerarenopleiding) (HBO) Nederlandse Film en Televisie Academie (HBO) Politicologie en bestuurskunde (WO) Sociaal Juridische Dienstverlening (HBO) Personeel en Arbeid (HBO) Sociologie (WO) Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (HBO) Heb 1 jaar creatieve therapie gedaan en doe nu algemene cultuurwetenschappen, is echt een goede test! |
Citaat:
Technische Natuurkunde (HBO) Bedrijfswiskunde (HBO) Bouwtechnische Bedrijfskunde (HBO) Algemene Operationele Technologie (HBO) Elektrotechniek (HBO) Technische Informatica (HBO) Werktuigbouwkunde (HBO) Luchtvaarttechnologie (HBO) Mechatronica (HBO) Autotechniek (HBO) ik wil werktuigbouwkunde:D en over al die andere heb ik er wel eens over nagedacht |
Klopt:) (Is 1eJaars Internationale Bedrijfskunde aan de EUR).
Bedrijfskunde (WO) Beleid en organisatiewetenschappen (WO) Personeelswetenschappen (WO) Technische Bedrijfskunde (WO) Bestuurlijke informatiekunde (WO) Informatica (WO) Politicologie en bestuurskunde (WO) Afrikanistiek (WO) Economie (WO) Small Business en Retailmanagement (HBO) |
Beleid en organisatiewetenschappen (WO)
Politicologie en bestuurskunde (WO) Rechten (WO) Communicatie- en informatiewetenschappen(WO) Personeelswetenschappen (WO) Communicatiewetenschappen (WO) Informatiedienstverlening en -management (HBO) Bestuurskunde/Overheidsmanagement (HBO) HBO-rechten (HBO) Boekhandel en Uitgeverij (HBO) :) (Alleen het gore lef dat ze me een HBO durven aan te raden! Ik had toch echt vooropleiding 'WO' ingevuld, alsof je met een afgeronde WO-opleiding weer teruggaat naar een HBO, stelletje primaten!) |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou iig eerst een test doen als die van Fontys (ik weet natuurlijk niet of je dat al gedaan hebt) voordat je meteen naar een bureau gaat en met veel geld gaat smijten. |
Die van de Fontys kwam wel aardig uit:
Verpleegkunde (lerarenopleiding) (HBO) Sociaal Pedagogische Hulpverlening (HBO) Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (HBO) Pedagogiek (HBO) Logopedie (HBO) Leraar Basisvorming (HBO) Personeel en Arbeid (HBO) Sociaal Juridische Dienstverlening (HBO) Creatieve Therapie (HBO) Pedagogiek (WO) Tussen de eerste 4 heb ik getwijfeld. Ben alleen uiteindelijk de onderste gaan doen :D |
Verpleegkunde (HBO)
Voeding en diëtetiek (HBO) Fysiotherapie (HBO) Oefentherapeut Mensendieck/Cesar (HBO) Theologie en Levensbeschouwing (HBO) Ergotherapeut (HBO) Logopedie (HBO) Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (HBO) Audiologie (HBO) Verpleegkunde (lerarenopleiding) (HBO) Klopt wel aardig.(y) De dingen ik tussen twijfel staan erbij.:) @Susanne: De beroepskeuzetest die jij bedoeld heb ik nog nooit gemaakt, maar ik heb er wel goede verhalen over gehoord.:) |
Europese Marketing en Managementcommunicatie (HBO)
Afrikanistiek (WO) Commerciële Economie (HBO) Internationaal Business and Management Studies (HBO) Marketing (Duitstalig) (HBO) Bedrijfskunde (WO) Technische Bedrijfskunde (HBO) Ondernemings Management (HBO) Technische Bedrijfskunde (WO) Beleid en organisatiewetenschappen (WO) :| Tamelijk nietszeggend rijtje . Als je een keertje aangeeft het niet erg te vinden om leiding te geven aan mensen, en bovendien past voor bejaardenzorg, wordt je blijkbaar meteen het managementhoekje ingeduwt :o |
Ik heb driekwart jaar geleden zo'n beroepskeuzetest gedaan. Ik had echt geen idee wat ik moest studeren, ik vond echt niks helemaal leuk. Uit de test kwamen zes potentiële opleiding, met onder andere Journalistiek (HBO) en Economie en Management (WO). Inmiddels studeer ik International Economics & Business (Ongeveer de Engelstalige variant van E&M), maar dat is het toch niet helemaal. Ik wil meer de management/journalistiek kant op en dit is meer economie en wiskunde. Dus ik probeer nu zo snel mogelijk over te stappen op iets anders.
|
Ik heb vorig jaar ook zo'n test gedaan omdat ik eigenlijk een aantal verschillende dingen wel leuk vond, maar geen van alle vond ik echt wat ik wilde...
