![]() |
IIS installeren zonder windows 2000 cd met Servicepack 4, hoe???
Heeft iemand een idee hoe ik mijn IIS (Internet Information Service) kan toevoegen, als windowsonderdeel. Want dat is het, maar hij is bij de installatie niet meteen mee geïnstalleerd. Hij zou namelijk op de cd met Service Pack 4 moeten staan. Maarja, die heb ik niet. Iemand anders heeft windows er voor me op gezet, en dus heb ik die cd niet.
Mijn vraag dus: Hoe installeer ik IIS zónder cd-rom. Werkt niet: servicepack 4 downloaden (dan kan het installatieprogramma hem toch niet vinden :S ) IIS heb je nodig om een ftp-server van je pc te maken. Ik wil graag wat php-webdesign gaan leren, maar de server van mijn webhoster is niet zo blij, met elke keer dat getest van me. Alvast bedankt, Gr. Pim |
IIS? :|
Pak dan gewoon Apache als het niet lukt, is ook veel makkelijker. Zijn gewoon standaard installatie bestanden met Apache, php en mysql.. |
Probleem:
Je hebt IIS nodig om Apache, My SQL en PHP te kunnen gebruiken. Het is over het algemeen gewoon geïnstalleerd.. álle windowsonderdelen trouwens, maar de persoon die windows heeft geïnstalleerd op MIJN pc.. heeft dat dan weer net níet gedaan :( :S Het is overigens niet zo, dat ik dat zelf niet kon ofzo. Hij heeft me de pc geleverd, en om alle hardware te testen die hij er in heeft gestopt voor me, moest hij windows installeren. |
Je hebt IIS helemaal nie nodig :s
IIS is gewoon de webserver van MS. Bij Windows 2000 Serevrs zit pas IIS volgens mij Gewoon PHPTriad, EasyPHP of Firepages downloaden. Apache, MySQL en PHP in 1 installfile.. |
Citaat:
|
Dan zal het wel aan mij liggen, en zal ik wel wat verkeerd hebben gedaan. Want ik had easyPHP geïnstalleerd, maar die werkte niet, dacht ik. Toen ben ik wat gaan lezen op het web, en ik kwam overal als systeemvereisten (denk ik hoor) IIS tegen. Maar, dat is al een tijdje geleden, half jaar ofzo. Dus het kan zijn dat ik dat dan verkeerd onthouden heb.
Maarja, kunnen jullie me dan evt. helpen met het opzetten van een server, ik begrijp dat PHP echt nog helemaal niet, enne ik wil het wel graag leren namelijk. easy PHP ga ik nu downloaden. En ik zal mijn best doen, om het gewoon te begrijpen! :P Ciao |
Start > Control Panel
Add/Remove Programs Add/Remove Windows Components |
Citaat:
Maar.. als je dat onderdeel dan toevoegt, vraagt ie om de cd-rom met service pack 4. (i386) en die heb ik niet! Snapte? |
Vergeet IIS en alle bijbehorende meuk :p
persoonlijk vind ik het prettiger om het zelf te installeren zo moeilijk is dit niet. Is gewoon 5 regels uit de manual lezen ofzo ;) Maar als je PHPTriad of EasyPHP installeerd moet het ook gewoon werken als test omgeving. |
Citaat:
|
Citaat:
Apache heeft iig geen IIS nodig. Je kunt Apache heel makkelijk installeren als standalone Windows service. PHP kun je ook moeiteloos installeren op een Windows systeem. En nieuwtje: PostgreSQL is binnenkort ook Windows native :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31. |