![]() |
mijn eerste gedicht, tips?
naja dit is eigenlijk mijn eerste gedicht buiten sinterklaas, kerst en gedwongen schoolopdrachten
[edit]Rode tranen [/edit] Rozen huilen Huilen tranen van bloed Wonden van hun eigen doorns Pijn veroorzaakt door zichzelf Er vormt zich een plasje Een plasje van bloed De rozen verdorren Voor eeuwig dood in hun graf Verschrompelde rozen Slaphangend en alleen Verlaten door de rest Hun leven over en verlaten door iedereen Op de 1 of andere manier zie ik ook wel dat er een aantal dingen niet kloppen maar k weet niet hoe ik het oplos :bloos: Hebben jullie miss tips om het beter te maken? |
en tog is ie mooi :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
oja de allerlaaste zin vind ik niet erg lekker lopen, het klinkt niet echt dat 'over' en 'verlaten' :S
maar het is wel erg mooi vertaald (Y) de inhoud vind ik 'mooi' voor zover zo'n onderwerp mooi is natuurlijk :| |
btw tis doorns :P:bloos:
|
wat mss ook wel leuk zou zijn als je in de laaste stroufe ook een herhaling zet (zoals huilen en plasje), dan loopt het denk ik nog beter
een paar bedenksels voor mogelijke titels: - rozenbloed - rozen vergaan - doornenroos (of is het doorneroos :S) enz |
Citaat:
Citaat:
En die herhaling, in de laste stroufe, zou het kunnen als ik daar gewoon "rozen" voorzet in de tweede regel? Ik vind je eerste titel wel mooi :) en thanx dat je de inhoud "mooi" vind :) t was eigenlijk hoe ik me voelde op dat moment... en eigenlijk wel vaak... ff de aangepaste versie rozenbloed Rozen huilen Huilen tranen van bloed Wonden van hun eigen doorns Pijn veroorzaakt door zichzelf Er vormt zich een plasje Een plasje van bloed De rozen verdorren Voor eeuwig dood in hun graf Verschrompelde rozen Rozen slaphangend en alleen Verlaten door de rest Hun leven over en alleengelaten door iedereen |
Citaat:
oja, mss zou je interpunctie moeten gebruiken kheb zelf ook over zulk soort gedichten vrij veel geschreven, daarom vind ik het erg mooi |
Citaat:
|
Ik vind het niks, sorry.
Te vaak gedaan, te standaard, en hij loopt niet echt lekker. |
Citaat:
en waarom loopt het niet vind je dan? |
Citaat:
En tja...sorry, maar er liepen volgens mij een paar dingen niet helemaal lekker, en je vroeg zelf hulp...ik hoop dat je het niet erg vind dat ik er een beetje aan heb zitten sleutelen? :bloos: je hoeft er verder natuurlijk ook niets mee te doen ofzo, zie maar! Vooral die laatste regel loopt zo ietsje beter denk ik, omdat hij niet meer zo lang is en meer bij het geheel past. Anderen zullen de verbeteringen die ik heb aangebracht weer bagger vinden, we zullen het wel nooit helemaal eens worden, ieder zijn eigen stijl ;). In elk geval nog heel veel succes met dichten!!! |
Rozen huilen
Huilen tranen van bloed Wonden van hun eigen doorns doornen is het volgens mij Pijn veroorzaakt door zichzelf Er vormt zich een plasje Een plasje van bloed de herhaling 'van bloed' vind ik hier niet zo mooi De rozen verdorren Voor eeuwig dood in hun graf 'dood verdorren' vind ik leuk gevonden Verschrompelde rozen Slaphangend en alleen Verlaten door de rest Hun leven over en verlaten door iedereen deze zin is imo ietwat te lang. Dit waren de paar dingen die mij meteen opvielen. Verder vind ik het gedicht op zich goed voor een eerste gedicht, maar je gebruikt wat teveel dezelfde woorden imo. |
Gebruik eens wat synoniemen :) en volgens mij is doornen en doors beide mogelijk?! Ik vind hem overigens wel mooi in elkaar gezet, alleen de laatste zin past niet goed..
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05. |