![]() |
Wat is je favoriete Disney film?
Ja, ik weet dat dit topic er al eens eerder is geweest, maar dat is alweer máánden oud. :| Dus, bij deze, een nieuwe. ;)
Ik wil jullie top 5 van Disney films weten, ik ben gewoon benieuwd. :) Mijn top 5 is deze: 1. The Lion King 2. Brother Bear 3. Belle en het Beest 4. Bambi 5. Aladdin Het was bij nr. 5 moeilijk om te kiezen tussen Aladdin en Pocahontas, maar uiteindelijk toch maar voor Aladdin gekozen, zoals jullie zien. :) Zo, en nu jullie. :cool: |
Aladdin!
|
hmmm wel moeilijk hoor
1. Belle en het beest 2. De kleine zeemeermin 3. Lion king 4. Aladdin 5. Pocahontas |
Bij uitstek Jungle book.
|
The Lion King, geen twijfel mogelijk.
1: The Lion King 2: Alladdin 3: Mulan 4: Peter Pan 5: Jungle Book 6: Fantasia 7: Alice in Wonderland 8: Tarzan 9: Snow white 10: Robin Hood |
Is dat niet heel kort geleden geweest?
Anyway, Alladin om de film zelf, Lion King om de muziek |
Aristokatten
|
Robin Hood, Nederlandstalige versie.
|
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=951156 Die is net van een maandje geleden...
Maar goed. Mijnfavo disneyfilm is De Kleine Zeemeermin. Geen twijfel mogelijk. Daarna Alladin en Lion King :) |
Citaat:
|
Dat kan ik niet :| vind ze stuk voor stuk allemaal geweldig.
|
1. Lion King
2. Jungle Book 3. Finding Nemo 4. Alladin 5. Taran en de Toverketel |
de kleine zeemeermin
en brother bear |
Moeilijke...
The lion king is een prachtige film, met een sterk verhaal. Zelfs een harde bikkels als ik (:P) raakte nog een beetje emotioneel erbij :P En Aladdin is ook een prachtig sprookje met geweldige muziek...Beiden op 1 denk ik. |
'The Lion King' is qua verhaal een fraaie rip-off van 'Kimba the White Lion', maar qua muziek, grappen, figuren en animatie absolute top!
M'n favoriete Disney-film is moeilijk, heel moeilijk te zeggen. Ik heb een zwak voor 'Aladdin', maar ook voor 'Hercules' en 'De klokkenluider van de Notre Dame'. Vooral die laatste vind ik erg onderschat. Het is qua thematiek veel zwaarder dan de meeste Disney's, en dat vind je ook terug in de muziek. :cool: 'De kleine zeemermin' is ook absoluut prachtig en was dé film die Disney begin jaren '90 als tekenfilmgigant weer terug op de kaart zette. Maar ook oudere films zijn prachtig. Qua animatie is 'Pinokkio' perfect en qua humor is m'n favoriet '101 dalmatiërs'. Echt dubbel gelegen om die film! :cool: |
De leeuwenkoning om de liedjes
Pocahontas om de liedjes en eigenlijk is heel veel disney wel cool :D En hercules is ook wel extreem cool. Ik snap niet dat al die disneyfilms allemaal zo grappig kunnen zijn :) |
Citaat:
|
ik neem aan dat het over de teken/animatiefilms gaat.
1. finding nemo 2. the lion king 3. beauty and the beast 4. snow white and the seven dwarfs 5. bambi |
Citaat:
jaaaaaaaaa :D :D :D slisss hij is echt mijn grote held (he btw jij bnt julius toch) |
- Aladdin
- pocahontas - de leeuwenkoning - de kleine zeemeermin - belle en het beest |
Die andere is nog niet zo heel oud idd, dus deze gaat dicht :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17. |