![]() |
soorten seksuele misdrijven
Hallo allemaal,
ik weet niet goed of dit de juiste plaats is om dit berichtje te plaatsen, maar ik vraag me al zolang iets af en ik heb natuurlijk wel een groot vermoeden wat het verschil is, maar ik wil graag eens bevestiging zien. Ik vind het zelf zo'n dom vraagje, zodat ik het zelf niet meer openbaar aan iemand te vragen. Hier komt hij: wat is nu eigenlijk het verschil tussen verkrachting, aanranding en ongewenste intimiteiten? Vele groetjes, troubie |
ongewenste intimiteiten is "per ongeluk" aanraken, maar dan structureel en vaak
aanranding is letterlijk "met slechte bedoeling te lijf gaan", dus poging tot penetratie oid. bij verkrachting is er sprake van penetratie |
OK, bedankt!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En het 'voordeel' (sarcasme) van ongewenste intimiteiten is dat de dader het kan vermommen onder 'per ongeluk' en de beschuldiging compleet bij het slachtoffer ligt. Is het slachtoffer ligt geraakt en/of aanstellerig; zal ze OOK haar zin krijgen.
Ongewenste intimiteiten zijn naar mening, niet naar geschreven definitie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij ongewenste intimiteiten weet de dader donders goed dat zijn pogingen niet op prijs gesteld worden. Het is meer een machtsspelletje dan ecchte intieme interesse. Hoever kan ik gaan met inbreuk maken op jouw persoonlijke ruimte voor je me tegenhoudt? Dat windt ze blijkbaar op. Het is een soort pesten, maar dan sexueel getint. Een beetje tegensputteren zal ze niet tegenhouden, integendeel, dan wordt het pas echt leuk. Helemaal negeren werkt ook al niet, want dan gaan ze steeds verder, want ze willen die grens weten. Het is ook een manier van aandacht vragen, en die geef je niet door ze te negeren, dus dan gaan ze door. Dat was mijn fout. Just ignore him and he wil go away, dacht ik. Nou nee.
Een grote bek en plein publique, een ram voor hun kop of een stoot in hun noten, dat helpt. En ik was niet degene die voor lul stond, maar hij. |
Verkrachting:
Zonder toestemming het seksueel binnendringen van het lichaam (neuken, pijpen) Aanranding: Seksuele handindelingen zonder toestemming (voornamelijk 'voelen' van geslachtsdelen dus) Ongewenste intimiteiten: Ongewenst (dus: niet gewild) intiem zijn. Iemand die dicht bij je komt, of je lichaam b.v. aanraakt (knijpen in je billen, door kleding heen) of bepaalde opmerkingen. Intiem zijn is dat je iemand dichtbij wilt laten komen, iemand toelaat tot je lichaam en je geest. Ongewenste intimiteiten is dus als dit gebeurt en je het niet wilt. Dus ook b.v. "klef" gedrag. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21. |