Ik heb echt een hele dag allerlei testen gedaan. Van iq-achtige testen tot interessetesten en ik kreeg een uitgebreid verslag. Daarvoor had ik al een lang gesprek gehad en ik kreeg nog een gesprek om het over de uitslag van het verslag te hebben. Opzich kwam er bij mij uit dat ik nog niet klaar was om te kiezen, dus ik kreeg geen echte keuze eruit. Verder was het verslag best goed. Maar in principe kwam er uit dat ik kon studeren wat ik wilde... Wel kwamen er sterke punten uit en minder sterke punten en opzich kon ik op die manier een studie kiezen... Maar ik twijfel nog steeds :). En studeer nu 2 maandjes rechten. Misschien dat ik volgend jaar weer wat anders ga doen, maar dat weet ik nog niet. |
Uniformberoepen (WO-niveau)
Afrikanistiek (WO) Geneeskunde (WO) Culturele Antropologie (WO) Rechten (WO) Informatiekunde (WO) Personeelswetenschappen (WO) Bestuurlijke informatiekunde (WO) Bewegingswetenschappen (WO) Farmacie (WO) klassieke talen zitten er niet bij, die wilde ik ook studeren... Maar het advies is dus bij de politie :D... evt defensie zou nog wel kunnen |
Taal en cultuurstudies (WO)
Taalwetenschap (WO) Wijsbegeerte (WO) Godsdienstwetenschappen (WO) Geschiedenis (WO) Theaterwetenschappen (WO) Engels (WO) Communicatiewetenschappen (WO) Journalistiek (HBO) Theologie (WO) Klopt wel redelijk, alles wat ik leuk vind zit erbij :cool: |
Citaat:
|
Ik ken iemand die bij het waterink instituut voor 800 euro zo'n soort onderzoek heeft gedaan, maar het heeft niet veel nut gehad. Maar iemand anders die ook die test gedaan had, die wist eerst nog totaal niet wat ie wilde gaan doen, en door die test is ie daar wel achter gekomen en doet nu nog steeds, twee jaar later, met veel plezier die studie. Ik denk dus dat je gewoon het geluk moet hebben dat zo'n test bij jou werkt
|
lmao:
Beleid en organisatiewetenschappen (WO) Personeelswetenschappen (WO) Communicatie- en informatiewetenschappen(WO) Communicatiewetenschappen (WO) Politicologie en bestuurskunde (WO) Taal en cultuurstudies (WO) Taalwetenschap (WO) Rechten (WO) Geschiedenis (WO) Sociologie (WO) en wat doe ik? sociologie.. tsss.. maar al die andere studies lijken me idd ook wel leuk.. |
Citaat:
|
en bij mij klopt ie ook!
Aangezien ik Personeelswetenschappen ga doen :) HBO-rechten (HBO) Personeelswetenschappen (WO) Opleidingskunde (HBO) Sociaal Juridische Dienstverlening (HBO) Technische Bedrijfskunde (WO) Personeel en Arbeid (HBO) Bedrijfskunde (WO) Informatiekunde (WO) Rechten (WO) Sport, Gezondheid en Management (HBO) |
Ik heb bij een psycholoog zo'n test gedaan die speciaal ingesteld was op studiekeuze.
Ik kreeg eerst een gesprek en heb daar toen een paar uur gezeten, allemaal testen gemaakt. Twee weken erna kreeg ik de uitslag. En de uitslag was Pedagogiek gaan studeren of Notarieel Recht. Ik heb uiteindelijk Pedagogiek gekozen en geloof dat ik daar wel goed zit :) |
Je hebt ook goede tests op internet die gratis zijn. Ik heb deze test gratis beroepskeuzetest laatst gedaan
(y) |
Citaat:
|
Inderdaad. :| (n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23. |