![]() |
Doe je zelf aan cabaret?
En heb je wel eens opgetreden of blijft het bij tekstenschrijven? Hoe waren de reacties? Typ eens een stukje.
|
Bij drama op school wel eens een monoloog van Esther Smit (geloof ik) gedaan, waarop de reacties van leerlingen en lerares behoorlijk lovend waren.
Verder niet, ik ben wel goed in performen maar niet in schrijven. |
Heb als culturele verdieping op school wel es cabaret gedaan met twee vriendinnen. Maar omdat ik niet alleen werkte en voor een zeer gevarieerd publiek speelde heb ik niet echt helemaal mijn ding gedaan, in mijn opzicht een beetje makkelijk.
We moesten ons houden aan het thema getuigen/onderdrukking. Dus hebben we gekozen voor een soort plien en bianca stijl meer toneel/verhaal cabaret met ook muziek ed. Kregen echt supergoeie reacties, iedereen was laaiend enthousiast, dus dat was echt heel leuk :) Maar het was dus niet helemaal mijn stijl of de stijl die ik zou willen doen als ik bijvoorbeeld alleen zou werken, maar het was zeker geslaagd! |
Citaat:
|
ehm ik houd meer van een stijl dat wat persoonlijker is, dus meer vertellen over jezelf in je ervaringen (ook bv in een verhaal verwerkt of meer symbolisch) En dit vooral gecombineerd met veel muziek, ook zonder teksten enzo... Dit is tenminste wat ik misschien graag zou willlen doen als ik dit jaar aangenomen word voor muziektheater :)
|
Nee.
|
Ik doe 'wel eens' aan cabaret. Ik heb al een stuk of 8 keer opgetreden, met eigen teksten. Ik zing erbij, eigen liedjes. Mijn stijl is herkenbaar, erg hard maar wel rechtvaardig.
De reacties zijn erg goed. Ik wil er graag in door, ook omdat het me goed afgaat. Ik improviseer veel, brainstorm veel, en schrijf eigenlijk de hele dag. Ik wil in de toekomst nog veel meer doen. |
Ik heb een cabaretcursusje gevolgd maar vind toneel toch interessanter.
Gelukkig heb ik daar wel een hippe act gemaakt, die ik nu nog wel es gebruik op festivalletjes en feestjes enzo (duurt maar 5 minuten) en daar heb ik veel succes mee :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou, een klein gedichtje, vannacht geschreven, staat zelfs al op muziek, kun je hier niet horen natuurlijk. Tis nog niet helemaal af hoor. En, dit is wel een serieuze...
Ik lieg Liegen doe ik als de beste. Verzinnen gaat mij makkelijk af Van het oosten maak ik het westen Van een stok maak ik een staf Geen moeite heb ik om te zien Wat een ander nooit heeft waargenomen Praten als Brugman kan ik voor tien Voor een goed verhaal moet je bij mij maar komen Ik zuig continue uit mijn duim Van een flop maak ik een superhit Ik leid iedereen om de tuin Van zwart maak ik veel mooier wit. :| Nog eentje dan maar... LIEFDE WAS TOT MIJ GEKOMEN Ik was behoed voor veel ellende Ik had niets om bang voor te zijn Gevaar is iets wat ik niet kende Niets deed mijn ziel of lichaam pijn. Ik werd pas kwetsbaar toen ik jou zag Liefde was tot mij gekomen Jouw grootste wapen was je lach Ik heb jouw giftige passie ingenomen Je bedonderde mij bijna elke dag Ik vroeg er echt niet om Ik weet niet wat ik in jouw zag Ik was zo ongelofelijk stom Maar alles is nu weer helemaal Ik had nu eindelijk de moed Ik stak jouw gisteren in je rug En nu kom jij echt nooit meer terug |
In de laatste strofe moet achter helemaal natuurlijk het woord goed. moest er nog ff bij. ;)
|
Ik heb ook ooit eens een liedje geschreven. Komt 'ie:
Je vader hep een kut Ja, ja, je vader hep een kut en je moeder hep een lul. Je bent een vieze snol. Ach, trut lik toch mn hol. Ja, ja, je vader hep een kut en je moeder hep een lul. Ja, jij bent één grote nul. Oh, jij, Bent het levende bewijs: Abortus moet blijven! Abortus is wijs! Ja, jij, Bent zo lelijk als de nacht. Jij moet nodig worden omgebracht! Ja, ja, je vader hep een kut en je moeder hep een lul. Je bent een vieze snol. Ach, trut lik toch mn hol. Ja, ja, je vader hep een kut en je moeder hep een lul. Ja, jij bent één grote nul. Je vader, Dacht "Is dit de moederkoek?" Maar het was gewoon Jouw afzichtelijke look Je moeder, Heeft heel wat afgejankt; Negen maanden zwanger en dan dít voor dank! Ja, ja, je vader hep een kut en je moeder hep een lul. Je bent een vieze snol. Ach, trut lik toch mn hol. Ja, ja, je vader hep een kut en je moeder hep een lul. Ja, jij bent één grote nul. Op school Werd jij altijd geslagen En als je bij je Leraar ging klagen Kreeg jij, Steevast nog een klap Want, je was niet al te knap. Ja, ja, je vader hep een kut en je moeder hep een lul. Je bent een vieze snol. Ach, trut lik toch mn hol. Ja, ja, je vader hep een kut en je moeder hep een lul. Ja, jij bent één grote nul. Poëtisch hoogstandje toch? Ik heb me speciaal gefocust op de diepzinnige, verborgen gedachten in dit lied. |
Dit soort reacties vallen bij mij totaal niet in de smaak. Mocht ik hier forumbaas worden dan is dit over en sluiten. :o
|
Ik doe mijn best, maar meestal willen de mensen niet echt lachen. Maar ik blijf proberen, ik weet dat ik goed ben. (y)
|
Citaat:
|
Alleen met drama op school, en ik moet zeggen het beviel me prima. we moesten een sprookje vertellen alleen dan op zo'n soort cabaret manier. Ik vond het echt super leuk om te doen. Ik vind mezelf niet zo'n cabaratier maar het heeft ergens ook wel weer iets:) Ik had iig een goed cijfer.
|
Ik ben nooit echt creatief geweest en dus ook niet wat betreft cabaret.
|
Een vriend van mij is wel een zeer beroemd cabaretier binnen onze stad. Hij doet deed vroeger ook altijd aan toneel bij ons op school en is van hieruit cabaret er bij gaan doen, als minor zeg maar. Tegenwoordig is deze hobby zijn beroep geworden en nu doet hij cabaret als master.
|
Mijn leven is cabaret. (:rolleyes: voor mezelf)
Nee, ik heb nu 2 keer een show gedaan. een was puur mimiek met 2 andere dudes op een schoolfeest en we kregen de hele zaal echt plat, dat voelde echt cewl. De tweede keer had ik een gast die me met piano ondersteunde en ik had wat verhalen, kritiek en moppen aan elkaar geplakt. Mijn publiek bestond echter grotendeels uit milieuactivisten (juh I know) en dan is het wel even slikken met de spotligths op je knar. Uit bijde voorstellingen ben ik wel 1 ding te weten gekomen dat het toch wel de moeite waard maakt. Chicks love it. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49. |